وزیر دفاع آمریکا بعد از برکناری: بله قربان گو نیستم، اختلاف با ترامپ بر سر استفاده از ارتش علیه مردم معترض

به گزارش وبلاگ مگنار، نانسی پلوسی سخنگوی مجلس نمایندگان: برکناری ناگهانی اسپر نگران کننده است و نشان می دهد ترامپ به دنبال هرج و مرج در دموکراسی آمریکا است.

وزیر دفاع آمریکا بعد از برکناری: بله قربان گو نیستم، اختلاف با ترامپ بر سر استفاده از ارتش علیه مردم معترض

دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا وزیر دفاع خود را بدون ارائه دلیلی از طریق اعلام توئیتری برکنار کرد.

ترامپ کمی بعد در توییتی دیگر کریستوفر سی میلر را به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی کرد.

به گزارش وبلاگ مگنار به نقل از ایندیپندنت، مارک اسپر وزیر دفاع برکنار شده در این باره گفت که برای ترامپ بله قربانگو نبوده است.

اسپر اظهار کرد که او نگران تغییر تمام افراد کابینه است که به راحتی عقب نشینی نمی کنند.

اسپر در مصاحبه ای اختصاصی با میلیتاری تایمز که کمی پس از برکناری سریع و ناگهانی وی صورت گرفت، پیروز شد خود را از زیر بار انتقاداتی که او را بله قربانگو می نامیدند، مستثنی کند. او اتهامات خود در باره بله قربان گویی خود را رد کرد. بسیاری از رسانه ها و ترامپ لقب یسپر را به وزیر دفاع دادند. (اشاره به بله قربانگویی وی)

مارک اسپر وزیر دفاع برکناری شده آمریکا در کنار دونالد ترامپ- گفته می شود دلیل برکناری وزیر دفاع آمریکا اختلاف نظر با ترامپ است/عکس: رویترز

اسپر گفت که هرگز قصد استعفا نداشته است و با وجود روابط سخت و سخت با کاخ سفید ترک کار را درست نمی دانسته است اما پس از حکم توییتری برکناری اش، در نامه ای از تمام اعضای نیروهای دفاعی کشورش تشکر کرد و افزود که به پیروزیت های 18 ماهه خود در پنتاگون افتخار می کند.

او در نامه خود نوشت: من با احترام به قانون اساسی کشورم خدمت می کنم و تصمیم شما (رئس جمهور) را برای جایگزینی می پذیرم.

نانسی پلوسی یکی از مقامات ارشد دموکرات و سخنگوی مجلس کنندگان به این تصمیم ترامپ انتقاد کرد و افزود: برکناری ناگهانی اسپر نگران کننده است و نشان می دهد ترامپ در آخرین روزهای خود در دفترش به دنبال کاشت بذر هرج و مرج در دموکراسی آمریکا و سراسر جهان است.

داستان درگیری ترامپ و وزیر دفاع

اسپر و ترامپ در اوایل سال جاری و به دلیل اختلاف نظر بر سر نگرش کاخ سفید به ارتش بر سر موضوعات بی عدالتی نژادی با هم درگیر شدند.

ترامپ کمی بعد در توییتی دیگر کریستوفر سی میلر را به عنوان سرپرست وزارت دفاع معرفی کرد/ عکس: رویترز

مرگ جورج فلوید سیاه پوست به دست پلیس آمریکا در مینیاپلیس ایالت مینه سوتا در اواخر بهار سال جاری باعث ایجاد اعتراضات و ناآرامی در آمریکا شد و ترامپ در آن زمان تهدید کرد که برای سرکوب اعتراضات از نیروهای ارتش و نظامی آمریکا استفاده می کند.

یک ماه پس از مرگ جورج فلوید، اسپر در اظهاراتی استفاده از نیروهای نظامی در تظاهرات ضدنژادپرستی آمریکا را غیر ضروری عنوان کرد و باعث نارضایتی کاخ سفید شد.

پس از این اظهارات و درگیری، برآورد برای برکناری وزیر دفاع قوت گرفت. اما ترامپ پس از حکم توییتری روز دوشنبه خود هیچ دلیلی را بیان نکرد.

گفته می شود اسپر و ترامپ نیز در مورد نگرش منفی ترامپ به ناتو با هم اختلاف داشتند.

اسپر افزود: رئیس جمهور در مورد خواسته هایش شفاف است و در مورد دیدگاهایش واضح عمل می کند. من هم تلاش نمی کنم کسی را خوشحال کنم.

ترامپ در دوره ریاست جمهوری اش تعداد زیادی از مشاوران و مقامات خود را برکناری کرده و اغلب از توییتر برای این برکناری یا اخراج ها استفاده کرده است.

جیمز متیس، وزیر دفاع پیشین آمریکا در سال 2018 به دلیل اختلاف با ترامپ بر سر جنگ سوریه استعفا داد.

در ماه ژوئن، متیس از دونالد ترامپ انتقاد کرد و گفت: ترامپ اولین رئیس جمهوری است که تلاش ندارد مردم آمریکا را متحد کند و حتی تظاهر به چنین تلاشی نمی کند. او در مقابل تلاش می کند تا ما را تقسیم کند.

منبع: عصر ایران

به "وزیر دفاع آمریکا بعد از برکناری: بله قربان گو نیستم، اختلاف با ترامپ بر سر استفاده از ارتش علیه مردم معترض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیر دفاع آمریکا بعد از برکناری: بله قربان گو نیستم، اختلاف با ترامپ بر سر استفاده از ارتش علیه مردم معترض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید