ماسک سلاح جنگی جدید در مقابل کرونا

به گزارش وبلاگ مگنار، آیا اکنون که استفاده از ماسک اجباری شده است دولت می تواند قرنطینه را دور بزند و با استفاده از ماسک های مختلف به جنگ کرونا برود؟

ماسک سلاح جنگی جدید در مقابل کرونا

به گزارش خبرنگار اجتماعی وبلاگ مگنار، این روز ها با شیوع ویروس کرونا در نقاط مختلف جهان، استفاده از ماسک برای جلوگیری از ابتلا به این بیماری در بین مردم رایج شده است.

حالا دیگر ویروس کرونا به بخش انکار ناپذیری در همه جوامع بشری تبدیل شده است. ویروسی که جهت خود را از ووهان چین آغاز کرد و بتدریج به همه کشور های جهان رسید. کرونا طوری خود را تحمیل کرد که چاره ای به جز تغییر مناسبات و سبک زندگی باقی نماند و حتی در ایران بسکمک از مناسبات اجتماعی مثل دست دادن و روبوسی کردن به طور کلی حذف شد.

از همین رو ایراج حریرچی معاون کل وزارت بهداشت، گفته است که استفاده از ماسک تا 85 درصد از انتقال ویروس کرونا جلوگیری می کند.

همچنین او اضافه کرده بهترین، مؤثرترین و کم هزینه ترین راه پیشگیری در شرایط فعلی، استفاده عمومی از ماسک است.

حریرچی حتی گفته ماسک های دستساز نیز قابل استفاده هستند و مردم می توانند از آنان برای پیشگیری از کرونا استفاده کنند.

اما این واکنش و توصیه وزارت بهداشت تقریبا 4 تا 5 ماه بعد از شیوع کرونا آغاز شد درست زمانی که رهبر معظم انقلاب در نشست مجازی خود به مسولان گلایه کردند که چرا هنگام حضور در جلسات مختلفت از ماسک استفاده نمی کنند گویا تا آن زمان برای مسولی این مساله مهم نبود!

حالا از امروز استفاده از ماسک در مکان های پرجمعیت و سربسته اجباری شده است به طوری که هر فردی که بدون ماسک وارد اداره ای شود مسول آن اداره اجازه دارد که به ایشان خدمات ندهد همچنین کارمندان نیز اگر از این پوشش استفاده نکنند جریمه می شوند یا غیبت می خوردند.

در این میان معاونت حمل و نقل و ترافیک شهردارى تهران با صدور اطلاعیه اى اعلام میدارد، به دنبال تاکید رئیس جمهور و شهرداری تهران بر اجبارى شدن استفاده از ماسک در کلیه اصناف، ادارات و ناوگان عمومى سطح شهر، برخورد سختگیرانه ترى از سوى شهردارى در ناوگان عمومى صورت میگیرد.

همچنین مدیرعامل سازمان پایانه ها خبر داد: از ارائه خدمات به افراد بدون ماسک بهداشتی در پایانه های برون شهری پایتخت معذوریم.

حالا ببنیم این بار آیا دولت می تواند قرطینه را دور بزند و با استفاده از ماسک های مختلف به جنگ کروتا برود؟

اما در اینجا داشتیم مسولانی که قبل از اینکه رهبر انقلاب توصیه ای در خصوص استفاده از ماسک داشته باشند از این وسیله استفاده می کردند؛ که در اینجا عکس چندتن از آنان را می بینیم:

حالا وبلاگ مگنار وبلاگ مگنار از شما مردم عزیز درخواست دارند که به توصیه رهبر انقلاب و ستاد ملی کرونا توجه کنید و استفاده از ماسک را برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا جدی بگیرید.

روش صحیح استفاده از ماسک

1. قبل از دست زدن به ماسک، دست هایتان را بشویید و آن ها را تمیز کنید.

2. از سالم بودن ماسک و نداشتن سوراخ و منافذ باز مطمئن شوید.

3. پس از قرار دادن ماسک روی صورت، تیغه روی بینی را فشار داده و آن را محکم کنید.

4. قبل از قرار دریافت در محل آلوده، چندبار داخل ماسک نفس بکشید تا از نفوذ نکردن هوا از جداره های آن مطمئن شوید.

5. هرگز از ماسک مخصوص بزرگسالان برای بچه ها استفاده نکنید. ماسک باید کاملا بر روی صورت بچه ها قرار گیرد.

روش صحیح برداشتن ماسک

1. قبل از برداشتن ماسک دست هایتان را بشویید.

2. برای برداشتن ماسک از بند های آن کمک بگیرید و به قسمت جلویی و فیلتر آن دست نزنید چرا که امکان انتقال آلودگی به بدن شما وجود دارد.

3. ماسک را پس از استفاده در سطل زباله در دار بیندازید.

4. پس از برداشتن و دور انداختن ماسک دوباره دست هایتان را بشویید تا آلودگی منتقل شده به دست هایتان را از بین ببرد.

مزایای ماسک نانو نسبت به ماسک های معمولی

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ماسک سلاح جنگی جدید در مقابل کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماسک سلاح جنگی جدید در مقابل کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید