فردا کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

به گزارش وبلاگ مگنار، بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران و با توجه به پراکندگی آلاینده ها و نیز کاهش تردد خودرو ها در صبحگاه امروز، کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول واقع شده است که با افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت از کیفیت هوا کاسته خواهد شد.

فردا کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است

به گزارش ایسنا، بنابر پیش بینی های صورت گرفته در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه روز آدینه (26 فروردین 1401) با وزش مؤثر و پراکندگی آلاینده ها و نیز کاهش تردد خودرو ها در روز تعطیل، کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها در محدوده قابل قبول قرار خواهد گرفت.

در طول روز نیز به تدریج بر تندی باد افزوده خواهد شد و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها را فراهم خواهد نمود.

ازسوی دیگر با کاهش نسبی تندی باد و افزایش ترافیک شامگاهی تا اواخر وقت آدینه بر مقدار غلظت آلاینده ها افزوده خواهد شد و کاهش کیفیت هوا در بعضی منطقه ها پرتردد دور از انتظار نخواهد بود.

بعلاوه کاهش تندی باد تا صبح روز شنبه (27 فروردین 1401) همراه با شروع تردد خودرو ها سبب تجمع آلاینده ها و برقراری شرایط ناسالم برای گروه های حساس در بعضی منطقه ها پرتردد خواهد شد.

تقویت ناپایداری جوی، افزایش تندی باد و احتمال بارش پراکنده در طول روز شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها را تسهیل خواهد نمود و وزش باد مؤثر تا ساعات پایانی شنبه، کاهش غلظت آلاینده ها و بهبود کیفیت هوا در بیشتر منطقه ها را در پی خواهد داشت.

آلاینده شاخص هوای مرکز طی 24 ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 98 بود و کیفیت هوای مرکز در شرایط قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم اکنون ذرات معلق کمتر از 2.5میکرون با میانگین 83 و کیفیت هوا در شرایط قابل قبول واقع شده است.

منبع: فرارو

به "فردا کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فردا کیفیت هوای تهران برای گروه های حساس ناسالم است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید