انرژی روزانه به دست آمده از باد در آمریکا برای اولین بار از انرژی زغال سنگ و انرژی هسته ای پیشی گرفت

به گزارش وبلاگ مگنار، توسعه انرژی های تجدیدپذیر و پاک برای جلوگیری از فاجعه اقلیمی بسیار مهم است. دانشمندان معتقدند که زمین در حال حرکت به سمت نقطه ای بدون بازگشت است، تغییرات چشمگیری در زندگی روزمره و سیاست های دولت در سراسر دنیا مورد احتیاج است.

انرژی روزانه به دست آمده از باد در آمریکا برای اولین بار از انرژی زغال سنگ و انرژی هسته ای پیشی گرفت

به علت جدی بودن بحران آب و هوایی، حتی برجسته کردن نقاط عطف کوچک برای تشویق به اقدامات بیشتر مهم است.

در 29 مارس 2022، آمریکا به نقطه عطف تازه و امیدوارکننده ای دست یافت: این روز، روزی شد که در آن انرژی به دست آمده از نیروی باد از انرژی فراوری شده به وسیله ذغال سنگ و منابع هسته ای پیشی گرفت.

اداره اطلاعات انرژی ایالات متحده، اطلاعات مربوط به مصرف و فراوری انرژی را برای دولت جمع آوری می نماید. در گذشته پیش آمده بود که برق بادی در روزهای خاصی از فراوری زغال سنگ و هسته ای، به تنهایی پیشی گرفته باشد. با این حال پیش نیامده بود که از هر دو آنها جلو افتاده باشد.

در 29 مارس، انرژی حاصل از باد بیشتر از هر دوی انرژی زغال سنگ و نیروگاه های هسته ای شد. در این روز، در مجموع 2017 گیگاوات ساعت انرژی بادی فراوری شد. البته انرژی به دست آمده از گاز طبیعی در آن روز در رتبه اول ایستاده بود.

این نشان دهنده افزایش بزرگ فراوری برق به دست آمده از باد در دهه های اخیر است. در سال 2000، آمریکا تقریباً 6 میلیارد کیلووات ساعت، برق بادی فراوری کرد، تا سال 2021 این بخش 380 میلیارد کیلووات ساعت برق فراوری کرد. در سال گذشته، 42 درصد از انرژی های نوین، بادی بودند. با این حال، انتظار نمی رود که برق بادی در چند سال آینده به صورت ماهانه از زغال سنگ، گاز طبیعی یا انرژی هسته ای بتواند پیشی بگیرد.

منبع

منبع: یک پزشک

به "انرژی روزانه به دست آمده از باد در آمریکا برای اولین بار از انرژی زغال سنگ و انرژی هسته ای پیشی گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "انرژی روزانه به دست آمده از باد در آمریکا برای اولین بار از انرژی زغال سنگ و انرژی هسته ای پیشی گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید