10 مقصد گردشگری عالی در فصل تعطیلات آسیا

به گزارش وبلاگ مگنار، با نزدیک شدن به سرانجام سال میلادی، وقت آن است که در خصوص تعطیلات فکری کنید و از آنجایی که فصل تعطیلات چند ماهی طول می کشد، کشورهای آسیایی برترین محل برای مسافرت هستند.

10 مقصد گردشگری عالی در فصل تعطیلات آسیا

اگر دوست دارید برای کریسمس به سفر بروید، پیشنهاد ما کشورهای آسیایی است، چرا که از چراغانی های کریسمس توکیو گرفته تا اژدهاهای سنگاپور و جشنواره های سال نوی چینی، همگی اوقات دلپذیری را برای شما رقم خواهند زد. در ادامه قصد داریم 10 مکان فوق العاده برای مسافرت در طول فصل تعطیلات آسیا را به شما معرفی کنیم.

در ایام کریسمس به کجا بروید؟

در صورتی که در پی یک کریسمس برفی هستید یا حس و حال منطقه ها گرمسیری را می پسندید، کافی است به آسیا سفر کنید که رویدادهای بی شماری را در تعطیلات سنتی کریسمس تقدیم شما می نماید. امیدواریم این سه کشور را به فهرست خود اضافه کنید:

توکیو، ژاپن

توکیو در طول فصل کریسمس حتی بیشتر از روزهای معمول می درخشد، چرا که همه چیز با چراغ های تزئینی جلوه ای زیبا پیدا نموده اند. باغ های استارلایت در میدتاون توکیو، روپونگی (Roppongi) و کارتا شیودوم (Caretta Shiodome) از مکان های نورانی و پرتلالو این شهر محسوب می گردد که در پروژکتورهای معرکه، پر زرق و برق و تابان شده اند. دیزنی لند و دیزنی سی به واسطه برگزاری رویدادهای خاص و آتش بازی، به شدت برای خانواده ها مناسب است.

برای خرید لحظات آخری حتما به بازار شبانه در پایین توکیو اسکای تری (Tokyo Sky Tree) سر بزنید که به نوعی از مدل های اروپایی الهام گرفته شده است. برای جشن کریسمس هم همانند افراد محلی، از KFC یک وعده مرغ سرخ شده خریداری کنید و از کیک های توت فرنگی پر از خامه لذت ببرید.

سئول، کره جنوبی

کریسمس های سئول را از دست ندهید و به خیل بزرگ جمعیت در جشنواره Lotte Worlds Christmas بپیوندید که شامل رژه تعداد زیادی از بازیگران، هنروران و... می گردد. اگر از علاقه مندان به رویدادهای فرهنگی هستید، بلیت Tchaikovskys Nutcracker Ballet را تهیه کنید، زیرا تا در سئول هستید، باید حتما از این برنامه تماشا کنید که از سال 1986 در سئول برگزار می گردد و به گردشگران تخفیف می دهند.

در صورتی که به محوطه اسکیت روی یخ در سئول پلازا بروید، علاوه بر این که سرما را با تمام وجود حس خواهید کرد، می توانید از درخت خیلی بزرگ کریسمس که به زیبایی با چراغ تزیین شده نیز تماشا کنید. در نهایت خود را به یک شام خوشمزه مهمان کنید.

دیلی، تیمور شرقی

شهر دیلی (Dili) در تیمور شرقی از آن مکان هایی است که خیلی از گردشگران از وجودش بی خبر هستند، با این که می تواند یک مقصد عالی برای کریسمس باشد. از آنجا که بیشتر مردم این کشور کاتولیک هستند، اهمیت زیادی به تعطیلات کریسمس می دهند. جوانان محلی با استفاده از وسایل بازیافتی اقدام به ساخت صحنه های تولد مسیح نموده و گوشه و کنار خیابان ها را با آن ها تزیین می نمایند.

همه مردم در حوالی عصر به ساحل کامئو (Cameio) می فرایند و با نارگیل یا نوشیدنی های خوشمزه از خود پذیرایی نموده و با یک غذای کبابی و تارت های پرتغالی، جشن کریسمس خود را کامل می نمایند.

جشن سال نو به کجا بروید؟

سعی کنید جشن سال نو را به یک کشور نو سفر کنید و اول ژانویه را به شکلی دیگر رقم بزنید. پنانگ مالزی، باگیو در فیلیپین و شهر هوشی مین در ویتنام می تواند شما را به خواسته هایتان برساند.

پنانگ، مالزی

از کوالالامپور خارج شوید و برای جشن های سال نو مالزی به پنانگ بروید. مراکز خرید این شهر نیز مثل کل کشور، قطب فعالیت ها است. استریتز کوئری (Straits Quay) مختص موسیقی، اجرای نمایش و تماشای آتش بازی روی دریای آندامان است و گرنی پنانگ (Gurney Paragon) هم یک شام عالی و نوشیدنی فوق العاده را پیشکش شما خواهد نمود.

اسپلاناد پنانگ را از دست ندهید و از جشن ها و تفریح های آن لذت ببرید. در ادامه نیز از غذاهای تازه و مقرون به صرفه دوره گردها خرید کنید که مطمئنا اشتهای شما برمی انگیزد. سواحل خیره نماینده پنانگ هم می تواند مجذوب کننده و دلپذیر باشد.

باگیو، فیلیپین

شهر آرام باگیو (Baguio)، یک استراحتگاه کوهستانی است که به دریاچه ها، باغ ها و هوای فوق العاده خنک تابستان هایش معروف است. نمایش های آتش بازی ویژه ای را در این شهر شاهد خواهید بود، هر چند اینجا از ازدحام جمعیت خبری نیست. منظره ها چشم نواز شهر ارکیده باگیو (Baguio City Orchidarium) با گل های رنگارنگ و جنگل درخت های کاج قطعا ارزش تماشا را دارد.

شهر هوشی مین، ویتنام

شهر شلوغ و رنگارنگ هوشی مین برای عید سال نو مراسم های ویژه ای دارد. سال نوی آبا (Abbas Happy New Year) هر سال برگزار می گردد. اگر به موسیقی علاقه دارید، به محله 1 بروید و در کنار خیل بزرگ گردشگران از آهنگ ها لذت ببرید. در پارک ها، از جمله باغ وحش سایگون می توانید از اجرای کنسرت ها، فعالیت ها و تزیینات زیبا کمال استفاده را ببرید. برای تماشای آتش بازی بهتر است به پشت بام ساختمان هایی نظیر چیل اسکای بار (Chill Sky Bar) بروید. هنگام رزرو هتل در این شب حواس تان باشد که معمولا یک شام عید گران و اجباری را به شما تحمیل می نمایند.

سال نو چینی به کجا بروید؟

گاهی اوقات یک سال نو کافی نیست، خوشبختانه هر کشور آسیایی، سال نوی قمری خود را دارد. جشنواره های متعددی از روز سکوت گرفته تا پایکوبی پر سر و صدای اژدها را می توانید در کشورهایی نظیر سنگاپور، لائوس و کامبوج تجربه کنید.

سنگاپور

جشن سال نو چینی را به سبک رژه چینگای (Chingay) در سنگاپور جشن بگیرید که بزرگ ترین جشن سال نو چینی در آسیا محسوب می گردد. این جشنواره شامل شناورهای خیره نماینده، افرادی که رو چوب راه می فرایند و پایکوبی اژدهاها می گردد. رودخانه Hongbao که مملو از فانوس های بزرگ، بازی ها و تفریح ها است نیز می تواند تماشای باشد.

به هر طرف که نگاه کنید رنگ قرمز را خواهید دید و این جشن تمامی ندارد. بزرگ ترین مراسم به شام گردهمایی تعلق دارد که خانواده ها و دوستان زیادی دور هم جمع شده و یک وعده غذایی بزرگ را که سمبل رونق و طول عمر است، میل می نمایند. تارت های آناناس، بیسگوییت هایی که کاغذ کوچکی حاوی کلمه عشق روی آن واقع شده است و کوکی های نارگیلی، لذت شما از جشن را دو چندان خواهد نمود.

ونگ وینگ، لائوس

ونگ وینگ اخیرا به یکی از مقاصد گردشگری در سال نوی چینی تبدیل شده است. بعد از شروع مبارزه ضد فساد از سوی دولت، بارهای شگفت انگیز کنار رودخانه به صورت رستوران درآمدند. حتی اقامتگاه ها با ورزش یوگا، سرزنده شده اند. در صورتی که فعالیت هایی مانند کایاک سواری، صخره نوردی و غارنوردی در فهرست شما واقع شده است و کوه های آهکی و تالاب های مسحورنماینده را دوست دارید، پس به ونگ وینگ سفر کنید.

پنوم پن، کامبوج

کامبوجی ها واقعا عاشق این هستند که مراسم سال نو را جشن بگیرند؛ علاوه بر سال نوی چینی، سال نو خمر (Khmer) را نیز فوق العاده عالی برگزار می نمایند. پنوم پن (Phnom Penh) در کامبوج نیز این قاعده مستثنی نیست، جشن خمر در انتها فصل برداشت محصول برگزار شده و 3 روز کامل طول می کشد، ضمناً به طور سنتی به عنوان روز تولد همه شهفرایندان کامبوج نیز محسوب می گردد.

خیابان ها را با چراغ های زیبا و ستاره تزیین می نمایند و تمام کسانی که در مراسم حضور دارند، آواز می خوانند و سال نو را جشن می گیرند. به Siem Reap بروید که با رژه ها، جشن ها و مسابقات عجیبی نظیر خوردن کیک برنج، پر از شور و هیجان است.

بالی، اندونزی

گاهی اوقات یک تجربه آرام می تواند لذت بخش باشد. مراسمی تحت عنوان نایپی (Nyepi) در شهر بالی برگزار می گردد که قبل از سال نو اتفاق می افتد و روز سکوت نام دارد. تنها صدایی که در شهر شنیده می گردد، صدای سگ ها و حشرات است. به جز افرادی که به سواحل فوق العاده بالی می فرایند، مردم در خانه می مانند و همه جا خلوت است.

منبع: کجارو / momondo.com

به "10 مقصد گردشگری عالی در فصل تعطیلات آسیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "10 مقصد گردشگری عالی در فصل تعطیلات آسیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید