وزیرکشور: ممکن است دز سوم واکسن کرونا الزامی شود

به گزارش وبلاگ مگنار، احمد وحیدی گفت: درصد مراجعه برای دز سوم بسیار کمتر از انتظار است و احتمالا ناچار شویم که در مدیریت هوشمند یه دز سوم واکسن را الزامی کنیم.

وزیرکشور: ممکن است دز سوم واکسن کرونا الزامی شود

به گزارش گروه سیاسی وبلاگ مگنار، احمد وحیدی وزیر کشور صبح ظهر امروز (سه شنبه) در حاشیه نشست قرارگاه عملیاتی ستاد مقابله با بیماری کرونا در جمع وبلاگ مگنار گفت: موضوعات مطرح در جلسه امروز قرارگاه در مورد امیکرون و تشریح آن بود.

وی افزود: آمار های وزارت بهداشت نشان از رشد مبتلایان است و تعداد مراجعات بیماران شده است و یکی از عوامل مهم این رشد عدم اعمال مقررات بهداشتی برشمرده شده است.

وحیدی شرح داد: به همین علت قبلا از مردم و اصناف و ادارات خواسته شده بود که پروتکل های بهداشتی رعایت شود، ولی می بینیم بحث ماسک در خیلی جا ها رعایت نمی شود و اجتماعات شکل می گیرد.

وی افزود: درصد مراجعه برای دز سوم بسیار کمتر از انتظار است و احتمالا ناچار شویم که در مدیریت هوشمند یه دز سوم واکسن را الزامی کنیم و این نیازمند مصوبه ستاد ملی کرونا هست.

وزیر کشور در پاسخ به سوالی درمورد برگزاری فردی یا موتوری راهپیمایی 22 بهمن، گفت: هنوز تصمیم نهایی برای برگزاری فردی 22 بهمن گرفته نشده، اما مانعی برای راهپیمایی موتوری نیست، ولی ستاد ملی مقابله با کرونا باید در مورد برگزاری فردی راهپیمایی 22 بهمن تصمیم بگیرد.

وحیدی افزود: در جلسه امروز منابع مورد نیاز وزارت بهداشت مورد بحث و گفتگو واقع شد و بنا شد تا مطالبات بیمارستان ها را هرچه سریع تر از طرف سازمان تامین اجتماعی و سازمان برنامه و بودجه برای ادامه کارشان تأمین شود.

وحیدی همچنین درمورد برگزاری کلاس های مدارس بیان داشت: اگر در یک مدرسه خاص تعداد زیادی از مبتلایان به کرونا مشاهده شد باید استانداران طبق مدت مشخص آن مدرسه را تعطیل کنند.

وی به محدودیت تجمعات مردمی اشاره کرد و گفت: مصوب شده که حداکثر 20 درصد ظرفیت فضا مجاز به تجمع هستند، ولی هنوز ابلاغ آن صادر نشده و از زمان ابلاغ قابل اجرا هست.

وزیر کشور با بیان اینکه به استانداران برای تعطیلی مدارس استان اختیاری داده شده، گفت: تعداد رنگ بندی رو به افزایش و 17 نقطه در کشور قرمز اعلام شده، ولی تصمیم خاصی در ارتباط با محدودیت تردد ها گرفته نشده است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "وزیرکشور: ممکن است دز سوم واکسن کرونا الزامی شود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وزیرکشور: ممکن است دز سوم واکسن کرونا الزامی شود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید