عجیب ترین اتفاقات هواپیمایی دنیا که هیچ توجیهی برای آن ها نیست

به گزارش وبلاگ مگنار، اتفاقات هواپیمایی دنیا

اگر به دنیای هواپیمایی قدم بگذاریم، در طول تمام این سال ها می توان رازهایی را پیدا کرد که هنوز هم محققان در پی کشف آن هستند. خبرنگاران در این متن، به معرفی اتفاقات هواپیمایی دنیا پرداخته است؛ اسراری مانند هواپیماهای گمشده مثلث برمودا، دی بی کوپر، پرواز اجیپت ایر مصر و … که همگی شما را به دنیا ناشناخته ها می برند. خب حالا برویم به سراغ متن خودمان؛ در ادامه می توانید بعضی از عجیب ترین اتفاقات هواپیمایی دنیا را مشاهده نموده و شگفت زده شوید.

عجیب ترین اتفاقات هواپیمایی دنیا که هیچ توجیهی برای آن ها نیست

ناپدید شدن املیا ایرهارت

املیا هیرهارت (Amelia Earhart) نخستین زن خلبان بود که پرواز تک نفره را تجربه کرد. این خلبان در سال 1937 زمانی که قصد داشت سفری به دنیا را تجربه کند، ناپدید شد. تئوری های مختلفی در این رابطه ارائه شده است اما طبق تحقیق جدیدی این طور به نظر می رسد که املیا به وسیله سقوط هواپیما کشته نشده بلکه ژاپنی ها او را گرفته اند! البته این تئوری قبلا هم ارائه شده بود، بعضی نیز معتقدند که او خودش را به مردن زده و افراد دیگر باور دارند که او به وسیله فرازمینی ها گرفته شده است. اما خب به هر حال هنوز هم تحقیقاتی روی این پروژه صورت می گیرد که اگر کل تحقیقات را با هم در نظر بگیریم، همان تئوری سقوط او محتمل تر است.

مثلث برمودا

شاید پیش خود بگویید اصلا چیزی به نام مثلث برمودا وجود ندارد اما خب این ناحیه که در بین میامی، برمودا و پورتو ریکو واقع شده، جایی است که هواپیما و کشتی های زیادی طبق دلایلی که هنوز معین نیست، سقوط نموده و غرق شده اند. احتمالا عجیب به نظرتان خواهد رسید اگر بدانید که هنوز هم بعضی هستند که این اتفاق ها را کار موجودات فرازمینی یا فضایی می دانند.

از جمله اتفاقات هواپیمایی دنیا که در این منطقه رخ افتاده می توان ناپدید شدن هواپیمای داگلاس DC-3 را دانست که در سال 1948 با 32 مسافر پرواز می کرد و همپنین دو هواپیمای آمریکایی که در سال 1963 در این منطقه به هم برخورد کردند.

دی بی کوپر

در سال 1971، یک مرد ناشناس به نام دن کوپر (Dan Cooper)، هواپیمای بوئینگ 727 را ربود و با اخاذی 200 هزار دلار از در عقب هواپیما با چتر نجات بیرون پریده و هرگز دوباره دیده نشد. شواهد قانع کننده ای مبنی بر تایید هویت واقعی و محل نگهداری وی وجود نداشته است، اما اینطور به نظر می رسد که او از جهش زنده بیرون نیامده است.

یک سال پس از این حادثه دستگاهی به نام کوپر وینز روی هواپیما نصب شد که زمانی که هواپیما آغاز به پرواز کرد، درهای هواپیما قفل شوند.

پرواز شماره 571 اروگوئه

در اکتبر 1972 یک هواپیمای اروگوئه ای که 40 مسافر و 5 کادر پرواز داشت، در حال پرواز روی آندس ناپدید شد. 72 روز بعد، زمانی که همه فکر می کردند که تمام مسافران کشته شده اند، 16 نفر زنده پیدا شدند. حالا سر اینکه این 16 نفر چطور در این رشته کوه های خشن توانسته بودند زنده بمانند، داستانی است که کسی بروز نمی دهد. بعضی اعتقاد دارند که این مسافران برای زنده ماندن مجبور به آدمخواری شدند.

پرواز ایرفرانس 447

در ساعات اولیه یکم ژوئن 2009 هواپیمای ایرفرانس 447 از ریودوژانیرو به پاریس ناپدید شد و 216 مسافر و 12 کادر پرواز را از دست داد. ایرباس A330-200 در وسط اقیانوس، از رادار خارج شده و در تاریکی ناپدید شد. هواپیمایی ایرفرانس که در شوک فرو رفته بود، روزها در پی ردی از این هواپیما گشت و هر بار ناامیدی روبرو شد. حتی زمانی که بعضی از بقایای هواپیمای پیدا شد، شوک از سقوط آن از بین نرفت. این هواپیما از یک طوفان گذشته بود اما هیچگونه سیگنالی به آن نرسیده بود و به طور کلی نوع هواپیما به قدری خوب بود که تا به حال هیچ حادثه مرگباری در آن گزارش نشده بود.

جعبه سیاه این هواپیما تقریبا دو سال بعد در پایین اقیانوس پیدا شد. گزارش نهایی که در ژوئیه 2012 منتشر شد گفت که این حادثه ناشی از انسداد لوله های پیتوت به دلیل بلورهای یخ بوده است.

پرواز 222 هلیوس ایرویز

در 14 اوت 2005، مسئولین برج مراقبت هواپیما در یونان با پرواز 222 هلیوس ایرویز تماس گرفته، اما این هواپیما بیش از یک ساعت به حالت هولدینگ به جای مانده بود. در یک نقطه، یک جت جنگنده یونانی هواپیما را دیده بود که در حال پایین آمدن بوده است. نزدیک به نیم ساعت بعد هواپیما آغاز به فرود نموده و در تپه های نزدیک Grammatiko سقوط کرد و تمام 121 مسافر و خدمه را کشت (مرگبارترین فاجعه هوایی در تاریخ یونان). یک تحقیق نشان داد که از دست رفتن تدریجی فشار کابین خلبان باعث این اتفاق شده است.

پرواز 739 تایگر لاین

در 16 مارس سال 1962، یک هواپیمای سوپر کانستلیشن لاکهید ال-1049 که 93 سرباز آمریکایی و 3 ویتنامی جنوبی را حمل می کرد، در آب و هوای صافی خود در جهت پایگاه هوایی کلارک در فیلیپین ناپدید شد و جستجوی هشت روزه بیش از 200،000 مایل مربع به خاطر آن صورت گرفت. شاهدان چشمی گفته اند که یک انفجار در هوا مشاهده کردند اما هیچگونه به جای مانده ای از آن پیدا نشد.

پرواز 990 اجیپت ایر

در سال 1999، پرواز 990 اجیپت ایر از نیویورک به قاهره در حدود 60 مایل از ساحل ایالات متحده در اقیانوس اطلس سقوط کرد. همه 217 نفر در تصادف کشته شدند، اما رمز و راز، هنوز دلیل آن را احاطه نموده است. می گویند که این اتفاق در نتیجه انتقام شخصی خلبان اتفاق افتاده است اما هنوز هیچ شواهدی مبنی بر آن وجود ندارد.

پرواز استار داست

در ماه اوت سال 1947، هواپیمای Star Dust، یک هواپیمای مسافربری که بین بوئنوس آیرس، آرژانتین و سانتیاگو و شیلی، پرواز می کرد، ناپدید شد. تا 50 سال هیچ ردی از این مورد از اتفاقات هواپیمایی دنیا پیدا نشد و موجب گشت تا داستان های زیادی از افسانه های فرازمینی گرفته تا هواپیما ربایی پشت سر آن گفته گردد. بعد از این همه سال، تنها بقایای کمی از هواپیما در یخچال های رشته کوه های آندس پیدا شد.

منبع: telegraph.co.uk

منبع: الی گشت

به "عجیب ترین اتفاقات هواپیمایی دنیا که هیچ توجیهی برای آن ها نیست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عجیب ترین اتفاقات هواپیمایی دنیا که هیچ توجیهی برای آن ها نیست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید