واکسیناسیون 86 درصد دانش آموزان بالای 12 سال در فارس

به گزارش وبلاگ مگنار، مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به بازگشایی مدارس در استان گفت: بیش از 95 درصد از فرهنگیان و 86 درصد از دانش آموزان 12 تا 18 ساله در فارس واکسینه شده اند.

واکسیناسیون 86 درصد دانش آموزان بالای 12 سال در فارس

به گزارش وبلاگ مگنار از شیراز، فرهاد اسماعیلی مدیرکل آموزش و پرورش فارس گفت: بیش از 95 درصد از فرهنگیان و 86 درصد از دانش آموزان 12 تا 18 ساله در فارس واکسینه شده اند.

او با بیان اینکه همه معلمان و کادر آموزشی برای حضور در مدرسه باید واکسینه شده باشند، گفت: در دستورالعمل های صادر شده اشاره ای به واکسیناسیون اجباری دانش آموزان برای حضور در کلاس نشده است.

اسماعیلی با تأکید بر اینکه اولیا نگران بازگشایی حضوری مدارس نباشند، اضافه نمود: دستورالعمل های ستاد ابلاغی برای بازگشایی مدارس بسیار سخت گیرانه و هوشمندانه است و رعایت همه مسائل بهداشتی در آن در نظر گرفته شده است.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با بیان اینکه در این بازگشایی کمیت کلاس های درس مثل سابق نیست و زمان آموزش های حضوری کوتاه و متنوع خواهد بود، گفت: مجوز بازگشایی به وسیله ستاد ملی کرونا صادر شده است، اما شورای مدرسه در رابطه با نحوه حضور دانش آموزان و ساعت های کلاسی برنامه ریزی خواهد نمود.

او با تصریح اینکه اشتیاق دانش آموزان نیز برای حضور در مدرسه زیاد شده است و همه امروز فهمیده اند که هیچ نوع اموزشی جایگزین آموزش حضوری نیست، به دانش آموزان توصیه کرد خوراکی و آب نوشیدنی به همراه خود داشته باشند، زیرا بوفه های مدارس تعطیل خواهد بود.

اسماعیلی با بیان اینکه شبکه بهداشت نظارت فنی را بر امر بازگشایی مدارس خواهد داشت، گفت: علاوه بر ادارات اموزش و پرورش سراسر استان این انتظار وجود دارد که خود اولیا نیز نظار مستمری بر بازگشایی مدارس دانش آموزان داشته باشند و موارد خاص را به مدیر مدرسه و یا اداره گزارش دهند.

او با اشاره به اینکه بازگشایی حضوری مدارس به معنی تعطیلی آموزش های تلویزیونی و مجازی نیست، اضافه نمود: شاد مراحل تکامل خود را به خوبی طی نموده است و به عنوان یک ابزار قدرتمند آموزشی برای معلمان می تواند حتی بعد از دوران کرونا نیز ایفای نقش کند.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس در ادامه سخنان خود برای کنترل وزن و پاقی دانش آموزان طرح کوچ را اجرا کردیم، اضافه نمود: طرح سواد حرکتی نیز با هدف کاهش و پیشگیری از آسیب های بدنی و اسکلتی در مدارس فارس اجرا خواهد شد.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "واکسیناسیون 86 درصد دانش آموزان بالای 12 سال در فارس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "واکسیناسیون 86 درصد دانش آموزان بالای 12 سال در فارس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید