ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج 92 درصد است

به گزارش وبلاگ مگنار، خبرنگاران/کردستان مدیرعامل ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را 92 درصد اعلام نمود.

ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج 92 درصد است

احمدی فعله گری در آیین بهره برداری از 9 روستای سنندج گفت: با گازرسانی به روستاها ضمن تامین انرژی مداوم برای ساکنان و جلوگیری از مهاجرت آنان به حاشیه شهرها، موجب افزایش توانمندی بخش صنعت شده و در کاهش آلاینده های زیست محیطی موثر و باعث کاهش انتشار گازهای گلخانه ای می گردد.

وی اضافه کرد: با ورود گاز به مناطق روستایی ضمن آرامش خاطر و رضایت مندی برای ساکنان به حفظ محیط زیست و منابع طبیعی و جلوگیری از قطع درختان یاری فراوانی می نماید.

فعله گری اسامی روستاهای گازدار شده را بزلانه با 95 خانوار، پیچون با 85 خانوار، تازه آباد کیخسرو با 20 خانوار، خانقاه حسن گاوگیر با 30 خانوار، کرگینه با 50 خانوار، دادانه کمانگر با 86 خانوار ، رشنش با 90 خانوار، لنگریز با 67 خانوار و برقرو با 228 خانوار گفت.

مدیرعامل شرکت گاز استان کردستان در خصوص پروژه گازرسانی به 9 روستا از توابع شهرستان سنندج عنوان نمود: برای گازرسانی به این 9 روستا 60 هزار متر لوله گذاری پلی اتلین در سایزهای مختلف اجرا شده و تعداد 751 خانوار تحت پوشش گاز طبیعی قرار گرفتند.

وی یادآورشد: اجرای این پروژه در بخش اجراء و تامین کالا و تحصیل اراضی 150 میلیارد ریال هزینه در بر داشته و سالیانه در مصرف یک میلیون و 600 هزار لیتر سوخت های مایع صرفه جویی می گردد.

فعله گری ضریب نفوذ گازطبیعی در جمعیت روستایی شهرستان سنندج را 92 درصد گفت و گفت: تعداد 189روستای شهرستان سنندج قابلیت گازرسانی دارد و تعداد روستاهای گازدار قبل از دهه مبارک فجر 158 روستا بود که با احتساب این 9 روستا افتتاح شده در مجموع 167 روستای شهرستان سنندج گازدار هستند.

در ادامه این مراسم دکتر ابراهیم زارعی فرماندار سنندج در خصوص دشواری اجرای پروژه های گازرسانی در استان کردستان گفت: اجرای پروژه های گازرسانی در نقاطی از کشور عزیزمان که هموار می باشد ساده تر از استانی مثل استان کردستان است که داری کوه های سر به فلک کشیده جهت ناهموار و سنگی، دره ها و رودخانه های خروشان است و این موانع طبیعی باعث می گردد اجرای پروژه های گازرسانی که از استانداردهای خاص و ویژه پیروی می نماید هم هزینه بر باشد و هم زمان بر.

این مقام مسئول اضافه کرد: با ورود گاز طبیعی به این 9 روستا نتیجه کوشش مدیرعامل و کارکنان کوششگر شرکت گاز استان کردستان به بارنشست و رسیدن گاز به این منطقه کوهستانی و پرپیچ و خم برای دولت تدبیر و امید افتخار محسوب می گردد و جا دارد از زحمات مدیریت و کارکنان شرکت گازاستان کردستان تقدیر و تشکر گردد.

وی با تاکید بر اینکه با استفاده از داشته هایمان برای ارائه خدمت، کوتاهی نکرده ایم، توضیح داد: تمامی این اتفاقات مبارک با همکاری مردم و همراهی شوراهای روستا و پیگیری مقامات استانی و شهرستانی دست یافتنی شده است.

زارعی با تاکید به اینکه ثبت روستاها در فهرست ملی به عنوان سرمایه های ملی با نگاه ویژه به حفاظت محیط زیست، معماری و بافت سنتی روستاها، زبان و آداب و رسوم و همچنین بهره گیری از ظرفیت های بومی و محلی لحاظ گردد، اضافه کرد: با اختصاص امکانات رفاهی بهداشتی و آموزشی به ساکنان زحمت کش روستاها که فراوری کننده محصولات زارعی و دامی هستند موجب دلگرمی و ماندگاری در روستاها شده که شرکت گاز استان کردستان در این راستا قدم های اساسی برداشته است.

وی در انتها انرژی گاز را یکی از بسترهای توسعه در منطقه عنوان نمود و یادآور شد: امید است مردم به عنوان حافظان ثروت ملی و منطقه ای در کنار مسئولین احتیاج توسعه ای منطقه و استان را تسریع بخشند. درانتها این مراسم ضمن روشن شدن مشعل گاز، مردم با فرستادن صلوات و برپایی جشن و شادی ورود گاز طبیعی و افزایش رفاه و آسایش را گرامی داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج 92 درصد است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضریب نفوذ گاز طبیعی در جمعیت روستایی سنندج 92 درصد است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید