استودیوی Haven در زمینه های مختلفی الهام بخش پلی استیشن بوده است

به گزارش وبلاگ مگنار، چند ماه پیش از قصد پلی استیشن برای تصاحب استودیو هِیون (Haven Studios) خبر دادیم. اکنون جوهر این قرارداد خشک شده است و این استودیو بازی سازی کانادایی که به وسیله جید ریموند (Jade Raymond) راهنمایی می گردد، به صورت رسمی یکی از استودیوهای پلی استیشن به شمار میرود. به نظر می رسد که این استودیو نو پلی استیشن توانسته در همین مدت کوتاه الهام بخشی برای دیگر استودیوهای پلی استیشن باشد.

استودیوی Haven در زمینه های مختلفی الهام بخش پلی استیشن بوده است

این دو شرکت در ماه مارس سال جاری این خبر را برای اولین بار منتشر کردند. در همان زمان، پلی استیشن به وضوح دلایل خود را برای خرید این استودیو تقریباً تازه تأسیس بیان نمود. اولین علت اینکه این استودیو پر از استعدادهای باتجربه است. علاوه بر خود جید ریموند، تعداد زیادی از توسعه دهندگان باتجربه و باسابقه ای که روی توسعه سری بازی هایی نظیر اساسینز کرید و رینبو سیکس: سیج و بسیاری از بازی های دیگر کار نموده اند، در این استودیو فعالیت می نمایند.

علت دوم این است که این استودیو در حال توسعه یک بازی سرویس محور بزرگ است که با سیاست ها و جاه طلبی های اخیر سونی در این زمینه همخوانی دارد. علاوه بر این ها، پلی استیشن قبل از تصاحب استودیو، در کانادا هیچ استودیویی نداشت که با خرید هیون استودیو می تواند حضور قدرتمندی در این کشور که یکی از منطقه های بسیار پیروز در توسعه بازی های ویدئویی است، داشته باشد.

سایت گیم اینداستری که چند ماه پیش درباره همین موضوع با استودیو هِیون و پلی استیشن مصاحبه نموده بود، اکنون پس از نهایی شدن این قرارداد دوباره سراغ استودیو هِیون رفته تا جزئیاتی بیشتری را دریافت کند. اولین نکته شاخص این است که در همین مدت زمان کوتاه توانسته از 50 کارمند در اکتبر به 106 کارمند در حال حاضر برسد. بنابراین، آن ها دیگر یک استودیو کوچک نیستند. در کنار همه این ها، این استودیو مهندسینی را در زمینه سرویس های ابری استخدام نموده است و سرمایه گذاری خود را در تحقیق و توسعه پیرو سرویس های ابری افزایش داده است که پلی استیشن هم از این موضوع بهره برده و چیزهایی را فراگرفته است.

جید ریموند درباره این موضوع گفت: ما قبلاً اشاره کردیم که استودیو را در یک فضای ابری ساخته ایم و این منظره ما از زمان آغاز همه گیری بود. ما در ابتدا دفتری نداشتیم و فکر کردیم که چرا در این زمینه نوآوری نکنیم. ما در ابتدا یک تیم ابری داشتیم که حدوداً شش نفر بودند که روی روش های جدیدی در این زمینه کار می کردند. اکنون، ما به تازگی 21 مهندس دیگر را جذب نموده ایم تا روی نوآوری طولانی مدت بر سرویس و محیط ابری تمرکز نمایند زیرا واقعاً معتقدیم که این یک ویژگی تغییردهنده در نحوه توسعه بازی های ویدئویی خواهد بود.

برای پیشبرد بیشتر این دیدگاه ابری، آن ها جلال ال منصوری (Jalal El Mansouri) را که معمار فنی یوبی سافت برای بازی رینبو سیکس: سیج بود، استخدام نموده اند. ریموند بیان نمود: جلال دو هفته پیش به ما پیوست تا به عنوان معمار اصلی استودیو و بعلاوه رئیس بخش تحقیق و توسعه فعالیت کند. او واقعاً با لئون اُرایلی (Leon OReilly)، مدیر بخش فناوری ما، برای شکل دادن به این منظره کار خواهد نمود. او هم روی چیزهایی که برای اجرای کارآمدتر بازی اول ما در کوتاه مدت حیاتی هستند و هم روی چیزهای آینده نگرتری که فکر می کنیم نتیجه خواهند داد و ارزش سرمایه گذاری را دارد، کار خواهد نمود.

استودیو هِیون میخواهد استودیویی باشد که برای دنیای مدرن توسعه بازی ها ساخته شده است. این استودیو در طول یک بیماری همه گیر و در شرایطی که کارمندان از راه دور فعالیت می کردند و به وسیله افرادی که چیزهای درباره فناوری ابری می دانستند، شکل گرفت.

و بخش تحقیق و توسعه این استودیو توجه طراح ارشد کنسول های پلی استیشن 4 و 5 یعنی مارک سرنی (Mark Cerny) را هم به خود جلب کرد اگرچه این لزوماً به فناوری ابری مربوط نمی گردد. ریموند گفت: بنابراین مارک سرنی یکی از دلایل اصلی سرمایه گذاری شدید ما در زمینه تحقیق و توسعه و در تشکیل این تیم مهندسی بسیار خبره بوده است. این تنها به فضای ابری مرتبط نیست، بلکه به تحقیق و توسعه در موارد آینده نگرتر نیز مربوط است. اکنون نمی توانم خیلی چیزها را بگویم اما بدیهی است که این یکی از دلایل دیگری است که همکاری با پلی استیشن را برای ما مجذوب کننده و هیجان انگیزتر نموده است. البته مارک سرنی نیز به نوعی شبیه یک ستاره راک است، بنابراین همکاری با او واقعاً هیجان انگیز است و در نهایت می توانم بگویم که این واقعیت که جلال در حال پیوستن به استودیو ما است، ایده های جسورانه زیادی وجود دارد که ما مشتاقانه منتظر آنالیز آن ها هستیم.

منبع: GameIndustry.biz

منبع: دیجیکالا مگ

به "استودیوی Haven در زمینه های مختلفی الهام بخش پلی استیشن بوده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "استودیوی Haven در زمینه های مختلفی الهام بخش پلی استیشن بوده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید