3 شاخص بورسی در ناحیه اشباع فروش

به گزارش وبلاگ مگنار، تحلیلگر بازار سرمایه گفت: طبق اندیکاتور های استوکاستیک و rsi که هر دو نمایشی از قدرت فرایند و شدت پرتاب فرایند هستند، 3 شاخص بورسی در ناحیه اشباع فروش قرار دارند.

3 شاخص بورسی در ناحیه اشباع فروش

وبلاگ مگنار - آرتا اسدی گفت: هم اکنون شاخص کل به صورت زیگزاگ در یک کانال نزولی بلند مدت واقع شده است. همانطور که در تصویر مشخص است، در خطوط آبی و سبز رنگ شاهد تشکیل خطوط مقاومتی بلند مدت و میان مدت هستیم.

به گفته تحلیلگر بازار سرمایه، طبق اندیکاتور های استوکاستیک و rsi که هر دو نمایشی از قدرت فرایند و شدت پرتاب فرایند هستند، هم اکنون شاخص کل در ناحیه اشباع فروش و ضعف شدید در قدرت فرایند واقع شده است.

بیشتر بخوانید

  • افزایش جذابیت سرمایه گذاری در صنعت نفت برای استفاده از فرصت های بازار سرمایه

ریزش شاخص کل از 7 مرداد امسال آغاز شده و تا کنون ادامه پیدا کرده است و اصلی ترین ناحیه حمایتی شاخص کل، ناحیه یک میلیون و 200 هزار واحد است.

در شاخص کل فرابورس نیز شاهد ریزش شدید در میان مدت و کوتاه مدت هستیم. قوی ترین ناحیه حمایتی این شاخص محدوده 19 هزار واحدی بوده که با شکستن این ناحیه دچار ریزش یکنواخت شده است. طبق دو اندیکاتور استوکاستیک و rsi نیز ریزش و اشباع شدید فروش وجود دارد. به همین ترتیب در صورتی که رشد شاخص فرابورس آغاز شود، ابتدا باید از ناحیه 19 هزار واحدی عبور کند.

شاخص هم وزن نیز در فرایند نزولی میان مدت واقع شده است که البته تلاش هایی برای بازگشت داشته، ولی ناموفق بوده است. در حال حاضر شاخص هم وزن با مقاومت 369 هزار واحد رو به رو خواهد بود که البته فاصله زیادی با آن دارد. دو اندیکاتور استوکاستیک و rsi نیز اشباع فروش و ضعف قدرت فرایند را نمایش می دهند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "3 شاخص بورسی در ناحیه اشباع فروش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "3 شاخص بورسی در ناحیه اشباع فروش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید