رونمایی از 16 برگه شاهنامه دوران تیموری در کاخ سعدآباد

به گزارش وبلاگ مگنار، شاهنامه ای از دوران تیموری که به تازگی بازسازی شده است، امروز طی مراسمی در کاخ سعدآباد تهران رونمایی شد. با گزارش اختصاصی خبرنگاران همراه باشید.

رونمایی از 16 برگه شاهنامه دوران تیموری در کاخ سعدآباد

امروز طی مراسمی که به همت بنیاد فردوسی به مدیریت آقای یاسر موحدفر و با هماهنگی با کاخ سعدآباد انجام شد، 16 برگ از شاهنامه فردوسی که مربوط به دوران تیموری هستند رونمایی شدند. این مراسم در موزه میرعماد که در آن آثاری بسیار با ارزش از هنرهای خوشنویسی و نگارگری نگهداری می شوند، برگزار گردید. این 16 برگ نفیس و بسیار با ارزش از شاهنامه همگی مربوط به یک جلد شاهنامه هستند که به تازگی کار بازسازی آن ها به سرانجام رسیده است و امروز در هفته بزرگداشت فردوسی به نمایش در آمدند. روی این برگه های شاهنامه اثری از نام خطاط و نگارگرهای این شاهنامه به چشم نمی خورد و به همین علت هنرمندان این شاهنامه ناشناس هستند. در این مراسم ابتدا جناب اقای موحدفر توضیحاتی درباره مراسم و شاهنامه رونمایی شده ارائه دادند و سپس در چند بخش شاهنامه خوانی و نقالی اجرا شد. مردم استقبال خوبی از این مراسم کردند و سپس نوبت به رونمایی از شاهنامه شد. در ادامه می توانید تصاویر اختصاصی وبلاگ مگنار از این رویداد و شاهنامه به نمایش در آمده را ببینید.

آیا شما قبلا نمونه های تاریخی و نگارگری شده شاهنامه را از نزدیک دیده اید؟ تجربه خود را از بازدید خود از این مجموعه ها با وبلاگ مگنار و خوانندگان ما در میان بگذارید.

منبع: کجارو

به "رونمایی از 16 برگه شاهنامه دوران تیموری در کاخ سعدآباد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رونمایی از 16 برگه شاهنامه دوران تیموری در کاخ سعدآباد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید