خبرنگاران مقام روس: اعزام ناوهای آمریکا در حمایت از اوکراین وضع را متشنج می نماید

به گزارش وبلاگ مگنار، مسکو - خبرنگاران - یلنا پانینا عضو کمیسیون امور بین المللی دومای روسیه گفت: اعزام ناوهای آمریکایی به دریای سیاه در حمایت از اوکراین، اوضاع منطقه دونباس را متشنج می نماید.

خبرنگاران مقام روس: اعزام ناوهای آمریکا در حمایت از اوکراین وضع را متشنج می نماید

به گزارش وبلاگ مگنار به نقل از خبرگزاری ریانووستی، پانینا روز آدینه در خصوص اعزام کشتی های جنگی آمریکا به دریای سیاه توضیح داد: این اقدام، فقط منجر به متشنج تر شدن اوضاع منطقه دونباس خواهد شد.

وی اضافه نمود: این پیغامی به روسیه نخواهد بود بلکه تصور واهی برای ملی گرایان افراطی اوکراینی بوجود خواهد آورد.

عضو کمیسیون امور بین الملل دومای روسیه گفت: نظامیان آمریکایی غالبا در چنین مواردی با نگرانی فراوان به اقدامات شرکای روس خود واکنش نشان می دهند.

در پی تجمع نیروهای روسیه در مرز با اوکراین، یک مقام مطلع در وزارت دفاع آمریکا امروز (آدینه) به سی ان ان گفت که واشنگتن در نظر دارد تا در هفته های آینده کشتی های جنگی خود را در حمایت از کی یف در برابر مسکو به دریای سیاه اعزام کند.

این مقام گفت که نیروی دریایی آمریکا به صورت منظم در دریای سیاه فعالیت می نماید ولی اعزام این کشتی ها پیغام تعیینی به مسکو ارسال می نماید مبنی بر آنکه واشنگتن به دقت تحولات منطقه را زیر نظر دارد.

به گفته سی ان ان، آمریکا ملزم است بر اساس معاهده 1936 دو هفته پیش از اعزام نیروهای خود به دریای سیاه، ترکیه را که کنترل مبادی ورودی و خروجی این پهنه آبی را در دست دارد، مطلع سازد. تعیین نیست که واشنگتن چنین اقدامی را انجام داده باشد.

سی ان ان به نقل از مقام مذکور نوشت که نیروی دریایی آمریکا کماکان به پروازهای شناسایی خود در فضای بین المللی دریای سیاه ادامه می دهد تا فعالیت های دریایی روسیه و جابجایی احتمالی نیروهایش در کریمه را رصد کند.

در شرایطی که تنش ها بین روسیه و پیمان آتلانتیک شمالی در ماههای اخیر به اوج خود رسیده است، روسیه بیش از 10 ناو جنگی و ناوچه های موشک انداز را برای شرکت در رزمایش عظیم از دریای خزر به دریای سیاه منتقل می نماید.

به گزارش وبلاگ مگنار به نقل از خبرگزاری اینترفاکس، روابط عمومی حوزه نظامی جنوب روسیه روز پنجشنبه بیان کرد: بیش از 10 فروند ناوهای هوابرد و ناوچه های موشک انداز و ناوشکن و کشتی های پشتیبانی در حال انتقال از دریای خزر به دریای سیاه برای شرکت در رزمایش عظیم هستند.

تنش ها در دونباس بین جدایی طلبان و دولت اوکراین از یکشنبه گذشته اوج گرفته است.

ادوارد باسورین سخنگوی وزارت دفاع جمهوری خودخوانده دونتسک امروز در گفت و گو با شبکه روسیه24 از گلوله باران بعضی نواحی شهر دونتسک و نیز مناطق واقع در نزدیکی این شهر با سلاح های سنگین ازجمله خمپاره انداز 120 میلی متری توسط نیروهای اوکراینی اطلاع داد که بر اثر آن دست کم یک نفر کشته و دو نفر از ساکنان محلی نیز زخمی شده اند.

دیمیتری کوزاک معاون دفتر رییس جمهوری روسیه بیان کرد که مسکو باتوجه به ابعاد مناقشه مسلحانه در منطقه دونباس، به دفاع از اتباع خود در این منطقه خواهد پرداخت.

به گزارش وبلاگ مگنار به نقل از خبرگزاری دولتی تاس، کوزاک روز پنجشنبه ضمن هشدار به دولت اوکراین گفت: شروع جنگ تمام عیار در منطقه دونباس از طرف کی یف، به منزله شروعی برای سرانجام عمر اوکراین خواهد بود.

وی اضافه نمود: چنین ارزیابی در خصوص جنگ در اوکراین ازجمله در داخل این کشور مطرح شده است و در واقع شروع جنگ از سوی اوکراین همانند شلیک به پیشانی خود است.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقام روس: اعزام ناوهای آمریکا در حمایت از اوکراین وضع را متشنج می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام روس: اعزام ناوهای آمریکا در حمایت از اوکراین وضع را متشنج می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید