اخبار اقتصادی

تصاویر نیروگاه هسته ای متروکه در فیلیپین ، مانیل در پی راه اندازی برای مقابله با بحران انرژی

فیلیپین با وجود داشتن یک نیروگاه هسته ای تا به امروز سراغ استفاده از آن نرفته است، اما این روزها شرایط در این کشور و البته جهان کاملا فرق نموده است.

23 آذر 1401

مالکان با کاهش آهنگ رشد قیمت مسکن فروشنده می شوند؟

طبق اعلام مرکز آمار، آهنگ رشد قیمت مسکن در آبان کاهش 2.4 درصدی داشته اما هنوز تعدادی از مالکان، خانه های خالی خود به بازار عرضه نمی نمایند و منتظر رشد دوباره قیمت ها هستند.

3 آذر 1401

کاهش حجم بارش های باران از فردا

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: از فردا شاهد کاهش حجم بارش باران در استان های کهگیلویه وبویراحمد و جنوب اصفهان خواهیم بود.

20 آبان 1401

افزایش سهم رایتل از بازار اپراتورهای ارتباطی

آخرین گزارش سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی از روند مستمر رشد سهم رایتل از بازار مشترکین اپراتورهای تلفن همراه کشور در سال 1401 حکایت دارد.

17 آبان 1401

خیز بلند سامسونگ برای رکوردشکنی ، تمرکز فروش بر روی تاشوها است

سامسونگ پس از دوره ای کاهش فراوری و فروش دستگاه های هوشمند، دوباره فراوریات خود در این عرصه را افزایش خواهد داد، بر اساس سیاست نو این کمپانی گوشی های تاشوی هوشمند در سال های آینده جایگاه ویژه ای در فراوری و فروش گوشی های هوشمند سامسونگ پیدا خواهند کرد.

11 آبان 1401

عکس ، خودروی جدیدی که به زودی خودروساز ایرانی عرضه می نماید

مدیرعامل زامیاد در گفت گویی از برنامه عرضه پیکاپ زاگرس به وسیله این شرکت اطلاع داد و اضافه نمود: فراوری آزمایشی محصول از آبان ماه امسال شروع خواهد شد.

3 آبان 1401

توزیع کالابرگ منتفی شد؟

عضو کمیسیون برنامه و بودجه گفت: مجلس در قانون دولت را به دادن کالابرگ اجبار نکرده است بلکه در قانون آمده است که دولت از طریق کالابرگ یا به هرطریق دیگر اختلاف قیمت سبد کالا های اساسی را که در اختیار مردم قرار می گیرد، جبران کند.

24 مهر 1401

سرنوشت متفاوت قیمت روغن و مرغ

قیمت مرغ، پنج ماه بعد از تصمیم دولت درباره تغییر شیوه پرداخت یارانه ها از 59 هزار و 800 تومان عبور نموده و خود را به وسط کانال 60 هزار تومان رسانده است. در واکنش به این اقدام، عرضه مرغ منجمد با نرخ 45 هزار تومان تحت عناوین تنظیم بازاری، شروع شده و با شدت ادامه...

16 مهر 1401

RTX 4090 در تست CUDA گیک بنچ 60٪ بهتر از RTX 3090 Ti ظاهر شد

به تازگی تست CUDA گیک بنچ RTX 4090 منتشر شده که نشان از عملکرد نسبتا خوب آن در مقایسه با دو کارت قدرتمند نسل گذشته یعنی RTX 3090 و RTX 3090 Ti دارد.

10 مهر 1401

اینفوگرافیک ، جزئیاتی از شیوه مدیریت پسماند در ایران و دنیا ، مقدار فراوری زباله در شهرها و روستاهای ایران چقدر است؟

در سال های اخیر مدیریت پسماند در میان اولویت های جهانی قرار گرفته و این بحران بزرگ چالش های بسیاری را ایجاد نموده است، براساس اطلاعات منتشر شده سرانه فراوری روزانه پسماند ایران در 1395 ، 806 گرم در فضای شهری و 500 گرم پسماند روستایی است.

30 شهریور 1401

مسکنی : نمایشگاه رسم تعاون با رویکرد مردمی برگزار می شود

تهران (پانا) - معاون امور تعاون وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با بیان اینکه نمایشگاه رسم تعاون با رویکرد مردمی برگزار می شود، گفت، تعاونی ها با پیروی از فرهنگ تعاون عهده دار برگزاری این رویداد هستند.

10 شهریور 1401

افزایش قیمت برق در انگلیس

مردم انگلیس با افزایش سقف بهای مصرف برق که از اکتبر اجرایی می گردد، روبرو خواهند شد.

6 شهریور 1401

خانه آقازاده ؛ راز زیبای یزد

به علت قرارگیری بیشتر مساحت ایران در نواحی کویری با آب وهوای گرم و خشک شاهد وجود خانه های تاریخی مختلف در شهرهای کویری هستیم که نشان دهنده پیشرو بودن معماران ایران در ساخت خانه هایی زیبا و در عین حال کاملا کاربردی و منطبق با محیط هستند. یکی از شهرهای...

12 مرداد 1401

اقدامات وزارت میراث فرهنگی بدون اعلام جزییات و خروجی

خبرنگاران :گزارش عملکرد 9 ماهه وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی به مجلس ارائه و بدون اعلام جزییاتی از خروجی اقدامات ،عزت الله ضرغامی وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی این اقدامات را خوب توصیف کرده و گفت: امروز مهمان کمیسیون فرهنگی مجلس...

30 تیر 1401

برترین هدفون های ورزشی از چه برندهایی هستند؟

اگر شما هم از آن دسته آدم هایی هستید که علاقمند به ورزش خصوصا دویدن هستید، پس حتما به گوش دادن به موسیقی در زمان ورزش نیز علاقه دارید. اما در این میان یک چالش اصلی وجود دارد. اینکه از هر نوع هندزفری نمی توانید برای گوش دادن به موسیقی در زمان ورزش بهره ببرید....

27 تیر 1401

نرخ نو کرایه اتوبوس اعلام شد

به گزارش خبرنگاران نقل از خبرنگاران جوان، طبق اطلاعات به دست آمده از امروز تمامی شرکت های حمل ونقل مسافری جاده ای مجاز به افزایش 30 درصدی نرخ جابه جایی مسافر در ناوگان (اتوبوس، مینی بوس وسواری) هستند.

26 تیر 1401

سن بازنشستگی چقدر است؟

خبرنگاران : سن بازنشستگی برای زنان و مردان فرق دارد.

24 تیر 1401

فرق خبرنگاران با سایر رقبا در چیست ، چرا باید از خبرنگاران خرید کنیم،

چرا باید از خبرنگاران خرید کنیم؟همانطور که آگاه هستید کلیه اطلاعات مربوط به انواع ویزا، فرم های سفارت، مدارک مورد احتیاج و هزینه های ویزا در سایت سفارت ها و دفاتر کارگزاری موجود است و با مطالعه دقیق آن ها می توانید جهت اخذ ویزای شنگن اقدام نمایید.

23 تیر 1401

جلسه هماهنگی برگزاری بیست ودومین دوره گرامی داشت هفته پژوهش و فناوری استان

خبرگزاری خبرنگاران- جلسه هماهنگی برگزاری بیست ودومین دوره گرامی داشت هفته پژوهش و فناوری استان با حضور روسای دانشگاه ها و مدیران دستگاه های اجرایی استان به میزبانی دانشگاه مازندران برگزار گردید .

21 تیر 1401

چرا تکلیف افزایش حقوق بازنشستگان روشن نمی شود؟

رییس کانون کارگران بازنشسته تبریز ضمن بیان اینکه تامین اجتماعی باید از دولت درخواست کند مصوبه افزایش حقوق بازنشستگان هر چه سریعتر ابلاغ شود، گفت: عده ای با سنگ اندازی در تصویب این مصوبه دل دشمنان انقلاب را شاد می کنند.

13 تیر 1401
تعداد: (189)