موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد پس از 3 سال در حد خاکبرداری مانده است

به گزارش وبلاگ مگنار، خبرنگاران/کهگیلویه و بویراحمد مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: موزه دفاع مقدس این استان پس از سه سال کلنگ زنی تنها در حد خاکبرداری باقی مانده است.

موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد پس از 3 سال در حد خاکبرداری مانده است

سرهنگ امیرعباس آسمند در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ مگنار اضافه نمود: عملیات ساخت موزه دفاع مقدس که در سال 1398 کلنگ زنی شد هنوز آغاز نشده و تنها در حد خاکبرداری باقی مانده است.

وی با بیان اینکه این مرکز فرهنگی مسائلی در زمینه جانمایی داشت که با پیگیری های اجرا شده رفع شد، اظهارکرد: استان کهگیلویه و بویراحمد در بین 5 استان(خوزستان، بوشهر، هرمزگان، خراسان شمالی و کهگیلویه و بویراحمد) کشور است که هنوز موزه دفاع مقدس ندارند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد اعلام کرد: استانهای که پیروز به تکمیل و ساخت موزه دفاع مقدسخود شدند از سه محل شهرداری، استانی و ملی اعتبار به این مرکز فرهنگی اختصاص دادند در حالی که به موزه دفاع مقدس این استان تنها 5 میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی اختصاص داده شد.

آسمند توضیح داد: موزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد که در دوران دفاع مقدس نسبت به جمعیت بیشترین حضور و اعزام به جبهه را داشت قرار است در کنار پارک مهرورزی شهر یاسوج در زمینی به مساحت 13 هزار متر مربع(5400 متر از این میزان به سایت اداری و نمایشگاهی) ساخته می گردد.

لازم به ذکر است که احداث مرکز فرهنگی موزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در راستای صیانت و تبیین ارزش های دفاع مقدس است که اهتمام جدی مسئولان و متولیان امر را در ساخت این مرکز فرهنگی می طلبد.

سال 88 برای ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان کهگیلویه و بویراحمد پیگیری هایی انجام شد و به وسیله استانداری وقت قطعه زمینی به مساحت 40 هکتار در کنار تپه نورالشهدا مصوب و قرار شد که جهت ساخت این پروژه به بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس استان واگذار گردد اما متاسفانه بر اثر بعضی مسائل، سنگینی پروژه و ناهماهنگی بین مسئولان، ساخت آن در این قطعه زمین متوقف شد، کوشش ها و پیگیری های زیادی از سال 88 در رابطه با ساخت باغ موزه دفاع مقدس در استان انجام شد اما مؤثر نبود. با پیگیری هیئت امنای دفاع مقدس مقرر شد که باغ موزه دفاع مقدس استان کهگیلویه و بویراحمد در کنار دهکده دفاع مقدس ساخته گردد و در سال 98 مراسم کلنگ زنی این پروژه فرهنگی در کنار پارک مهرورزی شهر یاسوج بر زمین زده شد اما تا به امروز تنها در حد خاکبرداری باقی مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد پس از 3 سال در حد خاکبرداری مانده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موزه دفاع مقدس کهگیلویه و بویراحمد پس از 3 سال در حد خاکبرداری مانده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید