بدنسازی که پس از شکست کرونا نائب قهرمان کشور شد

به گزارش وبلاگ مگنار، خبرنگاران/مازندران مسابقات قهرمانی بادی بیلدینگ کارگران کشور هفته گذشته در مازندران برگزار و افراد برتر معرفی شدند، نکته جالب در این رقابت ها حضور مرتضی عبدی نائب قهرمان دنیا در این رقابت ها بود، ورزشکاری که در آستانه این رقابت ها با ابتلا به ویروس کرونا، حدود 12 کیلوگرم وزن خود را از دست داد اما توانست با کوشش و انگیزه بالا، در این رقابت ها به میدان برود.

بدنسازی که پس از شکست کرونا نائب قهرمان کشور شد

مرتضی عبدی نائب قهرمان این رقابت ها که سابقه نائب قهرمانی دنیا را هم در کارنامه خود دارد در گفت وگو با وبلاگ مگنار با اشاره به اینکه متولد تهران و کارشناس تربیت بدنی است، اظهار کرد: ورزش را از سال 1377 و قهرمانی جوانان استان تهران شروع و در سال 1381 کارت مربیگیری را از فدراسیون وزنه برداری و پرورش اندام دریافت کردم.

وی توضیح داد: از سال 1380 تا کنون در مسابقات زیادی شرکت کردم که در سال 2017 در مسابقات دنیای مغولستان هم توانستم نائب قهرمان شوم، بعلاوه در رقابت های انتخابی مسابقات کارگران کشور دسته 100 کیلوگرم بادی بیلدینگ در مازندران به مقام دوم دست پیدا کردم.

نایب قهرمان دنیا با اشاره به اینکه مسابقات استان مازندران از سطح بالایی برخوردار بود، اعلام کرد: هرچند به علت فیلتر دفترچه بیمه برخی از دوستان نتوانستند شرکت نمایند اما در هر وزنی شرکت نمایندگان خوب و سطح بالایی را داشت و در دسته مثبت 100 کیلوگرم مانند مسابقات دنیای یا مستر المپیای آماتوری تمام بدن های با وزن بالا در این مسابقات شرکت نموده بودند.

عبدی با بیان اینکه بدنسازی مستلزم نظم خیلی خاصی است، اضافه نمود: بدنسازها برای شرکت در یک مسابقه باید چندین ماه رژیم طاقت فرسا را تحمل نمایند.

وی با اشاره به اینکه تغذیه، تمرین و خواب مناسب نقش بسیار مهمی در زندگی ورزشی یک بدنساز ایفا می نماید، ادامه داد: بدون داشتن برنامه منظم یک بدنساز نمی تواند مسابقه دهد.

نایب قهرمان دنیا ادامه داد: یک بدنساز برای شرکت در مسابقات باید دو فرایند حجم و رژیم را حدود 5 ماه به صورت منظم داشته باشد.

عبدی با اشاره به اینکه اردیبهشت ماه 1400 به بیماری کرونا مبتلا شده بود، اضافه نمود: از اسفند سال گذشته طی برنامه ای منظم برای شرکت در مسابقات پیش می رفتم که متاسفانه با بیماری کرونا روبرو شدم و حدود 23 روز از زندگی عقب افتادم و 12 کیلوگرم از وزنم را ازدست دادم اما به تشویق دوستان دوباره رژیم را شروع و توانستم خود را به مسابقات برسانم.

وی با بیان اینکه هر فردی نقاط ضعفی دارد، ادامه داد: سعی دارم با تمرکز بر روی نقاط ضعف و رفع کردن آن ها پرقدرت وارد مسابقات بعدی شوم و کوششم بر این است که سال دیگر با گذراندن یک دوره های خاص تمرینی خود را برای مسابقات انتخابی آماده کنم تا بتوانم مقام خوبی برای کشورم به ارمغان بیاروم.

نایب قهرمان دنیا در سرانجام گفت: از مربی خودم رضا امین ترابی اولین بدنساز حرفه ای ایران که کوشش های زیادی برای من کردند تشکر و قدردانی می کنم.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "بدنسازی که پس از شکست کرونا نائب قهرمان کشور شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدنسازی که پس از شکست کرونا نائب قهرمان کشور شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید