صدور ویزای توریستی ایران برای مسافران خارجی متوقف نشده است

به گزارش وبلاگ مگنار، به گزارش مجله گردشگری خبرنگاران و به نقل از خبرگزاری ایسنا، با کشف سویه تازه ویروس کرونا یعنی اُمیکرون برخی از کشورها از جمله ایران، مرز هوایی خود را به روی شش کشور آفریقایی بستند. در این میان نگرانی هایی به وجود آمد که درباره توقف صدور ویزای توریستی ایران بود، اما صدور ویزای توریستی برای مسافران خارجی همچنان ادامه دارد.

صدور ویزای توریستی ایران برای مسافران خارجی متوقف نشده است

لیلا اژدری، مدیرکل دفتر بازاریابی و توسعه گردشگری خارجی، در گفت وگویی با ایسنا، درباره این نگرانی ها اعلام نمود که درباره توقف دوباره صدور ویزای توریستی ایران، مذاکره و صحبتی انجام نشده است.

بعلاوه بیان نمود که این ممنوعیت با موضوع ویزای گردشگری ایران ارتباطی ندارد. در واقع این خبر به رفت وآمد و سفر درآآمد کشورهایی که ابتلا به اُمیکرون در آنها دیده شده، مربوط می گردد. سازمان جهانی بهداشت هم درباره سفر به کشورهای آفریقایی هشدار داده است.

اژدری بر این مورد تاکید نمود که تصمیمی درباره توقف صدور ویزای توریستی گرفته نشده است.

با توسعه بیشتر سویه تازه کرونا، که اُمیکرون نام گذاری شده، بسیاری از کشورها برای مقابله با آن، محدودیت های مسافرتی را اعمال نموده اند. کشورهایی از جمله ژاپن، به سرعت به این خبر واکنش نشان داده و مرزهای خود را به روی مسافران بستند. برخی دیگر از کشورها هم مانند آمریکا، در سیاست های ورود مسافران بازنگری هایی انجام خواهند داد.

سازمان جهانی بهداشت با وجود این ممنوعیت ها اعلام نمود که چنین ممنوعیت های همگانی جلوی توسعه ویروس را نمی گیرد. علاوه براین سبب تحمیل فشار سنگینی بر زندگی مردم خواهد شد. بعلاوه ممکن است کشورهای دیگری که این سویه را مشاهده نموده اند، از هراس اعمال محدودیت ها و ممنوعیت ها، اطلاعات درست و دقیقی را به سازمان جهانی بهداشت گزارش ندهند.

در پی گزارش این سویه تازه، سازمان جهانی بهداشت از قشرهای آسیب پذیر و واکیسنه نشده مانند سالمندان، درخواست کرد که مسافرت های خاتمه سال و کریسمس خود را به تعویق بیاندازند.

ستاد ملی مدیریت کرونا در ایران هم، روز شنبه 6 آذرماه ورود مسافران و گردشگران از شش کشور آفریقایی بوتسوانا، آفریقای جنوبی، نامیبیا، زیمبابوه، لسوتو و اسواتینی ممنوع اعلام نمود.

دکتر محمدمهدی گویا، رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت، بیان نمود که ایران به این کشورها یا از آن ها پرواز مستقیم ندارد؛ اما برای ورود مسافران غیرایرانی از این کشورها ممنوعیت هایی در نظر گرفته شده است.

بعلاوه افراد ایرانی که می خواهند از این کشورها به ایران سفر نمایند، باید حتما دو نوبت تست منفی PCR داشته باشند، در غیر این صورت در مبادی مرزی قرنطینه خواهند شد. این امکان وجود دارد که برخی از افراد تا 14 روز در قرنطینه به سر ببرند. این اطلاع رسانی ها در سفارت خانه های ایران در کشورهای یادشده، انجام می گردد.

دکتر کمال حیدری، معاون وزیر ت بهداشت هم درباره منع صدور ویزا برای افرادی که قصد دارند از کشورهای یادشده به ایران سفر نمایند، گفت یکی از شرایط ورود به کشور این است که مسافران کارت واکسن داشته باشند و اگر فرد علائم داشته باشد، باید از او تست گرفته گردد. این امری طبیعی است که ورود مسافران از کشورهای آفریقایی آلوده بیشتر مورد آنالیز قرار بگیرد.

وزارت راه نیز در این مورد مشارکت دارد و مکانی را برای قرنطینه افراد آلوده آماده نموده است. افراد زمانی می توانند از قرنطینه خارج گرددند که دوبار تست آنها منفی گردد.

با اعمال محدودیت های مسافرتی، بازار شایعه توفق دوباره ویزای توریستی ایران داغ شده است. اوایل سال 1399 ستاد ملی مدیریت کرونا تصمیم گرفت صدور ویزای مسافرتی ایران را متوقف کند و تنها به اتباع خارجی که برای انجام امورد درمانی، تحصیلی و یا تجارت، قصد سفر داشتند، ویزا داده می شد.

با پیگیری های وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، در آبان ماه 1400 و بعد گذشت از 20 ماه توقف، به دستور رییس جمهور ویزای توریستی ایران دوباره صادر خواهد شد. با این وجود باز هم مسافران برای انتخاب ایران به عنوان مقصد خود، با احتیاط لازم روبه رو خواهد بود.

شرایط بهداشت ایران از نگاه جهان

آمار و اطلاعات دقیقی از شرایط بهداشت و واکسیناسون ایران در اختیار آژانس ها و گردشگران خارجی قرار نگرفته است. از این رو بسیاری از آنها ایران را به عنوان کشوری پرخطر به لحاظ بهداشتی برای سفر می دانند. این امر باعث شده ملاحظه گردشگران برای سفر به این منطقه بیش تر گردد.

به منظور کاهش ترس سفر به ایران، تورگردانان ایرانی از وزارت امور خارجه، بهداشت و گردشگری خواستند تا اطلاعات دقیق و درستی را درباره پیشگیری و واکسیناسیون ایرانیان، در اختیار کشورها بگذارند تا سفرهای گردشگران خارجی به کشور دوباره از سر گرفته گردد.

منبع: علی بابا

به "صدور ویزای توریستی ایران برای مسافران خارجی متوقف نشده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "صدور ویزای توریستی ایران برای مسافران خارجی متوقف نشده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید