توصیه هایی برای سلامت پوست مردان

به گزارش وبلاگ مگنار، مهم ترین توصیه هایی که می توان برای سلامت پوست به مردان کرد مربوط به شایع ترین مسائل آنهاست؛ از جمله: آقایان با وجودی که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند به مصرف ضدآفتاب اهمیت نمی دهند.

توصیه هایی برای سلامت پوست مردان

توصیه هایی برای سلامت پوست مردان

نویسنده:دکتر محمدعلی نیلفروش زاده

مهم ترین توصیه هایی که می توان برای سلامت پوست به مردان کرد مربوط به شایع ترین مسائل آنهاست؛ از جمله: آقایان با وجودی که بیشتر در معرض آفتاب قرار دارند به مصرف ضدآفتاب اهمیت نمی دهند.

استفاده از ضدآفتاب هر 2 تا 3 ساعت، با غلظت کافی و مناسب می تواند پوشش محافظتی خوبی در برابر آفتاب به تعداد رود اما اعتماد کامل به آنها جایز نیست. امروزه آثار زیان آور پرتوی فرابنفش نورخورشید روی پوست انسان به صورت پیری زودهنگام و بروز سرطان ها شناخته شده است و ضدآفتاب ها پوشش های محافظتی ساده و در دسترسی هستند که می توانند تاثیر این پرتو را روی پوست کم کنند.

تعریق بیش از حد و بوی بد بدن (هایپرهیدروزیس) نتیجه ترشح بیش از حد غدد عرق است. این مشکل می تواند از نظر فردی و اجتماعی آزاردهنده بوده و به تنهایی یا در نتیجه یک بیماری زمینه ای رخ دهد. از آنجایی که تعریق و بدبویی بدن، خصوصا در مورد مردان در محیط های اداری و در جلسات، ظاهر ناخوشایندی دارد و از لحاظ اجتماعی روانی تاثیر زیادی بر قضاوت دیگران دارد، توصیه می شود آقایان به صورت مرتب از ضدعرق استفاده کنند و حتی در ماشین یا محل کار خود هم همراه داشته باشند.

ریزش مو با وجودی که یک مشکل بهداشتی محسوب نمی شود و فقط از لحاظ ظاهری فرد را درگیر می کند، برای بعضی مردان یک معضل محسوب می شود و گاهی خانواده فردی که دچار طاسی است، شوهر یا پدرشان را مجبور به انجام اقدام درمانی می کنند. هر شاخه از موی سر انسان دارای یک سیکل رشدی است که به طور ژنتیکی برای آن طراحی شده و این سیکل شامل رشد، پیری و ریزش است. به طور میانه روزانه 50 تا 100 مو می ریزد که البته در افراد مختلف، این میزان، فرق دارد. همچنان که یک مو می ریزد موی تازه جای آن را می گیرد. مشکل زمانی آغاز می شود که موهای ریزش یافته بیشتر و سریع تر از موهای رویش یافته تازه باشد و یا رشد موهای تازه ضعیف شود. در این حالت پس از مدتی از تعداد کل موها کاسته شده و فرد متوجه کاهش حجم موهایش می شود. در واقع عوامل مختلفی می توانند بر سیکل رشد اثر کرده و باعث ریزش موقت یا دایمی آن شوند.

معمول ترین علت ریزش مو در آقایان عامل پرقدرت آندروژنیک است. همان طور که از نام آن مشخص است دو فاکتور مهم هورمون آندروژن و ژنتیک نقش اصلی را در این ریزش مو دارند. بسیاری از مردان به طاسی اهمیت نمی دهند ولی بعضی از مردان در صدد درمان برآمده و از درمان دارویی از جمله ماینوکسیدیل و فیناستراید استفاده می کنند یا به درمان جراحی متوسل می شوند.

افراد دچار طاسی باید به این نکته توجه داشته باشند که در صورت تصمیم به انجام پیوند مو در درمان ریزش مو به تبلیغات سطحی و دروغین و فریبنده مراکزی که استانداردهای لازم را در این زمینه رعایت نمی کنند، توجه نکنند؛ چرا که حتی داشتن تخصص و تجهیزات لازم هم مجوز انجام جراحی کاشت مو در مطب ها نیست و بعضی از این مراکز صرفا به کسب و کار فکر می کنند و با فریب مردم باعث بروز مسائلی شدید و غیرقابل جبران برای بیماران می شوند که گاهی تا آخر عمر گریبان گیر فرد خواهد بود.

منبع:www.salamat.com

منبع: راسخون

به "توصیه هایی برای سلامت پوست مردان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توصیه هایی برای سلامت پوست مردان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید