آشنایی با شگفتی های طبیعت قبرس

به گزارش وبلاگ مگنار، آشنایی با 5 جاذبه طبیعی شگفت انگیز در قبرس

قبرس در شرق مدیترانه و نزدیکی کشور ترکیه واقع شده است. این کشور، سومین جزیره بزرگ مدیترانه است و زیبایی های طبیعت آن سالانه گردشگران بسیاری را جذب می نماید. در این یادداشت به سه جاذبه طبیعی و زیبای قبرس اشاره می کنیم و از افسانه هایی می گوییم که بعضی از آن ها در دلشان دارند. با خبرنگاران همراه باشید:

آشنایی با شگفتی های طبیعت قبرس

Petra tou Romiou/ پترا تو رومیو

ساحل پترا تو رومیو یکی از معروف ترین سواحل قبرس است که در حدفاصل پافوس و لیماسول قرار گرفته است. در سفر به قبرس نباید تماشا پترا تو رومیو یا صخره آفرودیت را از دست بدهید. بر اساس باورهای محلی این صخره محل تولد افرودیت، الهه عشق، است که از امواج سواحل قبرس زاده شده است. پترا تو رومیو که در لغت به معنای صخره یونان است، به اسطوره دیگری از روم شرقی هم اشاره دارد. بر اساس این داستان اسطوره ای داینیس، قهرمان حماسه ای، برای دفاع از بانویش صخره هایی را به سمت دزدان دریایی پرتاب می کرد. با کمی قوه تخیل می توانید تصویر محو یک انسان را در شیارهای این صخره تصور کنید و در حس و حال اسطوره ای فضای اطراف صخره غرق شوید.

Nissi Beach/ ساحل نیسی

ساحل نیسی در نزدیکی آیاناپا قرار گرفته است و طول آن حدود 500 متر است. آب شفاف، ماسه های طلایی و آفتاب دلچسب، این ساحل را به یک جاذبه گردشگری تبدیل نموده است. ساحل نیسی به علت تمیزی و زیبایی اش توانسته است برنده جایزه پرچم آبی بشود؛ جایزه ای که به سواحلی که با معیارهای محیط زیستی سازگار باشند اعطا می شود. نیسی از واژه ای یونانی مشتق شده است و به معنای جزیره کوچکی است که در نزدیکی ساحل قرار گرفته است. در نزدیکی این ساحل جزیره کوچکی قرار گرفته است که خالی از سکنه است و به علت عمق کم ساحل به راحتی و با قدم زدن در آب می توان به آن رسید. ساحل نیسی یکی از محبوب ترین ساحل ها برای گردشگران است که انواع ورزش های آبی در آن انجام می شود.

Larnaca Salt Lake/ دریاچه نمک کارناکا

دریاچه نمک لارناکا در جنوب غربی شهر لارناکا واقع شده است و ترکیبی است از چهار دریاچه که سه تای آن ها به هم پیوسته هستند؛ سه دریاچه اصلی به نام های آلکی، سوروس، اورفانی و دریاچه کوچک فرودگاه. این دریاچه از جاده فرودگاه دیده می شود و می توان آن را نشانه اصلی لارناکا و یکی از مهم ترین تالاب های قبرس دانست.

این دریاچه بسار منحصربه فرد و سرشار از زیبایی های طبیعی است و چشم اندازی جادویی دارد، به خصوص در طول ماه های زمستان که دریاچه میزبان هزاران پرنده مهاجر از جمله قوها و فلامینگوها و اردک های وحشی می شود.

Pentadaktylos Mountains/ کوه های پنتاداکتیلوس

کوه های پنتاداکتیلوس در شمال قبرس واقع شده اند که حدود 100 مایل از شرق به غرب کشیده شده اند. پنتاداکتیلوس در لغت به معنای 5انگشت است. درباره این کوهستان افسانه های بسیاری روایت شده است. یکی از آن ها داستان روستایی مغروری است که عاشق ملکه محلی شده بود و از والدین ملکه دخترشان را خواستگاری می نماید. ملکه برای اینکه از شر این خواستگار راحت شود از او می خواهد تا برایش از آب بهار محل مقدس اپوستولوس آندرئاس بیاورد؛ و این سفری خطرناک در آن روزگار محسوب می شد. چند هفته بعد مرد روستایی با مشکی پر از این آب با ارزش باز می شود. ملکه با اینکه از موفقیت مرد شگفت زده شده بود باز هم حاضر به ازدواج با او نمی شود. مرد روستایی که خشمگین شده، آب را به روی زمین می ریزد و از گل ایجاد شده به سر ملکه می کوبد. ملکه در گل و لای غرق می شود و گلوله گل روی زمین می لغزد و به بالای رشته کوه می رود، جایی که هنوز هم نشانی از 5 انگشت مرد روستایی در آن دیده می شود.

Cape Greco National Park/ پارک ملی ساحلی کیپ گرکو

دمای آب این پارک ساحلی در زمستان تا 16 درجه و در تابستان تا 28 درجه است و میدان دید زیر آب به 30 الی 40 متر می رسد و همین ویژگی ها کافی ست که این پارک ساحلی به پارک محبوب غواصان تبدیل شود. در اعماق این آب ها جانوران آبی متنوع و جالبی پنهان شده اند. از غواصی و حیات زیر آب که بگذریم، ساحل کیپ گرکو آب وهوایی مناسب و پوشش گیاهی زیبا و جذابی دارد که پیاده روی و دوچرخه سواری در آن را لذت بخش می نماید. تورهای قایق سواری کیپ گرکو بازدیدکنندگان را به تماشای غار دریایی طبیعی و شگفت انگیزی می برند.

منبع: الی گشت

به "آشنایی با شگفتی های طبیعت قبرس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آشنایی با شگفتی های طبیعت قبرس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید