بهانه تراشی بایدن برای کمک نظامی 60 میلیون دلاری به اوکراین

به گزارش وبلاگ مگنار، دولت آمریکا با ادعای تحرکات نظامی روسیه، قصد ارائه کمک نظامی 60 میلیون دلاری به اوکراین دارد.

بهانه تراشی بایدن برای کمک نظامی 60 میلیون دلاری به اوکراین

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مگنار، دولت آمریکا به بهانه به افزایش فعالیت های نظامی روسیه، و تقویت قدرت تدافعی و رزمی اوکراین، کمک 60 میلیون دلاری به این کشور ارائه می دهد.

به نوشته خبرگزاری آسوشیندپرس این تعهد قبل از دیدار روز چهارشنبه بین جو بایدن رئیس جمهور آمریکا و ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین صورت می گیرد. یک مقام ارشد دولت آمریکا به وبلاگ مگنار گفت که این کمک ها شامل سامانه های ضد خودروی زرهی جاولین و دیگر سامانه های تدافعی و رزمی خواهد بود.

جاولین قبل از شلیک از طریق فرد شلیک کننده روی هدف قفل می کند و دارای سامانه هدف یابی اتوماتیک است. این موشک دارای قابلیت حمله از بالا به هدف خود است.

دولت بایدن در این زمینه به کنگره گفته است که با توجه به تهدید کنونی روسیه، شکاف های قابل توجه در اوکراین باید جهت تقویت بازدارندگی این کشور به فوریت برطرف شود.

بایدن چهارشنبه شب به وقت تهران در توییتی در این زمینه نوشت که مشتاقانه منتظر ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین برای دیدار در کاخ سفید هست تا بر پایبندی آمریکا به حاکمیت اوکراین و تمامیت ارضی این کشور مجددا تاکید کند.

با توجه به تنش اوکراین با روسیه در دریای سیاه و دریای آزوف، قرار است علاوه بر موشک های جاولین، قایق های گشت زنی، سامانه های راداری نو هم به اوکراین فرستاده شود. آمریکا در سال های گذشته چندین بار محوله هایی شامل موشک های ضد تانک جاولین برای اوکراین ارسال کرده است.

ایالات متحده بعد از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه در سال 2014 و وقوع درگیری ها در منطقه دُنباس در شرق اوکراین، به بزرگترین تامین کننده تسلیحات و تجهیزات نظامی برای کی یف تبدیل شده است.

آمریکا اخیرا هم در رزمایش هایی که به شدت با مخالفت روسیه روبرو شد در کنار نظامیان اوکراین حاضر شد.این رزمایش مورخ هفت تیرماه آغاز شد و به مدت دو هفته طول کشید و در آن 5 هزار نظامی از کشورهای عضو ناتو و 30 کشتی، 40 جنگنده و ناوشکن یو.اس.اس. راس متعلق به نیروی دریایی آمریکا در آن شرکت داشتند.

روسیه درخواست های متعددی برای لغو این رزمایش انجام داد ولی با بی اعتنایی آمریکا و اوکراین روبرو شد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "بهانه تراشی بایدن برای کمک نظامی 60 میلیون دلاری به اوکراین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بهانه تراشی بایدن برای کمک نظامی 60 میلیون دلاری به اوکراین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید