هیجان بانجی جامپینگ در هند

به گزارش وبلاگ مگنار، بانجی جامپینگ در هند

امروز عاشقان تفریحات مهیج، ورزش های مختلفی انجام می دهند اما برخی از این ورزش ها یاری می نمایند تا هورمون آدرنالین در بالاترین سطح ممکن در بدن ترشح و باعث شور و هیجان گردد مثلا بانجی جامپینگ همان تفریحی است که ماجراجویان به دنبالش هستند چون سطح بالایی از هیجان را نصیب ماجراجویان می نماید. نظرتان با سفر به هند و بانجی جامپنیگ در این کشور چیست؟ هند که خیلی ها آن را سرزمین ماجراجویی می دانند مقصدی مناسب برای هیجان و دوری از زندگی عادی روزمره است. می خواهیم درباره بانجی جامپینگ در هند حرف بزنیم تا در سفر به این کشور بدانید برای این ماجراجویی باید به کجا بروید. در ادامه خبرنگاران را همراهی کنید.

هیجان بانجی جامپینگ در هند

بانجی جامپینگ در هند

کوله گردان زیادی برای طبیعت گردی راهی هند می شوند، سرزمینی گسترده که تنوع جاذبه های طبیعی و حیات وحشش آن را به بهشتی برای طبیعت دوستان تبدیل نموده است. حتی می توان هند را مقصدی مناسب برای ماجراجویی هم دانست بدون شک سرزمینی با چشم میزانای خیال انگیز جایی ایده آل برای سرگرمیی مثل بانجی جامپینگ در میان طبیعتی دلفریب است. در سال های اخیر بانجی جامپینگ در هند به شدت محبوب شده و در خیلی از شهرها جاهای مناسبی برای این ورزش وجود دارد. برای انجام بانجی جامپینگ به شدت با ترس از ارتفاع دست و پنجه نرم می کنید؛ با اینکه می دانید چیزی شما را نگه داشته است اما پریدن از همچین ارتفاعی باعث می گردد که لحظات هیجان انگیزی را سپری کنید.

ماجراجویی در هند

کمی درباره بانجی جامپنیگ

بانجی جامپینگ یعنی پریدن از یک ارتفاع زیاد در حالی که به یک طناب انعطاف پذیر و فنردار وصل شده اید. بعد از سقوط آزاد به یاری انعطاف پذیری طناب از سرعت شما کم می گردد و دوباره به طرف بالا کشیده می شوید. این ماجراجویی هیجان انگیز در سال 1979 باب شد؛ زمانی که گروهی از اعضای ورزش های خطرناک دانشگاه آکسفورد به یاری طناب از روی پل کلیفتون به پایین پریدند! با اینکه این افراد بعد از پرش به وسیله پلیس دستگیر شدند اما آنقدر به پریدن های خود ادامه دادند تا بانجی جامپینگ را به عنوان یک ماجراجویی هیجان انگیز به جهان معرفی کردند. برای انجام بانجی جامپینگ شما با یک طناب ضخیم و یک محافظ وصل می شوید و بعد از اینکه همه اقدامات ایمنی انجام شد از ارتفاعی زیاد به پایین می پرید. هیجان با پرش به سرانجام نمی رسد؛ طناب به شدت انعطاف پذیر است و می تواند از میزان واقعی خود بیشتر کش بیاید. بالا و پایین رفتن های طناب آنقدر ادامه پیدا می نماید تا همه انرژی ای که در فنر طناب ذخیره شده تخلیه و متوقف گردد.

ایمنی

برای انجام بانجی جامپینگ باید از نظر بدنی کاملا روی فرم باشید. بهتر است که در زمان شیرجه زدن از ارتفاع، فشار خون بالا نداشته باشید، ضربان قلب تان پایدار باشد و عضلات شما آنقدر قوی باشد تا بتوانید در برابر پیچ و تاب هایی که با حرکت طناب ایجاد می گردد مقاومت کنید. برای احتیاط فقط افرادی که سن آن ها بین 14 تا 50 سال است امکان انجام این ماجراجویی را دارند.

نکته دیگری که باید مورد توجه قرار بگیرد وزن شماست وزن باید در حدی زیاد باشد که باعث کشش طناب گردد و از طرفی آنقدرها هم زیاد نباشد تا طناب را پاره کند! به طور کلی محدودیت وزن برای انجام این ماجراجویی بین 35 تا 110 کیلوگرم است اما با این حال این محدوده وزنی می تواند با توجه به کشش طناب تغییر کند.

طول طناب هم از پارامترهای مهم است؛ طول طناب باید کمتر از ارتفاع سکو تا زمین باشد و نقطه پرش هم باید در فضایی باز برپا شده باشد و هیچ بنا یا ساختمانی در اطرافش وجود نداشته باشد تا ماجراجو در هنگام تاب خوردن در هوا به چیزی برخورد نکند. قبل از اینکه بانجی جامپینگ را آغاز کنید مربیان حرفه ای درباره کارهایی که باید انجام دهید و جنبه های ایمنی این ورزش هیجان انگیز برایتان صحبت می نمایند. در هند قبل از انجام این ماجراجویی باید فرمی را امضاء کنید و در آن قید کنید که در صورت آسیب مسئولیت ان با خودتان است. قبل از پرش، چک کنید که تمام اقدامات ایمنی با دقت صورت گرفته باشد.

در هند برای بانجی جامپینگ به کجا برویم؟

در هند می توانید در مکان های زیادی از این سرگرمی هیجان انگیز لذت ببرید؛ از کلان شهرهای بزرگ گرفته تا شهرهای کوچک تر.

  • ریشیکش | Rishikesh

این شهر در استان اوتاراخاند با داشتن چشم میزانای زیبا و سکوهای مناسب تجربه هیجان انگیز ترین بانجی جامپینگ ها را برایتان فراهم می نماید. اینجا تنها نقطه ای در کشور است که می توانید از یک مکان ثابت و از بلندترین ارتفاع ممکن به پایین بپرید. اگر هیجان و ماجراجویی ذهنتان را مشغول نموده ریشیکش یکی از برترین نقاط هند است؛ در اینجا سکویی بر روی یک دره ساخته شده که مشرف به دره ای زیباست که در بین ان رودخانه خروشان گنگ در جریان است. ارتفاع سکوی پرش 83 متر است و مطمئنا ارزش تجربه را دارد.

  • دهلی | Delhi

دهلی یکی از امن ترین نقاط هند برای بانجی جامپینگ است و امکان این سرگرمی در شهر بازی ها و مال های زیادی وجود دارد. نکته خوب بانجی جامپینگ در دهلی این است که به مجموعه ای از طناب ها وصل می شوید و در پایین هم تشکی نرم برای ایمنی بیشتر گذاشته شده است.

  • بنگالور | Bengaluru

بنگالور هم جایی عالی برای فعالیت های هیجانی ست در اینجا برای راه اندازی سکو از جرثقیل استفاده شده و سکوی پرش در حدود 25 متری سطح زمین است.

زمان بانجی جامپینگ در هند

برای بانجی جامپینگ در هند هیچ محدودیت زمانی یا آب و هوایی وجود ندارد اما برای احتیاط بهتر است در زمان بارندگی و یا وزش بادهای شدید این کار را انجام ندهید.

منبع: adventurenation.com

منبع: الی گشت

به "هیجان بانجی جامپینگ در هند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هیجان بانجی جامپینگ در هند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید