مکتوب کردن تاریخ و فرهنگ یک ضرورت انکارناپذیر است

به گزارش وبلاگ مگنار، خبرنگاران/کردستان شهردار سنندج گفت: خوشبختانه رویکرد این دوره از فعالیت های شورا و شهرداری فرهنگ محور بودن است و در اجرای بسیاری از طرح های عمران شهری پیوست فرهنگی فراموش نشده است.

مکتوب کردن تاریخ و فرهنگ یک ضرورت انکارناپذیر است

حشمت اللە صیدی در مراسم امضا قرارداد تدوین دانشنامە شهر سنندج اظهار کرد: خوشبختانه بسیاری از طرح های عمرانی و رفاهی در سطح شهر اجرا شده که نگاه به مقوله فرهنگ و هنر در اجرای این طرح ها فراموش نشده است.

صیدی اعلام کرد: رویکرد مهم فعالیت های شورا و شهرداری در این دوره فرهنگ محور بودن است و ثبت سنندج نیز به عنوان شهر خلاق موسیقی یکی از مهمترین رویدادهای فرهنگی این دوره بوده است.

وی گفت: احداث مجتمع فرهنگی و هنری در خیابان شهدا، نامگذاری 6 اردیبهشت به نام روز سنه و برگزاری جشن های متفاوت نوروز از دیگر اقدامات فرهنگی این دوره است.

صیدی اضافه کرد: متاسفانه کرونا باعث شده بسیاری از فعالیت های فرهنگی و هنری ما در این دوره برگزار نشود که برگزاری این رویدادها می توانست سنندج را به تمام جهان معرفی کند.

وی ادامە داد: خوشبختانه در این دوره تعامل بسیار خوبی با دانشگاه برقرار است و چندین فعالیت مهم نظیر تدوین دانشنامه، تدوین برنامه 5 ساله شهرداری و همچنین اجرای حسابداری تعهدی با همکاری دانشگاه در حال انجام است.

شهردار سنندج تاکید نمود: مکتوب کردن هویت، تاریخ و فرهنگ در راستای معرفی هر چه بیشتر آیین ها و رسوم به نسل های امروزی یک ضرورت انکار ناپذیر است.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی هم در این مراسم توجه ویژه شورا و شهرداری به امر فرهنگ و هنر را بسیار قابل تقدیر دانست و گفت: دانشگاه هم جزیی از جامعه و در کنار مردم جامعه است.

دکتر جهانشیر امینی عنوان نمود: جامعه دانشگاهی از ظرفیت بالایی برخوردار هستند و ما هم از تمام توان خود در جهت همکاری با شورا، شهرداری و دیگر دستگاه ها استفاده می کنیم.

وی گفت: تدوین دانشنامه شهر سنندج یکی از اقدامات ماندگار است که امیدواریم جلد نخست این دانشنامه در بهار سال آینده آماده و در اختیار عموم قرار گیرد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "مکتوب کردن تاریخ و فرهنگ یک ضرورت انکارناپذیر است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مکتوب کردن تاریخ و فرهنگ یک ضرورت انکارناپذیر است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید