اقدامات وزارت بهداشت در زمینه برطرف معضل ناباروری زوج های ایرانی، 85 درصد ناباروران خدمات دولتی دریافت می نمایند

به گزارش وبلاگ مگنار، جان بابایی درباره اقدامات وزارت بهداشت در زمینه برطرف معضل ناباروری زوج های ایرانی شرح داد.

اقدامات وزارت بهداشت در زمینه برطرف معضل ناباروری زوج های ایرانی، 85 درصد ناباروران خدمات دولتی دریافت می نمایند

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی وبلاگ مگنار، قاسم جان بابایی معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی درباره اقدامات وزارت بهداشت در زمینه معضل ناباروری زوج های ایرانی اظهار کرد: در زمینه معضل ناباروری استاندارد ها تدوین و ابلاغ شده است.

او اضافه نمود: از قبل حدود 85 درصد خدمات ناباروری به هموطنان ارائه می شده است. برای مثال، مبتلایان به کیست، پلیپ در داخل رحم و ... جزو مسائل ناباروری هستند که تقریبا 90 درصد در بیمارستان های دولتی که بستری می شوند پوشش بیمه ای دارند.

جان بابایی توضیح داد: 15 درصد به جای مانده افراد که شامل خدمات ناباروری نمی شوند در جهان با نام سیکل خدمات شناخته می شوند. یعنی به صورت میانه در جامعه ایرانی که 80 میلیون جمعیت داریم، 80 هزار سیکل خدمت ناباروری در قالب 7 خدمت به 15 درصد مردم جامعه که نابارور هستند ارائه می گردد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: به این 15 درصد که 7 خدمت ارائه می گردد ردیف بودجه ای تعریف شده که ناپایدار است و همین موضوع مشکل اساسی ماست. در سال های گذشته تقریبا با اینکه 120 میلیارد تومان هزینه خدمات ناباروری از سوی وزارت بهداشت و سازمان های وابسته به جهاددانشگاهی تامین می شده است و به مردم ارائه می کردیم، اما همان منابع ناپایدار هستند.

جان بابایی گفت: در حال حاضر ردیف بودجه ای برای 7 خدمت که 15 درصد از کل خدمات ناباروری است حدود 340 میلیارد تومان را شامل می گردد. مشکل ما در بیمه این است که این 7 خدمت پوشش بیمه ای ندارد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اضافه نمود: ردیف پایه دار باید در این زمینه صورت بگیرد تا کسانی که فروشنده خدمات به مردم هستند، بتوانند بدون هیچ مسئله ای به آن ها خدمت دهند. دومین مسئله این است که در حال حاضر بیمه های تکمیلی پوشش ندارند و باید دولت به آن ها رسیدگی کند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اقدامات وزارت بهداشت در زمینه برطرف معضل ناباروری زوج های ایرانی، 85 درصد ناباروران خدمات دولتی دریافت می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اقدامات وزارت بهداشت در زمینه برطرف معضل ناباروری زوج های ایرانی، 85 درصد ناباروران خدمات دولتی دریافت می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید