دستورالعمل نو نادو درباره دوپینگ

به گزارش وبلاگ مگنار، ستاد مبارزه با دوپینگ دستورالعمل های تازه خود را در مورد استفاده از مواد نیروزا و محرومیت ورزشکاران بیان کرد.

دستورالعمل نو نادو درباره دوپینگ

در اطلاعیه های ایران نادو آمده است درباره استفاده از مواد نیروزا آمده است؛ کلیه ورزشکاران دارای محرومیت ورزشی ملزم هستند پیش از بازگشت به میادین ورزشی و آغاز مجدد فعالیت ورزشی نسبت به دریافت گواهی سرانجام محرومیت و تسویه حساب جریمه های ناشی از تخلفات دوپینگ از ستاد ملی اقدام کنند.

بعلاوه ورزشکار موظف است حداقل 3 ماه قبل از سرانجام محرومیت دنیا انجام نمونه گیری کنترل دوپینگ به ستاد مبارزه با دوپینگ مراجعه نماید. بدیهی است فعالیت مجدد در هر رشته ورزشی منوط به ارائه گواهی سرانجام محرومیت صادره از ستاد ملی مبارزه با دوپینگ خواهد بود.

بر اساس فهرست دارو و روش های ممنوعه آژانس بین المللی مبارزه با دویپنگ، تزریقات وریدی بیش از 100 میلی لیتر طی 12 ساعت روش ممنوع M2.2 تلقی می گردد. با توجه به لزوم حفظ سلامت ورزشکاران و پیشگیری از بروز تخلف از مقررات دوپینگ، بدینوسیله به اطلاع میرساند که تزریقات وریدی (انواع سرم به هر شکل) در محیط های ورزشی شامل اردوی تیمها، سالن های ورزشی و خوابگاه ها ممنوع بوده (مگر در موارد اورژانس، صرفا در محیط های درمانی، مشروط به ثبت درخواست صدور معافیت درمانی پس از انجام تزریق)، از این پس مشابه تست مثبت دوپینگ در نظر گرفته شده، مورد پیگرد قانونی قرار میگیرد. بدیهی است تخلف 2.2 از مقررات موجب صدور محرومیت ورزشی برای فرد ورزشکار، تجویز و تزریق کننده خواهد بود.

وبلاگ مگنار ورزشی سایر حوزه ها

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "دستورالعمل نو نادو درباره دوپینگ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستورالعمل نو نادو درباره دوپینگ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید