صادرات چادرهای نانویی ایرانی به 2 کشور

به گزارش وبلاگ مگنار، چادرهای نانویی با خاصیت آنتی باکتریال فراوری شده از سوی محققان کشور به کردستان عراق و اکراین صادر شد و این محققان درصدد هستند تا با استفاده از دو فناوری نانویی دیگر، پایداری خواص ضد چروک در پارچه های پنبه ای را افزایش دهند.

صادرات چادرهای نانویی ایرانی به 2 کشور

به گزارش خبرگزاری مالی ایران، صابر قاضی پور، مدیر اجرایی موسسه فراورینماینده چادرهای نانویی با بیان اینکه سال گذشته این چادرها به کشورهای نیجریه و سوریه صادر شدند، گفت: در کنار آن این محصول برای مشتریان در افغانستان نیز ارسال و نمونه هایی از این محصول نیز به کردستان عراق و اکراین ارسال شده است. این پارچه های چادری دارای پوشش نانو به دلیل نازک بودن و ظرافتی که دارند در فراوری لباس شب نیز مورد استفاده قرار می گیرند؛ بنابراین بازار این محصول تنها کشورهای اسلامی نیست و می تواند به کشورهای مختلف صادر گردد.

قاضی پور از فراوری و فروش ماهانه 800 قواره چادر نانو در سال گذشته اطلاع داد و گفت: به دلیل استفاده از فناوری نانو این چادرها دوام و قوام بالایی دارند، در نتیجه برای مشتریان از جذابیت بالایی برخوردار هستند. ما از نانوذرات برای ایجاد خاصیت آنتی باکتریال و آنتی استاتیک در این پارچه ها استفاده کردیم و علاوه بر فراوری پارچه های چادری، از این فناوری برای فراوری لباس مردانه نیز استفاده می گردد، به طوری که در حال حاضر در هر فصل تقریبا 10 هزار پیراهن مردانه با استفاده از این فناوری فراوری و به بازار عرضه می گردد.

وی از برنامه این موسسه برای استفاده از فرصت های تحقیقاتی در داخل کشور اطلاع داد و اضافه کرد: سال گذشته با همکاری برنامه آی چلنج چالشی با هدف ایجاد خاصیت پایدار ضد چروک در پارچه های پنبه ای با یاری فناوری نانو برگزار کردیم که در نهایت دو فناور برتر معرفی شدند و در حال حاضر به دنبال توسعه فناوری ارائه شده توسط این دو فناور هستیم.

این محقق با اشاره به استقرار این موسسه در مرکز صنعتی سازی نانوفناوری کاربردی (ICAN)، خاطر نشان کرد: یکی از تجهیزات پوشش دهی منسوجات را در این مرکز برای ارائه خدمات قرار دادیم. با این کار، فناوران و محققانی که احتیاج دارند منسوجات خود را پوشش دهی نمایند با کمترین هزینه و سریع ترین زمان می توانند از خدمات این دستگاه استفاده نمایند.

به گزارش ستاد توسعه فناوری نانو، این موسسه فرهنگی پژوهشی فراورینماینده انواع چادر و قواره های چادری در محصولات خود از نانوذرات آنتی باکتریال استفاده می نماید و انواع چادر با خاصیت آنتی باکتریال را به بازار عرضه نموده است.

منبع: اقتصاد ایران

به "صادرات چادرهای نانویی ایرانی به 2 کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صادرات چادرهای نانویی ایرانی به 2 کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید