ارزیابی 1500 کودک در طرح بازی و نشاط، اولویت تندرستی مردم است

به گزارش وبلاگ مگنار، افشین ملایی رئیس فدراسیون ورزش های همگانی صبح امروز چهارشنبه با حضور در برنامه صبحگاهی چاپ اول شبکه خبر با اشاره به کم تحرکی که در جامعه وجود دارد به ارائه آماری در این مورد پرداخت و گفت: قبل از اینکه پدیده کرونا را داشته باشیم براساس آمار در سطح ملی 56 درصد مردم ایران دچار کم تحرکی هستند و 59 درصد هم دچار وزن بالا و چاقی هستند.

ارزیابی 1500 کودک در طرح بازی و نشاط، اولویت تندرستی مردم است

وی ادامه داد: این آمار نشان می دهد که سبک زندگی ما به شدت و به سرعت به سمت کم تحرکی و ماشینی شدن رفته است. بررسی بیشتر این آمار نشان می دهد که بیش از 30 درصد مردم ایران دچار فشار خونه بالا هستند. متاسفانه این بیماری درمان قطعی ندارد و باید مدیریت شود.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در ادامه به شرایط بانوان و بچه ها هم اشاره کرد و گفت: بر اساس همین آمار بانوان ایران که یکی از آسیب پذیرترین افراد جامعه هستند با 64 درصد کم تحرکی روبرو هستند که آنها را در معرض آسیب پذیری بیشتری قرار داده است.

وی با اشاره به کم تحرکی که در بین بچه ها وجود دارد نیز گفت: براساس آمار بچه ها کشور ما 20 درصد بیشتر از گذشته چاق شده اند. بچه های که باید در این دوران شاداب و پرنشاط باشند و قابلیت های جسمانی را در بهترین شرایط داشته باشند دچار سبک زندگی غیبرطرفال شده اند که عمده ترین دلیل آن پررنگ شدن نقش تکنولوژی در زندگی آنهاست.

افشین ملایی گفت: متاسفانه شیوع ویروس کرونا این کم تحرکی را در بین اقشار مختلف جامعه تشدید کرد و رسالت همه دستگاه ها، نهادها، فدراسیون و به ویژه صدا و سیما این است که در این دوران کم تحرکی آنطور که نگاه حاکمیتی است کمک کنند این نگرش در مخاطب تقویت شود و برنامه هایی که فدراسیون ها در نظر گرفتند بتواند از قدرت و تاثیرگذاری بیشتری بین مردم برخوردار شود.

وی با تاکید بر اینکه ماموریت اصلی فدراسیون ورزش های همگانی اهمیت دادن به سلامتی و تندرستی مردم است گفت: ما در فدراسیون ورزش های همگانی تندرست محور هستیم و رنگ باشگاه خاصی مد نظرمان نیست. متناسب با این ماموریت از 50 روز قبل که تیم جدید فدراسیون مستقر شد کمپین آماده باش را با هدف انتقال دانش و نگرش صحیح به خانواده ها و کانون خانواده را با مشارکت 53 انجمن و 31 هیات استانی و در تمام شهرها اجرا کردیم که استقبال بسیار خوبی هم از آن صورت گرفت.

افشین ملایی ادامه داد: با توجه به شرایط گستردگی کرونا سعی کردیم به جای اینکه مردم به باشگاه ها مراجعه کنند که اساساً کار غلطی است، مربیان خودمان را به مجتمع ها مسکونی که دارای فضای باز مناسب هستند، اعزام کنیم. در این طرح و در قالب طرح آوای ورزش در همسایگی برنامه های ورزشی را برای مردم اجرا کردیم که هر روز یک ساعت ورزش برای اهالی مجتمع ها در نظر گرفتیم تا از این طریق ورزش را به نزدیکترین محل سکونت مردم ببریم.

ملایی با اشاره به برنامه هایی که این فدراسیون برای بچه ها در نظر گرفته است گفت: با توجه به اینکه بچه ها در دوران کرونا کمتر مورد توجه والدین قرار می گیرند سعی کردیم طرحی را اجرا کنیم که والدین را هم درگیر ورزش کنیم. این طرح با عنوان نشاط و کودک فعالیت خود را آغاز کرده و قرار است با استفاده از بازیهای هوشمند حرکتی نسبت به افزایش فعالیت های ورزشی بچه ها با موضوع مادران برنامه را پیش ببرد. در حال تهیه فیلم های مرتبط با این طرح هستیم که آن را در اختیار مردم قرار دهیم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در پاسخ به این پرسش که این طرح چگونه اجرا می شود و مردم چطور باید از آن مطلع شوند گفت: این طرح برای دو ماه در نظر گرفته شده و از طریق هیات های استانی ورزش همگانی فراخوان داده می شود که مردم می توانند با مراجعه به این هیات ها ثبت نام کنند.

وی ادامه داد: در این طرح 1500 کودک مورد مطالعه قرار خواهند گرفت. به این صورت که پس از ثبت نام، از طریق ارزیاب های فدراسیون از بچه ها تست گرفته می شود و متناسب با شرایط آنها بسته آموزشی شامل 24 فیلم برای 24 ساعت استفاده در اختیار آنها قرار خواهد گرفت.

افشین ملایی محور اجرای برنامه های 50 روز اخیر را فضای مجازی عنوان کرد و گفت: همه برنامه هایی که فدراسیون ورزش های همگانی برای ایجاد تحرک و نشاط در بین مردم در نظر گرفته است با موضوع فضای مجازی اجرا شده و از آنجایی که هیات ها و فدراسیون در این بخش فعال هستند برنامه های مد نظر را به صورت فیلم های کوتاه، گفتگوهای زنده و سایر موارد در فضای مجازی ارائه داده ایم.

رئیس فدراسیون ورزش های همگانی در مورد کمتر دیده شدن این فعالیت ها و برنامه های این فدراسیون نیز گفت: در این بخش ما دو کمبود داریم که باید در آینده آنها را برطرف کنیم. اولین آن این است که ظرفیت نیروی انسانی فدراسیون برای اجرای برنامه ها کافی نیست. با توجه با این ظرفیت ما قابلیت این را نداریم که طرح های گسترده ای را اجرا کنیم. ما طرح هایمان را با هزار مربی آغاز کردیم در حالی که شاید برای این طرح به 100 هزار مربی نیاز داشته باشیم که بتوانیم برنامه هایمان را اجرا کنیم.

افشین ملایی گفت: دومین موضوع درخواست از رسانه هاست که همه باید به کمک فدراسیون ورزش های همگانی بیایند تا بتوانیم برنامه هایمان را به اطلاع مردم برسانیم و اطلاعاتی را که داریم با مردم به اشتراک بگذاریم تا بتوانیم در سلامتی و تندرستی مردم نقش پررنگ تری داشته باشیم.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ارزیابی 1500 کودک در طرح بازی و نشاط، اولویت تندرستی مردم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ارزیابی 1500 کودک در طرح بازی و نشاط، اولویت تندرستی مردم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید