ایفای نقش یک انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه

به گزارش وبلاگ مگنار، تهران (پانا) - مدیرکل انجمن اولیا و مربیان وزارت آموزش و پرورش گفت تحولات روزافزون در عرصه های مختلف و افزایش آگاهی های خانواده ها دستخوش تغییراتی است لذا باید در رویه های گذشته تجدیدنظر کرد و سازوکارهای مشخصی را برای پاسخگویی به نیازهای تربیتی انجام داد.

ایفای نقش یک انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه

نورعلی عباسپور در گردهمایی انجمن های اولیا اولیا و مربیان برتر کشور با هدف تبیین صندلی خانواده در تعلیم و تربیت با بیان اینکه برنامه های هفته اولیا و مربیان در تمام استان های سراسر کشور به صورت با شکوهی درحال برگزاری است اظهار کرد: صندلی خانواده یکی از صندلی های مهمی است زیرا یکی از عرصه های مهم تعلیم و تربیت خانواده است و باید تعاملی بین معلمان و مربیان و خانواده ایجاد گردد.

وی با بیان ایفای نقش یک انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه اضافه کرد: در تمام نظام های آموزشی رابطه بین خانه و مدرسه یکی از مسائل اصلی است و ما در این هفته نیز کوشش داریم این امر را مورد توجه قرار دهیم.

عباسپور اعلام کرد: تحولات روزافزون در عرصه های مختلف و افزایش آگاهی های خانواده ها دستخوش تغییراتی است لذا باید در رویه های گذشته تجدیدنظر کنیم و سازوکارهای مشخصی را برای پاسخگویی به نیازهای تربیتی انجام دهیم.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان اظهار کرد: معتقدیم مشارکت خانواده ها بسیار ارزشمند است برای جلب این مشارکت ها اقدامات بسیاری اجرا شده است؛ بازنگری در آیین نامه اجرایی مدارس اجرا شده و بخش اولیا و مربیان به عنوان رکن اصلی مدرسه تغییراتی داشته است.

وی ادامه داد: در سند تحول بنیادین نیز حضور و مشارکت خانواده ها در آموزش و پرورش تاکید شده لذا اساسنامه جدیدی تدوین شده است که با مشارکت نخبگان علمی و در دستور کار شورای عالی آموزش و پرورش است و به زودی تصویب می گردد.

عباسپور اضافه کرد: انجمن اولیا مربیان در دوران کرونا اقدامات ارزشمندی انجام دادند و یکی از این موارد دستیار بودن آنان در کنار معلمان بود. در سال گذشته 10 میلیون نفر از آموزش مجازی و حدود 200 هزار نفر نیز از خدمات مشاوره استفاده کردند و 60 دوره آموزشی برگزار شده است.

مدیرکل انجمن اولیا و مربیان بعلاوه از انتشار 10 کتب اطلاع داد که متناسب با نیازهای خانواده ها بوده است.

منبع: خبرگزاری پانا

به "ایفای نقش یک انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایفای نقش یک انجمن اولیا و مربیان در هر مدرسه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید