حال و هوای بهترین های کنکور در حرم مطهر رضوی

به گزارش وبلاگ مگنار، خبرنگاران/خراسان رضوی دورهمی رتبه های برتر کنکور علوم تجربی با عنوان آینده روشن به مدت سه روز در مشهد برگزار می گردد. بخش نخست این همایش صبح روز گذشته در حرم رضوی شروع شد تا نخبه های برتر کنکور گردهمایی خود را با زیارت امام هشتم(ع) شروع نموده باشند.

حال و هوای بهترین های کنکور در حرم مطهر رضوی

به این منظور در حاشیه همایش به سراغ تعدادی از نخبگان دانشجویی رفتیم و از آنان در خصوص حال و هوای خود از آمدن به حرم مطهر رضوی و شروع سال تحصیلی به گفت وگو نشستیم.

حضور در حرم مطهر رضوی یک اتفاق مبارکی بود

نیما گلستانی که رتبه یک کنکور 1400 در دانشگاه پزشکی تهران از شهر تبریز قبول شده است، اظهار می نماید: دعوت ما به حرم مطهر رضوی یک اتفاق بسیار بزرگی بود که ممکن است نصیب هر فرد دانشجویی نگردد اما خوشبختانه این اتفاق برای من یک پیغام مهم به همراه داشت و بسیار مسرت بخش است.

وی تصریح می نماید: خوشبختانه از سوی نهاد نمایندگی رهبری دانشگاه با من تماس گرفتند و متوجه شدم که باید به شهر مشهد سفر کنم و شروع تحصیل من با آمدن به حرم مطهر یک اتفاق مبارکی است. این مکان معنوی حس و حال بسیار خوبی دارد و این جمع دانشجویی و در کنار هم بودن بسیار لذت بخش است. اعتقاد دارم که باید در کنار درس و تحصیل به معنویات هم پرداخت تا به نوعی دلت در مواجهه با سختی ها و مسائل قرص باشد.

حضور در حرم مطهر با شروع سال تحصیلی بسیار اتفاق خوبی بود

آوا فاضلی رتبه 9 کنکور سال 1400 که پزشکی دانشگاه تهران را قبول شده است، می گوید: من از شهر اصفهان به حرم مطهر رضوی دعوت شدم که بسیار باور نکردنی بود. حدود دو هفته گذشته از سوی نهاد نمایندگی رهبری با من تماس گرفتند و گفتند چنین گردهمایی برای دانشجویان نخبه برگزار می گردد که برای من جالب بود و این دعوت را پذیرفتم.

وی عنوان می نماید: این دعوت همراه با حس خوب شروع یک بازه زمانی از زندگی برای من است و این جمع رتبه برترهای نخبه بسیار تجربه خوبی است. من در طول سال میانگین روزانه حدود 12 ساعت درس می خواندم و خانواده ام به لحاظ روحی بسیار زیاد یاری کردند و همراه من بودند.

عرفان ترکان رتبه 3 کنکور 1400 از بندر ترکمن، خاطرنشان می نماید: من در شهر گرگان تحصیل کردم و خوشبختانه پزشکی تهران را قبول شدم. قطعا لطف خدا را نمی توان در این موفقیت نادیده گرفت. برای موفقیت احتیاج است که برنامه منظم و منسجمی داشته باشیم تا به هدف نهایی خود دست یابیم. من از ابتداء سال برنامه مشخصی داشتم و در راستای آن پیش رفتم.

وی بیان می نماید: من تفریحات را در کنار درس خواندن داشتم و این گونه نبود که وقتم را تنها به درس خواندن اختصاص دهم. اما چند ماه آخر شکل جدی گرفت و زمان تفریحات کمتر شد. شروع سال تحصیلی دانشگاه با این اتفاق مبارک همراه شد و دعوت من به حرم مطهر اتفاق مسرت بخشی است که به انسان انگیزه می دهد تا در راستا راه با شوق و اشتیاق ادامه دهد.

ترکان بیان می نماید: یکی از مهمترین عوامل داشتن چنین موفقیتی، داشتن پشتیبان از اهمیت بالایی برخوردار است و اگر در شرایط سخت قرار بگیریم به ما انگیزه می دهد و در راستا موفقیت یاری نماینده است. من در فکر پیش فرض هایی برای رتبه خود داشتم و هیچ موفقیتی دست نیافتنی نیست و می توان موفقیت هایی را کسب کرد.

مهمترین اتفاق برای شروع سال تحصیلی، حضور در حرم مطهر است

محمد حسن فلاحت رتبه 8 کشوری کنکور تجربی از اهواز که پزشکی دانشگاه تهران قبول شده است، اظهار می نماید: رمز موفقیت خود را کوشش مداوم و آگاهانه می دانم که به صورت دائم و آگاهانه برنامه ها را پیش بردم و مطمئن بودم که انتخاب درستی داشتم و برای رسیدن به هدف مورد نظر کوشش کردم. من تصور می کردم نفرات برتر افراد خاصی هستند اما وقتی که قبول شدم دیدم سخت و خارج از منطق نیست.

فلاحت بیان می نماید: من در طول سال بین 9 تا 11 ساعت روزانه درس می خواندم. بیشترین هزینه سه سال از عمرم بود و این هزینه گزاف، زمان بالایی بود که انجام دادم و سرمایه گذاری خوبی داشتم. من درگیر موسسات و کانون ها نمی شدم و بیشتر سعی می کردم پرسش و پاسخ با معلمان و اساتید باشد. حضور در حرم مطهر حس خوبی است و مهمترین اتفاق این است که در جوار امام رضا(ع) بودیم و در کنار این جمع نخبگان می توانیم ویژگی های شخصیتی را به کار گیریم و آن هم افزایی در میان یکدیگر به وجود می آید. با آرامش و اعتماد به نفس است که دانش آموزان می توانند راه خود را بشناسند و برای رسیدن به آن هدف کوشش نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "حال و هوای بهترین های کنکور در حرم مطهر رضوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حال و هوای بهترین های کنکور در حرم مطهر رضوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید