ماموریت ذاتی گرمخانه این نبوده که معتاد متجاهر را در خود جا دهد ، گرمخانه سرپناه موقت است

به گزارش وبلاگ مگنار، معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری گفت: ماموریت ذاتی گرمخانه ها این نبوده که معتاد متجاهر را در خود جا بدهد و به ضرورت نبود مکان اینگونه تغییر پیدا نموده است.

ماموریت ذاتی گرمخانه این نبوده که معتاد متجاهر را در خود جا دهد ، گرمخانه سرپناه موقت است

محمدامین توکلی زاده معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران در مصاحبه با خبرنگار گروه اجتماعی وبلاگ مگنار، اظهار کرد: آقای احمدی صدر اخیر رئیس سازمان اجتماعی شهرداری تهران شد و وی در حال حاضر در حال تهیه اسکن جامع از مراکزی است که ما در حوزه اجتماعی داریم.

وی توضیح داد: پس از انجام آسیب شناسی تصمیم گرفته می گردد که کدام یک از مراکز باید به چه نحوی بهینه گردد و هم بر اساس ماموریت ذاتی که از ابتدا برای آن ها مشخص شده بود به کار خود ادامه بدهند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران بعلاوه گفت: ماموریت ذاتی گرمخانه ها این نبوده که معتاد متجاهر را در خود جا بدهد و به ضرورت نبود مکان اینگونه تغییر پیدا نموده است.

توکلی زاده در ادامه تاکید نمود: ما برای آنکه خدمتی را به عزیزان کارتن خواب بدهیم از گرمخانه ها برای پذیرش افراد معتاد متجاهر استفاده نموده ایم و مجبور شدیم اینگونه از آن ها استفاده کنیم.

وی با بیان به اینکه ماموریت اصلی مراکزی مثل گرمخانه ها برای افراد بی خانمان و در راه ماندگان بوده است که بالاخره به هر علتی بتوانند برای شب و به عنوان مهمان یک سرپناه موقت داشته باشند.

معاون امور فرهنگی و اجتماعی شهرداری تهران یادآور شد: به علت شرایط فعلی که برای معتادان متجاهر رخ داده است، بخشی از فضای گرمخانه ها برای اسکان این افراد مورد استفاده قرار می گیرد و در حال حاضر ترکیبی از افراد بی خانمان و معتاد متجاهر در گرمخانه ها حضور پیدا می نمایند.

توکلی زاده بعلاوه توضیح داد: بالای 50 درصد افرادی که در حال حاضر در گرمخانه ها پذیرش می شوند را افراد معتاد متجاهر شامل می شوند و البته باز هم باید بگویم که این موضوع بستگی به منطقه ای دارد که گرمخانه در آن واقع شده است.

وی با اشاره به اینکه باید گرمخانه ها و فعالیت این مراکز را به فلسفه اصلی آن برگردانیم، گفت: این امر محقق نمی گردد مگر اینکه راهکاری را برای معتادان متجاهر پیدا کنیم و تا این مشکل را حل نکنیم، ظرفیتی که باید در اختیار بی خانمان ها باشد به سمت استفاده برای معتادان متجاهر رفته است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "ماموریت ذاتی گرمخانه این نبوده که معتاد متجاهر را در خود جا دهد ، گرمخانه سرپناه موقت است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماموریت ذاتی گرمخانه این نبوده که معتاد متجاهر را در خود جا دهد ، گرمخانه سرپناه موقت است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید