10 خیابان دیدنی در شهر زیبای بارسلونا

به گزارش وبلاگ مگنار، خیابان های بارسلونا بسیار زیبا و دیدنی هستند. شهر بارسلونا به عنوان یکی از شهرهای مهم در کشور اسپانیا با توجه به جاذبه ها و خصوصیات منحصر به فردش یکی از مهم ترین و محبوب ترین مقاصد گردشگری دنیا به شمار می رود بارسلونا شهری بی نظیر است. گشت و گذار در محله های آن به معنای کشف تاریخ و ماهیت یکی از آوانگاردترین ، چند فرهنگی ترین و دنیا وطنی ترین شهرهای اروپا است.

10 خیابان دیدنی در شهر زیبای بارسلونا

بارسلون برخی از خیره نماینده ترین شاهکارهای معماری اروپایی را در خود جا داده و به لطف معمارانی چون گائودی، خوان میرو (Joan Miro) و لوئیز دومنک ای مونتانر (Luis Domenech i Muntaner) گردشگران زیادی برای دیدن آن به اسپانیا سفر می نمایند. برای آن که بتوانید بارسلون را به بهترین نحو بگردید، باید با خیابان های معروفش آشنایی داشته باشید. ما به شما پیشنهاد می کنیم در مشهورترین خیابان های بارسلون گشتی بزنید تا بتوانید روح شهر را به وسیله منطقه شهری آن بشناسید. به همین منظور در این مطلب از مجله گردشگری وبلاگ مگنار، معروف ترین خیابان های بارسلون را آنالیز خواهیم کرد،با ما در ادامه همراه باشید.

1-خیابان پسیج د گارسیا Passeig de Gràcia

در زمان قدیم این خیابان، یک جهت اتومبیل بود که بارسلونا را به شهر قدیمی Gràcia متصل می کرد، اما اکنون خیابان Passeig de Gràcia یکی از پر زرق و برق ترین و شلوغ ترین خیابان های شهر است. این خیابان که به عنوان یکی از مناطق اصلی خرید در بارسلونا مشهور است ، یکی از مراکز اصلی مدرنیسم بارسلونا نیز هست. شما می توانید تور بارسلون گردی را از خیابان Passeig de Gràcia و از خانه میلا (که با نام لا پدررا نیز شناخته می گردد) شروع نموده و یک شگفتی معماری که توسط گائودی طراحی شده است را به تماشا بنشینید. شما عاشق منحنی های پرطرفدار ، اشکال عجیب و تزئینی خواهید شد که از عناصر طبیعت الهام گرفته اند. در ادامه گنجینه های مدرنیسم در این خیابان، به ایستگاه بعدی La Manzana de la Discordia که بین خیابان های آراگو و Consell de Cent واقع شده است خواهید رسید.

این مکان یک موزه معماری با سه ساختمان در فضای باز است که آثار برتر معماران آن موقع در آنها جمع آوری شده است. این سه ساختمان از زمان ساخت از نظر زیبایی با یکدیگر دررقابت می نمایند. پس از کشف اسرار مدرنیسم ، زمان مناسبی برای خرید در یکی از بوتیک های لاکچری است که خیابان Passeig de Gràcia را به مکانی مناسب برای کسانی که به دنبال کالاهای لوکس و خاص در مرکز بارسلونا هستند تبدیل نموده است. علاوه بر این ، خیابان Passeig de Gràcia مکانی عالی برای غذا خوردن است که در آن همه نوع رستورانی را پیدا خواهید کرد ، از رستوران های فست فود گرفته تا مدرن ترین رستوران های شهر.

2-خیابان های بارسلونا | خیابان لا رامبلا La Rambla

خیابان لارامبا La Rambla جاییست که هتل Arc در آن واقع شده است، معروف ترین خیابان بارسلونا و یکی از شریان های اصلی شهر محسوب می گردد. خیابان La Rambla برای بازدیدنمایندگان به خاطر موقعیت مرکزی اش جایی ایده آل برای اقامت است و همچنین شما می توانید اتمسفری عالی را هم در این منطقه تجربه نمایند. این خیابان با انواع مغازه های دنیاگردی، بیش از 100 میلیون عابر پیاده از گردشگران، هنرمندان خیابانی و بومیان منطقه را به سمت خود می کشد. کیوسک های زیبایی از گل و محصولات محلی ، بستنی فروشی ها ، مغازه های قدیمی ، فروشگاه های سوغاتی ، هنرمندان خیابانی و موج بی وقفه ای از مردم را در این خیابان زیبا مشاهده خواهید کرد. خیابان لارامبلا دارای مکانهای دیدنی زیادی است که باید از آنها بازدید کنید.

در ابتدای لا رامبلا ، در کنار بندر ، مجسمه کلمبوس ، یکی از اصلی ترین نمادهای گردشگری این شهر را می یابید. این مجموعه مجسمه سازی که در سال 1888 به مناسبت نمایشگاه دنیای افتتاح شد متشکل از یک مجسمه اختصاصی از کریستوفر کلمب (که پس از سفر خود به آمریکا بندر بارسلونا را برای پیاده شدن انتخاب کرد) است. از نظر برخی ها لا رامبلا قلب تپنده شهر بارسلونا و برای برخی دیگر فقط دامی برای جذب دنیاگرد ها است. هتل های درجه یک و رستوران های فوق العاده ای برای صرف غذا و نوشیدنی در این خیابان وجود دارد. البته شعبه هایی از فست فود های بین المللی هم در لا رامبلا به چشم می خورد. اخیراً این فست فود ها معروفیت لا رامبلا را دوچندان نموده است و هیچ شکی نیست که این خیابان مملو از دنیاگرد و کسب و کارهای سرویس دهنده به آنها، قربانی شهرت و محبوبیت خود شده باشد.

3-میدان کاتولانیا Plaça Catalunya

در انتهای La Rambla به Plaça de Catalunya خواهیم رسید. مکانی که همواره پر جنب و جوش است ، مکانی پر هیجان برای فعالیت های مدنی ، تجاری ، فرهنگی و تفریحی که در آن بسیاری از فعالیت ها سازمان یافته است و آن را قلب بارسلونا نموده است.

میدان کاتالونیا، یک میدانی بزرگ است که در آن ساختمان های تاریخی با ارزشی قرار گرفته است و از شلوغ ترین میدان هایی است که در شهر بارسلونا قرار دارند که مابین شهر قدیمی قرن 19 میلادی به نام اِیْسامبله (Eixample) واقع شده است. جالب است که دو خیابان مشهور بارسلون هم از این میدان شروع می گردد، خیابان رامبلا (Rambla) و دیگری خیابان پسیج د گراسیا (Passeig De Garcia) است که تصویری از یک معماری مدرن در ایشامبله می باشد.

اگرچه میدان کاتالونیا بارسلونا خیلی بزرگ است ولی دائماً سرشار از جمعیت مردمی است که در 9 خیابان اطراف آن در حال عبور و مرور هستند. این میدان تا وسط های تا اواسط قرن 19 میلادی فقط یک منطقه حومه ای، خارج از دیوارهای شهر بارسلون بوده است. در نهایت در سال میلادی 1858 حکومت مرکزی مادرید مجوز تخریب دیوار های دفاعی را صادر کرد که باعث شده بعدها اجازه ساخت و ساز بیرون دیوارها نیز صادر گردد که منجر بوجود آمدن رقابت عمومی برای طراحی یک منطقه جدید شد.

4-خیابان های بارسلونا | خیابان پورتال دل آنخل Portal de lÀngel

یکی دیگر از مناطق اصلی خرید در بارسلونا خیابان پورتال دل آنخل Portal de lÀngel است. پورتال دل آنخل (Portal del Ángel) خیابانی پیاده رو در نزدیکی میدان کاتالونیا بوده و بخشی از محوطه بزرگ خریدی را تشکیل می دهد که از اوینگودا دیاگونال و محله گوتیک شروع می گردد. اینجا یکی از پربازدیدترین خیابان های شهر به شمار می رود و در تمام ماه های سال جمعیت زیادی از مردم بومی و گردشگران را در آن خواهید دید.

پورتال دل آنخل گران ترین خیابان اسپانیا بوده و مرکز خرید بزرگ ال کورته اینگلس (El Corte Inglés) هم در آن قرار گرفته است. موقعیت ممتاز آن (در کنار Plaça Catalunya و کلیسای جامع باشکوه بارسلونا ، اتصال به محله گوتیک) و هجوم گسترده بازدیدنمایندگان از آن ، خیابان Portal de lÀngel را به یکی از 20 خیابان گران قیمت در دنیا تبدیل نموده است. در این خیابان می توانید دماسنج بزرگ Cottet که 22 متر ارتفاع و دو تن وزن دارد را مشاهده کنید، این دماسنج بیش از 50 سال است دمای بارسلونا را نشان می دهد.

5-خیابان پسج دل بورن Passeig del Born

خیابان پسج دل بورن (Passeig del Born) یک بلوار افسونگر قدیمی است و محور اصلی محله اِل بورن، محله هنری شهر به شمار می رود. زندگی شبانه در این خیابان بسیار پرشور بوده و در گذشته مرکز اصلی فعالیت های اجتماعی و مالی به شمار می رفته است. مردم در خیابان پسج دل بورن تجارت و کار می کردند و رویدادهای مختلف را جشن می گرفتند. امروزه کافه های جذابی را می توانید در امتدادش ببینید و بوتیک های مستقل هم اتمسفر خوبی در این فضا ایجاد نموده اند.

6-خیابان های بارسلونا | خیابان پلازا د اسپانیا Plaça dEspanya

خیابان پلازا د اسپانیاPlaça dEspanya توسط معمار مدرنیست Josep Puig i Cadafalch طراحی و در جریان نمایشگاه دنیای 1929 ساخته شده است ، یکی دیگر از خیابان ها و محلات اصلی بارسلونا است که محله Sants ، Gran Vía ، Paral-lel و پارک Montjuïc را به هم متصل می نماید. در مرکز میدان بنای یادبود Font dels Tres Mars (چشمه سه دریا) قرار گرفته است که نمادی از سه دریایی است که شبه جزیره ایبری را احاطه نموده اند. در نزدیکی همین مکان، شما می توانید گاو نر باستانی آرنا را که به یک مرکز خرید تبدیل شده است، مشاهده کنید. موزه ملی هنر هنر کاتالونیا (MNAC) و چشمه جادویی مونتجوئیک ، نمایش های نور ، موسیقی و آب صدها بازدیدنماینده را در طی شبانه روز به این خیابان می کشانند.

7-خیابان کرر دل بیسبه Carrer del Bisbe

خیابان کرر دل بیسبه Carrer del Bisbe در کنار کلیسای جامع گوتیک واقع شده و پلی نئوگوتیک را در خود جا داده که از بالای خیابان عبور می کند. پل بیشاپ Bishops Bridge از گذشته یکی از جذابیت های محله گوتیک بوده و داستان های زیادی پیرامونش به گوش می رسد. خوشبختانه برای کسانی که در خیابان کرر دل بیسبه گردش می نمایند شانس فرار از جمعیت زیاد میادین نزدیک وجود دارد و می توانند به راحتی به تحسین ترکیب طراحی های گوتیکی و نئوگوتیکی هر دو طرف بپردازند.

8-خیابان های بارسلونا | خیابان کرر دلس میرایرس Carrer dels Mirallers

در نزدیکی کلیسای گوتیکی سانتا ماریا دل مار (Santa Maria del Mar) می توانید خیابان کوچکی به نام کرر دلس میرایرس (Carrer dels Mirallers) را پیدا کنید. این خیابان یک گوهر ارزشمند پنهان شده در این نواحی است که از قدم زدن در آن هرگز پشیمان نخواهید شد. این خیابان در بارسلونا زمانی به عقیده مردم توسط ارواح شیطانی تسخیر شده بود. اما علت این موضوع چیست؟ جاسینت ورداگر (Jacint Verdaguer) یک نویسنده اسپانیایی که از بزرگ ترین شاعران کاتالونیا بود، در سال 1780 به یک کشیش بدل شد.

چند سال بعد او در میانه بحران شخصیتی عمیقی، به معاشرت با روشن بینان و جادوگران پرداخت. بعد از آن خود در خانه اش در این خیابان به تمرین جادوگری پرداخت و مردم اعتقاد داشتند که او ارواح شیطانی را به این خیابان کشاند و هنوز در هم اینجا پرسه می زنند. حال و هوای رازآلود این خیابان تجربه ای متفاوت را برایتان می سازد. البته مغازه های صنایع دستی جذاب آن هم بسیار دیدنی هستند.

9-خیابان کرر د مونتکادا Carrer de Montcada

خیابان کرر د مونتکادا (Carrer de Montcada) پر از کاخ های قرون وسطایی به سبک معماری رنسانسی و باروکی با درهای بزرگی است که به حیاط های باشکوه ختم می شوند. تمام این کاخ ها روزگاری شاهد دوران پرشکوه و قدرتمند خیابان اصلی قرون وسطایی بارسلون بوده اند. نجیب زادگان و تاجران که در عصر تجارت دریایی بسیار غنی شده بودند، خانه های بزرگشان را در این خیابان ساختند. یکی از قابل توجه ترین ساختمان های گوتیکی امروزه به موزه پیکاسو اختصاص یافته است. اگر دوست داشته باشید که به تماشای یک اجرای فلامنکوی اصیل بنشینید، می توانید مانند مردم بومی به سراغ پالائو دالماسس در ساختمان شماره 20 این خیابان بروید. در اینجا شانس سپری کردن یک شب زیبا در کنار مردم بومی را خواهید داشت.

10- خیابان های بارسلونا | خیابان اَوینگودا دیاگونال Avinguda Diagonal

خیابان اَوینگودا دیاگونال (Avinguda Diagonal) یکی از بزرگ ترین خیابان های شهر است که بارسلون را به دو قسمت شرقی و غربی تقسیم می کند. این خیابان 11 کیلومتری جاذبه هایی مانند پالائو رِیال د پدرالبس (Palau Reial de Pedralbes)، موزه موسیقی، موزه دیزاین، برج آگبار (Agbar) و چندین مرکز خرید را در دل خود دارد. با عبور از Diagonal می توانید از برخی از مراکز اصلی خرید در بارسلونا گرفته تا کاخ های کلاسیک ، پارک ها و ساختمان های برجسته ، همه چیز را پیدا کنید. در میان مکان های دیدنی این خیابان، ساختمان Casa de les Punxes قرار گرفته است که به عنوان یکی از بهترین گنجینه های مدرنیسم کاتالان شناخته می گردد. این ساختمان در سال 1975 به عنوان یک بنای تاریخی ملی اعلام شد. یکی دیگر از مکان هایی که باید حتما آن را ببینید کاخ سلطنتی پدرالبس Pedralbes و باغ های زیبا و معطر اطراف آن است.

انتهای این خیابان برج Agbar (آسمان خراش چشمگیری که شبهای بارسلونا را با نمای چند رنگ خود روشن می نماید) واقع شده است. مهم نیست که چطور زمان خود را در این شهر سپری می کنید، به هرحال چیزهای بی همتا و بی شماری برای اکتشاف خواهید یافت. در واقع اگر نمی توانید سراغ تفریحات لوکس بارسلون بروید، گشت و گذار در این خیابان های برجسته می تواند بدون هیچ هزینه ای شما را به خوبی با شهر آشنا کند.

منبع: الی گشت

به "10 خیابان دیدنی در شهر زیبای بارسلونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 خیابان دیدنی در شهر زیبای بارسلونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید