استفاده از تصفیه هوا و اشعه فرابنفش برای مهار کرونا در مدارس

به گزارش وبلاگ مگنار، مدارس انگلیس در بخشی از آزمایش ضد کرونا، دستگاه های تصفیه هوا و چراغ های فرابنفش را در کلاس های درس خود نصب می نمایند.

استفاده از تصفیه هوا و اشعه فرابنفش برای مهار کرونا در مدارس

به گزارش وبلاگ مگنار، این تجهیزات اکنون در 30 مدرسه در برادفورد نصب شده است تا از توسعه ویروس کرونا و سایر بیماری های تنفسی جلوگیری کند.

این کشور بعلاوه امیدوار است بتواند اندازه اجرای این فناوری ها را در مدارس ابتدایی ارزیابی کند و انتظار می رود اولین نتایج خود را تا انتها سال ارائه دهد.

نیک گیب وزیر آموزش انگلیس گفت: این طرح بسته به نتیجه آزمایش برای مدارس سراسر انگلیس اجرا می گردد.

این امر پس از آن صورت می گیرد که مطالعه دیگری که بودجه آن را دولت انگلیس تامین نموده بود، نشان داد مدارس مرکز عفونت نیستند. بر اساس نتایج این تحقیق، اندازه آلودگی در کلاس های درس مشابه سطح آلودگی مشاهده شده در جمعیت عمومی در ماه ژوئن بود.

این مطالعه با بودجه 1.8 میلیون پوندی از طرف وزارت بهداشت و مراقبت اجتماعی انگلیس پشتیبانی می گردد. این آزمایش به وسیله مرکز تحقیقات آموزش کاربردی در حال اجرا است و می تواند به استفاده از فناوری هایی در مدارس از سال 2022 بینجامد.

بر اساس این کارآزمایی، یک سوم مدارس شهر برادفورد مجهز به فیلترهای هوای ذرات معلق (HEPA) با کارآیی بالا می شوند و یک سوم به دستگاه تصفیه نماینده فرابنفش مجهز خواهند شد. یک سوم هم بدون هیچ گونه تجهیزاتی به اسم گروه کنترل در نظر گرفته خواهند شد.

در دستورالعمل اجرایی از مدیر ایمنی و بهداشت آمده است: استفاده از دستگاه های تصفیه هوا و نور فرابنفش ممکن است گزینه های مناسبی برای کنترل شیوع ویروس کرونا و ضد عفونی یک فضای بزرگتر یا اتاق باشد.

بعضی از مشاغل در حال حاضر از اشعه فرابنفش و تصفیه نماینده هوا برای یاری به مبارزه با شیوع ویروس کرونا استفاده می نمایند.

به گزارش ایرنا، ویروس کرونا موسوم به کووید-19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 1398) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد و سازمان دنیای بهداشت 21 اسفند 98 همه گیری دنیای این ویروس را خاطرنشان کرد.

جهش ویروس کرونا در انگلیس، بزریل، هند و آفریقا که موجب افزایش سرایت، بیماری زایی و مرگ و میر آن شده، نگرانی های جدیدی را در دنیا به وجود آورده است.

منبع: جام جم آنلاین

به "استفاده از تصفیه هوا و اشعه فرابنفش برای مهار کرونا در مدارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استفاده از تصفیه هوا و اشعه فرابنفش برای مهار کرونا در مدارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید