آنالیز مسائل دانشجویان دانشگاه خوارزمی در جلسه با معاونت آموزشی

به گزارش وبلاگ مگنار، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: جلسه ای با معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه برگزار و مسائل دانشجویان را در این جلسه مطرح کردیم.

آنالیز مسائل دانشجویان دانشگاه خوارزمی در جلسه با معاونت آموزشی

فرشاد حکمتی جو، دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی در مصاحبه با خبرنگار استان های وبلاگ مگنار به برگزاری جلسه مشترک با محمدحسین عبداللهی، معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی این دانشگاه اشاره نمود و گفت: این جلسه حول محور مسائل دانشجویان برگزار گردید.

حکمتی جو بیان نمود: 20 ماه است که ایران همانند سایر کشور ها درگیر کرونا شده و این بیماری باعث آسیب تماشا مراکز آموزشی هم شده است. در این شرایط راه ارتباطی مناسبی بین دانشگاه و دانشجویان وجود ندارد و ما کوشش کردیم با پیگیری مطالبات دانشجویان و برگزاری جلسات با مسئولان دانشگاه، این راه ارتباطی را حفظ کنیم.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه یکی از مسائل دانشجویان اتمام مهلت دفاع از سرانجام نامه ها است، گفت: در 13 شهریور نامه ای به رئیس دانشگاه درباره این مساله ارسال کردیم و با هماهنگی های انجام شده توانستیم در جلسه ای با معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه جلسه داشته باشیم.

وی ادامه داد: آنچه برای ما جالب بود اینکه معاون آموزشی دانشگاه به گونه ای اظهارنظر می کرد که گویی نامه ها و درخواست های دانشجویان اهمیتی ندارد. به گفته او از این دست طومار ها برای معاونت دانشجویی زیاد ارسال می گردد که امضای این نامه شاید به 5 هزار نفر هم برسد. موضوع عجیبی نیست.

حکمتی جو با بیان اینکه گویا برترین دفاع مسئولان دانشگاه ما حمله است، گفت: این دقیقا خط مشی بعضی مسئولان دانشگاه است تا مسئولیت اشتباهات خود و مسئولان زیرمجموعه شان را نپذیرند و مسائل به گردن دانشجویان می اندازند.

وی توضیح داد: ما به اسم نماینده دانشجویان برمسائل آنان آگاهی بهتری داریم، اما مسئول پشت میز نشین نسبت به مسائلی دانشجویان آگاهی ندارد. مسائلی مانند شیوع کرونا، نبود امکان تردد بین شهری، قطعی های مکرر اینترنت و برق، افزایش مرگ و میر و ابتلای اعضای خانواده دانشجویان به کرونا، تعطیلی آزمایشگاه های دانشگاه یا نبود آزمایشگاه بعضی از رشته ها در دانشگاه، نبود توان خرید لوازم مورد احتیاج برای ارائه سرانجام نامه، سختی جمع آوری داده از شهر های مختلف و حتی اهمال کاری بعضی اساتید که پس از چند ماه پیگیری جوابگوی دانشجویان نیستند، نبود راه دسترسی به بعضی استادان یا جوابگویی دیرهنگام به درخواست های ثبت شده و ...

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه این مسائل باعث شده تا دانشجویان تحصیلات تکمیلی برای انجام فرایند دفاع از سرانجام نامه دچار چالش بشوند، گفت:، اما پاسخی که ما از معاونت آموزشی دانشگاه دریافت کردیم این بود که مگر می گردد همواره شهر ها قرمز باشند؟ یا ایشان گفتند که این بیماری نهایتا 2 هفته دانشجو را درگیر می نماید. معاون آموزشی دانشگاه از دانشجویانی که در شهرستان ها هستند می خواهد تا از دوستانشان برای ارسال کتاب های کتابخانه ای را از تهران پست نمایند! در واقع معاونت آموزشی دانشگاه اینطور فکر می نماید که دانشجویان برای درس شان اهمیتی قائل نیستند و تکمیل سرانجام نامه را تا آخرین لحظات به تعویق می اندازند.

وی ادامه داد: البته از نظر دکتر عبداللهی در دانشکده روانشناسی چنین مسائلی وجود ندارد و دانشجویان سرانجام نامه ها را ارائه داده اند و اکنون در حال دفاع هستند.

حکمتی جو بیان نمود: دانشگاه هایی مانند دانشگاه تهران، تربیت مدرس، علم و صنعت و ... تجربه موفقی در تمدید زمان دفاع از سرانجام نامه ها داشته اند، اما معاونت آموزشی دانشگاه ما معتقد است که برای تمدید سنوات، دانشگاه های دیگر شرایط خودشان را دارند.

وی تأکید کرد: اهمال کاری استاد در تایید پروپوزال، تقصیر دانشجو نیست. بعضی از دانشجویان برای کسب عایدی کار می نمایند، بعضی دیگر متاهل هستند و همه این ها باعث می گردد که دغدغه های دانشجویان برای دفاع از سرانجام نامه شان بیشتر از آنچه باشد که معاون آموزشی دانشگاه ما تصور می نماید.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی با بیان اینکه پاسکاری بین مسئولان آموزش دانشگاه خوارزمی همیشگی بوده، گفت: مسئولان دانشگاه باید شرایط همه دانشجویان را در نظر داشته باشند. معاونت آموزشی ما می گوید که وظیفه اخلاقی مسئولان این است که سنوات را تمدید ننمایند. دانشجویان قدیمی فضایی را که باید جای دانشجویان نو باشد، اشغال می نمایند، اما سوال ما دانشجویان این است که با دو هفته تمدید مهلت دفاع از سرانجام نامه دقیقا چه فضایی از بعضی استادانی که وقتی برای دانشجو نمی گذارند، اشغال می نماید؟

وی ادامه داد: البته معاون آموزشی دانشگاه اهمال کاری بعضی کارشناسان آموزشی را پذیرفت و اظهار داشت که این موارد باید به مدیر گروه یا معاون گروه آموزشی اطلاع داده گردد. پیگیری چنین موارد آموزشی باید به وسیله استاد، مدیر گروه یا معاون آموزش دانشکده باشد.

حکمتی جو گفت: براساس اظهارات دکتر عبداللهی، بحث تمدید مهلت دفاع از سرانجام نامه در شورای تحصیلات تکمیلی دانشگاه مطرح شده و معاونان آموزشی به شدت با آن مخالف بودند در ترم دوم سال تحصیلی 99-98 حدود 900 نفر را تمدید سنوات کردیم، آزمون جامع تحت هر شرایطی برگزار گردید و شرایط سکونت در خوابگاه ها را هم برای دانشجویان فراهم آوردیم به همین علت تمدید مهلت دفاع از سرانجام نامه ها امکان پذیر نیست.

وی ادامه داد: دکتر عبداللهی بعلاوه اظهار داشت که هرگونه ابلاغیه از طرف وزارت علوم را درخصوص شیوه تدریس اجرا می کنیم و تابع ستاد ملی کرونا هستیم. ممکن است آموزش در سال های آیتی ترکیبی باشد یعنی دانشجویان بومی در دانشگاه حضور پیدا نمایند و غیربومی ها هم به صورت مجازی کلاس را بگذرانند.

دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه خوارزمی گفت: در این جلسه به موضوع بی احترامی بعضی مسئولان آموزش دانشگاه با دانشجویان هم اشاره نمودیم که معاونت آموزشی اظهار داشت امکان توبیخ مسئولان وجود ندارد و دانشگاه پادگان نیست. دانشجو باید بتواند مشکل را با مسئول مربوطه مطرح کند و به نتیجه هم برسند. از طرفی باید رفتار دانشجویان را هم آنالیز کنیم.

وی با بیان اینکه یکی از موارد دیگری که مورد پرسش از معاونت آموزشی نهاده شد موضوع ارزشیابی اساتید بود، گفت: در پاسخ به این مطالبه گفته شد که شیوه ارزشیابی اساتید در حال بازبینی است. شورایی برای این بازبینی تشکیل شده تا یک قالب واقع بینانه تر برای ارزیابی بهتر اساتید ارائه دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "آنالیز مسائل دانشجویان دانشگاه خوارزمی در جلسه با معاونت آموزشی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز مسائل دانشجویان دانشگاه خوارزمی در جلسه با معاونت آموزشی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید