کپسول اسپیس ایکس فضانوردان روس را به فضا می برد

به گزارش وبلاگ مگنار به نقل از اسپیس، دیمیتری راگوزین، رئیس سازمان فضایی روسیه (راسکاموس) طی یک کنفرانس خبری در کنگره بین المللی فضانوردی در دبی این اظهارات را بیان نمود.

کپسول اسپیس ایکس فضانوردان روس را به فضا می برد

پس از بازنشسته شدن شاتل های فضایی ناسا در سال 2011، روسیه به طور انحصاری فضانوردان را به فضا می برد. این در حالی است که مقامات این کشور قبلاً از عدم تمایل خود برای پرواز با فضاپیمای خصوصی آمریکایی سخن گفته و به فقدان تجربه اسپیس ایکس در این زمینه اشاره نموده بوند. راگوزین در این باره گفت: اما این فرایند تغییر نموده است.

رئیس سازمان فضایی روسیه اضافه کرد: از نظر ما اسپیس ایکس تا به امروز تجربه کافی کسب نموده تا بتواند فضانوردان ما را در کپسول کرو دراگون حمل کند.

راگوزین بعلاوه گفت دو سازمان فضایی طی جلسه ای در این کنگره درباره مناسبات آینده با یکدیگر مصاحبه می نمایند. او در بخش دیگری از سخنانش گفت: تصور می کنم در موقعیتی قرار گرفته ایم که بتوانیم درباره کاندیداهای احتمالی که همراه کرو دراگون به ایستگاه فضایی بین المللی می فرایند، مصاحبه کنیم.

این اظهار نظر برای ناسا مهم است زیرا تمایل زیادی به تبادل جایگاه میان کپسول کرو دراگون و سایوز روسیه دارد. البته به نوشته اسپیس نیوز احتمالاً فضانوردان روس بعد از مأموریت کرو-5 با اسپیس ایکس به فضا سفر خواهند کرد.

اسپیس ایکس نیز تا به امروز 4 مأموریت سرنشین دار پیروز را پشت سر گذاشته است. این شرکت در می 2020 میلادی دو فضانورد را به طور آزمایشی به فضا برد. مأموریت های کرو-1 و کرو-2 هر کدام همراه 4 سرنشین به ترتیب در نوامبر 2020 و آوریل 2021 میلادی انجام شدند.

بعلاوه اسپیس ایکس به طور پیروزیت آمیز نخستین مأموریت مداری تجاری به نام اینسپیریشن 4 را انجام داد. در این مأموریت 4 شهفرایند عادی به مدت 3 روز به فضا رفتند.

در حال حاضر ناسا و اسپیس ایکس مشغول آماده سازی های نهایی برای انجام مأموریت کرو-3 هستند. این مأموریت قرار است 31 اکتبر انجام گردد تا 4 فضانورد را به ایستگاه فضایی بین المللی ببرد.

منبع: خبرگزاری مهر

به "کپسول اسپیس ایکس فضانوردان روس را به فضا می برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کپسول اسپیس ایکس فضانوردان روس را به فضا می برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید