گرما موجب افزایش مرگ ومیر می گردد؟

به گزارش وبلاگ مگنار، تهران (پانا) - بر اساس نتایج تحقیقات دانشکده بهداشت و پزشکی گرمسیری لندن (LSHTM)، بیش از یک سوم کل مرگ های ناشی از گرما در سال های 1991 تا 2018 مربوط به تغییرات آب وهوایی مرتبط با انسان است و آمریکای مرکزی و جنوبی بیشترین آسیب را دیده اند.

گرما موجب افزایش مرگ ومیر می گردد؟

به گزارش ایسنا به نقل از ارث، محققان داده های 732 منطقه از 43 کشور را آنالیز کردند و برای اولین بار، سهم تغییرات آب وهوایی مرتبط با انسان، در مقدار مرگ ومیر ناشی از گرما را نشان دادند.

آنان دریافتند، 37 درصد از تمام مرگ ومیرهای ناشی از گرما به گرم شدن کره زمین در تابستان های اخیر مرتبط و برای مثال، گرم شدن مرتبط با انسان در اکوادور و کلمبیا منجر به 76 درصد از مرگ های ناشی از گرما شده است.

اگر در خصوص تغییر اقلیم، سازگاری یا اقدامی انجام نشود، مقدار مرگ ومیر ناشی از گرما همچنان ادامه خواهد یافت. تا به امروز، میانگین دمای کره زمین، تنها در حدود یک درجه سانتی گراد افزایش یافته است که این فرایند در صورت عدم کنترل، ادامه پیدا می نماید.

کارشناسان تعداد مرگ های ناشی از گرما را در اثر تغییرات آب وهوایی مرتبط با انسان که در شهرهای خاص اتفاق افتاده است محاسبه کردند.

این برآوردها شامل 136 مرگ اضافی سالانه در سانتیاگو (مرکز شیلی)، 189 در آتن (مرکز یونان)، 172 در رم (مرکز ایتالیا)، 156 در توکیو (مرکز ژاپن)، 177 در مادرید (مرکز اسپانیا)، 146 در بانکوک (مرکز تایلند)، 82 در لندن (مرکز انگلستان)، 141 در نیویورک (شهری در ایالات متحده) و 137 در شهر هوشی مین ویتنام است.

محققان اسم کردند: این یافته ها نشان از لزوم اتخاذ سیاست های قوی برای کاهش گرم شدن در آینده و اجرای مداخلات برای محافظت از جمعیت در برابر عواقب نامطلوب قرارگرفتن در معرض گرماست.

پروفسور آنتونیو گاسپارینی، محقق ارشد این آنالیز اسم کرد: این بزرگترین آنالیز درباره خطرات فعلی سلامتی ناشی از تغییرات آب وهوایی است، زیرا تغییرات آب وهوایی در آینده تنها اثرات مخرب نیست و عواقب وخیم فعالیت های انسانی در سیاره زمین را بسیاری از منطقه ها برجسته می نماید و باید هم اکنون اقدامات در این زمینه را آغاز کنیم.

منبع: خبرگزاری پانا

به "گرما موجب افزایش مرگ ومیر می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "گرما موجب افزایش مرگ ومیر می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید