اخبار کرونا در چند خط، زیر 60 ساله ها مسری ترند

به گزارش وبلاگ مگنار، 30 کشور دنیا بیش از 100 هزار مبتلا به کرونا در خود دارند و مصر هم با 97 هزار مبتلا کم کم به کشورهای بیش از 100 هزار مبتلا اضافه می گردد.

اخبار کرونا در چند خط، زیر 60 ساله ها مسری ترند

به گزارش وبلاگ مگنار ، در حالی که شمار مبتلایان به ویروس کرونا در سراسر دنیا از 23 میلیون و 383 هزار و 472 نفر عبور نموده مهم ترین اخبار مربوط به این ویروس مرموز را مرور می کنیم:

*ژاپن نزدیک به 1000 مورد ابتلای دیگر را گزارش کرد. به غیر از مکزیک که نرخ شیوع بسیار بالایی دارد در هندوراس هم اوضاع بسیار خطرناک است و بیش از 992 مورد در شبانه روز گذشته مبتلا شده اند.

*شرایط مکزیک چیزی فراتر از قرمز است. شمار قربانیان کرونایی در این کشور به 60 هزار و 254 نفر رسیده است. در رابطه با آمریکا هم گفته می گردد شمار مبتلایان حداقل 5 میلیون و 600 هزار نفر است. بیش از 176 هزار نفر هم جان باخته اند.

*بعضی از دانشگاه های آمریکایی قصد دارند از پذیرش و ثبت نام دانشجویانی که پروتکل های بهداشتی را رعایت نمی نمایند خودداری نمایند. حتی در اینباره شنیده می گردد که پذیرش فردی که پروتکل ها را رعایت نمی کند ممکن است به طور کلی لغو گردد. در روزهای اخیر یک دانشگاه در شمال شرقی کالیفرنیا افراد بدون ماسک را ثبت نام ننموده است.

*یافته های دانشمندان این فرضیه را رقم زده که افراد زیر 60 سال بیشتر از افراد بالای 60 سال عامل انتقال ویروس کرونا هستند و نوع ویروس موجود در بدن آنها عفونی تر است. در مجموع هر چه فرد جوان تر باشد ناقل بودن او قدرت بیشتری دارد و راحت تر کرونا را به دیگران انتقال می دهد.

*نتایج یک تحقیق جامعه شناسانه نشان داده افرادی که ماسک می زنند 13 بار بیشتر از افرادی که ماسک نمی زنند مقید به رعایت فاصله اجتماعی هستند. این در حالی است افرادی که ماسک نمی زنند فاصله اجتماعی را هم کمتر رعایت می نمایند.

*دانشمندان نگران ادامه شیوع کرونا در انگلستان هستند. بر پایه سلسله تحقیقاتی که نتایج آن به دانشگاه آکسفورد ارائه شده ویروس کرونا اکنون چهار برابر بیشتر از زمانی که شیوع در این کشور شروع شده بود کشنده تر شده است.

*شیوع ویروس کرونا در بریتانیا و پر شدن تخت های بیمارستان باعث شده تا 16 زن باردار بین ماه های مارس تا می جان خود را از دست بدهند که این به دلیل فقدان امکانات بهداشتی و بیمارستانی و عدم رسیدگی به موقع به این زنان باردار است. کارشناسان بهداشت هشدار می دهند زنان باردار در پاندمیک کرونا می توانند در زمره آسیب پذیرترین افراد باشند.

*دومین واکسن کرونای فراوری شده از سوی شرکت فایزر نسبت به واکسن اول عوارض جانبی کمتری دارد و حالا آماده است تا در ابعاد بسیار گسترده ای مورد آزمایش قرار بگیرد. فاز نخست آزمایش این واکسن بر روی داوطلبان متعدد نشان داد تا چه اندازه عوارض جانبی دارد. در روسیه هم در حالی دومین واکسن کرونا ساخته شده که ادعا می گردد واکسن دوم بر خلاف واکسن نخست عوارض جانبی ندارد.

*تشنج، تب بالا، کاهش هوشیاری و... در کنار سایر علائم مانند سرفه خشک و... از علامت های جدی بروز مسائل مغزی به دنبال کرونا است.

منبع: جام جم آنلاین

به "اخبار کرونا در چند خط، زیر 60 ساله ها مسری ترند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اخبار کرونا در چند خط، زیر 60 ساله ها مسری ترند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید