13 مورد از مکان هایی که ایرانیان به وجود آن ها افتخار می نمایند

به گزارش وبلاگ مگنار، ایرانیان سراسر جهان با وجود نژادها و گویش های مختلف، نسبت به تاریخ و فرهنگ کشورشان تعصب و غرور زیادی دارند. ایران دارای بناها و منطقه ها دیدنی بسیاری است که شاید نظیر آن ها در جهان وجود نداشته باشد. در ادامه به معرفی 13 مکان تاریخی و طبیعی می پردازیم که مایه غرور و افتخار ایرانیان هستند. با مجله خبرنگاران همراه باشید.

13 مورد از مکان هایی که ایرانیان به وجود آن ها افتخار می نمایند

نقش دنیا

میدان نقش دنیا اصفهان یکی از باشکوه ترین بناهای ساخته شده در دوره صفویان است. این میدان به دستور شاه عباس در سال 1285 هجری شمسی (1906 میلادی) و به منظور تأکید بر اهمیت اصفهان به اسم مرکز سلسله ای قدرتمند، بنا شده و هر گوشه از آن بیانگر معماری بی نظیر و فرهنگ غنی ایرانیان است.

سی وسه پل

پل الله وردی خان اصفهان به سبب داشتن سی وسه دهانه، سی وسه پل هم خوانده می گردد. این پل با طول 7/297 متر یکی از برجسته ترین شاهکارهای معماری و پل سازی در زمان صفویان است.

مسجد جامع

مسجد جامع اصفهان واقع در خیابان مجلسی، نمونه ای شاخص از سیر تکاملی معماری اسلامی در دوازده قرن اخیر به تعداد می رود. این مسجد اولین بنای اسلامی است که روی خرابه های باقیمانده از کاخ های ساسانی ساخته شده و چهار صحن عظیم دارد.

چهل ستون

کاخ چهل ستون به وسیله شاه عباس دوم ساخته شده و مکانی مجلل و پرزرق وبرق برای پذیرایی از مهمانان ویژه بود. دورتادور عمارت فضای سبز است و رو به روی آن حوض عظیمی واقع شده است. بسیاری از کاشی های عمارت یا از بین رفته اند و یا در موزه های اروپا و آمریکا نگهداری می شوند؛ اما خوشبختانه ساختمان آن از استحکام بالایی برخوردار بوده و همچنان پابرجاست.

تخت جمشید (پرسپولیس)

یکی از مکان های غرورآمیز موجود در ایران، بقایای کاخ پرسپولیس است که تنها بخش کوچکی از عظمت و شکوه مرکز تشریفاتی هخامنشیان (330 - 550 سال قبل از میلاد مسیح) را به تصویر می کشد. این مکان ابتدا به وسیله کورش کبیر به اسم مرکز حکومت انتخاب شد و بعدها، جانشین وی یعنی داریوش در آن اقامت گزید. جاذبه های گردشگری جنوب ایران

مقبره حافظ و سعدی

شعر و ادبیات فارسی از دیرباز تا کنون صندلی والایی در بین مردم ایران داشته است. حافظ و سعدی دو تن از شاعران نامدار و محبوب ایرانی هستند که آرامگاه آنان در شیراز واقع شده است. سالانه افراد زیادی برای ادای احترام و فاتحه خوانی در این مکان ها جمع می شوند. اماکن دیدنی شیراز

یزد

یزد در 270 کیلومتری شمال شرق اصفهان واقع شده و به شهر قنات و کاریز معروفیت دارد. این شهر که در گذشته یکی از مراکز اصلی برای برپایی آیین زرتشت بوده، اکنون برترین نمونه های معماری اصیل ایرانی را در خود جای داده است.

برای خرید بلیط چارتر هواپیما به صفحه اصلی سایت مراجعه کنید.

منبع: مجله دور و نزدیک

به "13 مورد از مکان هایی که ایرانیان به وجود آن ها افتخار می نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "13 مورد از مکان هایی که ایرانیان به وجود آن ها افتخار می نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید