سئول: اعلامیه خاتمه جنگ کره، راه مذاکره با کره شمالی را هموار می نماید

به گزارش وبلاگ مگنار، فرستاده ارشد هسته ای کره جنوبی گفت اعلام رسمی سرانجام جنگ کره می تواند راه را برای از سرگیری مذاکرات متوقف شده خلع سلاح هسته ای با کره شمالی هموار کند.

سئول: اعلامیه خاتمه جنگ کره، راه مذاکره با کره شمالی را هموار می نماید

به گزارش وبلاگ مگنار، به نقل از خبرگزاری یونهاپ، نو کیو-دوک، فرستاده ارشد هسته ای کره جنوبی این اظهارات را در آستانه دیدار این هفته خود با همتایان ژاپنی و آمریکایی اش در واشنگتن مطرح نمود، دیداری که با هدف آنالیز راه های بازگشت پیونگ یانگ به میز مذاکره صورت می پذیرد.

احتمال دارد که در مذاکرات پیش رو، پیشنهاد اخیر مون جائه -این، رئیس جمهوری کره جنوبی مبنی بر اعلام سرانجام رسمی جنگ کره، مورد آنالیز قرار بگیرد، پیشنهادی که نو کیو-دوک آن را به عنوان موثرترین اقدام در میان اقدامات اعتمادسازی با کره شمالی دانست.

این مقام سئول در گفت وگو با وبلاگ مگنار به محض ورود به فرودگاه بین المللی دالس گفت: انتظار دارم مباحثات جزئی و عمیق بیشتری پیرامون مسائل مختلف در سطح کاری داشته باشیم، من جمله اعلام سرانجام جنگ، که به معنای دریچه ای رو به مذاکرات خلع سلاح کامل هسته ای و صلح پایدار در شبه جزیره کره است.

از اواسط سال 1953 که دو کره اعلام آتش بس موقت اعلام کردند، در واقع از نظر فنی در حالت جنگ هستند چرا که هرگز معاهده صلحی امضا نکردند.

قرار است نو کیو-دوک و سونگ کیم، نماینده ویژه آمریکا در امور کره شمالی، پیش از نشست سه جانبه با تاکرو فوناکوشی، همتای ژاپنی شان فردا (دوشنبه) نشستی دوجانبه با یکدیگر داشته باشند. بعلاوه به گفته مقامات سئول، نو کیو-دوک برنامه دارد تا در روز سه شنبه نشستی جداگانه و دوجانبه با فوناکوشی داشته باشد.

آخرین نشست حضوری این سه تن به سپتامبر سال میلادی جاری در توکیو بازمی شود.

او گفت انتظار دارد که نشستش با سونگ کیم پیرامون یافتن انگیزه هایی برای بازگرداندن کره شمالی به میز مذاکره، نشستی سازنده باشد. وی بعلاوه اضافه کرد سئول و واشنگتن به طور مشترک در حال آماده سازی یاری های بشردوستانه برای کره شمالی بوده اند و این یاری ها تقریبا آماده است.

مذاکرات هسته ای بین واشنگتن و پیونگ یانگ از زمان نشست هانوی در سال 2019 بین دونالد ترامپ، رئیس جمهوری وقت آمریکا و کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی که بدون توافق به سرانجام رسید، متوقف مانده است.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "سئول: اعلامیه خاتمه جنگ کره، راه مذاکره با کره شمالی را هموار می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سئول: اعلامیه خاتمه جنگ کره، راه مذاکره با کره شمالی را هموار می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید