مردم عراق به واکسن آمریکایی اعتماد ندارند

به گزارش وبلاگ مگنار، مسئولین بهداشتی عراق نسبت به ورود عراق به موج جدیدی از شیوع ویروس کرونا هشدار داده و اعلام کردند، این موج نشات گرفته از شیوع ویروس جهش یافته دلتا خواهد بود.

مردم عراق به واکسن آمریکایی اعتماد ندارند

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مگنار، السیاسه نیوز با اعلام این خبر اضافه نمود: کمیته بحران مجلس عراق هم با توجه به این امر از مردم خواست تا هر چه سریعتر برای دریافت واکسن به بیمارستان ها مراجعه کنند.

با این حال رسانه های عراقی خبر می دهند مردم عراق چندان اعتمادی به واکسن های موجود در عراق که اکثرا واکسن های آمریکایی فایزر هستند، ندارند.

براساس اطلاعات منتشر شده از طریق وزارت بهداشت عراق با وجود آن که این کشور 15 میلیون دز واکسن کرونا را از شرکت فایزر خریداری کرده است اما تعداد افرادی که در کشور حاضر به واکسن زدن شدند به 850 هزار نفر هم نمی رسد امری که به معنای اعتماد کمتر از 3 درصد از جمعیت 40 میلیونی عراق به این واکسن است.

به نوشته رسانه های عراقی، مردم به این واکسن اعتماد ندارند و حتی برخی از پزشکان هم حاضر به دریافت این واکسن نشده اند و آن را نا امن می دانند.

همین امر باعث شده است تا مردم عادی هم تمایلی به این کار از خود نشان ندهند.

سالم عباس یکی از شهروندان عراقی در این رابطه می گوید، وزارت بهداشت عراق در حالی از ما می خواهد که واکسن بزنیم که بسیاری از کارمندان و پرسنلش حاضر به دریافت این واکسن نشده اند.

به نوشته این رسانه ها گرچه دولت عراق طی دستور العملی حضور کارمندانی که حاضر به دریافت واکسن نشده اند و ورود ارباب رجوع بدون در اختیار داشتن کارت دریافت واکسن را به ادارات ممنوع اعلام کرده اما هیچ کس به این دستور العمل توجهی نداشته و ادارات مملو از کارمندان و ارباب رجوعی است که بی اعتنا به واکسن فایزر همچنان به کار خود مشغول هستند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مردم عراق به واکسن آمریکایی اعتماد ندارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم عراق به واکسن آمریکایی اعتماد ندارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید