بازگشت تارزان به سینما

به گزارش وبلاگ مگنار، تارزان قهرمان کلاسیک ادبیات و سینما که به وسیله ادگار رایس باروز خلق شده بود بار دیگر به پرده سینما بازمی شود.

بازگشت تارزان به سینما

به گزارش ایسنا به نقل از هالیوود ریپورتر، کمپانی سونی پیکچرز حقوق نمایشی تارزان را از بنیاد ادگار رایس باروز نویسنده آمریکایی خالق این شخصیت در اختیار گرفته و در پی بازآفرینی کامل شخصیت و مالکیت معنوی آن است.

تا به امروز هیچ نویسنده، کارگردان و تهیه کننده ای برای ساخت فیلم نو تارزان با کمپانی استودیو قراردادی امضا نکرده است.

تارزان داستان پسری یتیم را روایت می نماید که که در جنگل به وسیله میمون ها بزرگ شده است و پس از این که عاشق زن جوانی به نام جین می گردد و با او ازواج می نماید، جنگل را به مقصد انگلستان ترک می نماید، جایی که چشمانش به وحشی گری انسان متمدن باز می گردد.

انتشار این داستان نوشته ادگار رایس باروز برای نخستین بار در سال 1912 به موفقیتی بزرگ تبدیل شد و برای چندین دهه به وسیله فیلم ها، سریال ها، نمایش های رادیویی، برنامه های تلویزیونی و کمیک استریپ ها در فرهنگ عامه تاثیر گذاشت و بین دهه 1930 تا 1970 در اوج بود، اما انیمیشن دیزنی در سال 1999 به موفقیتی دوچندان دست یافت و حتی نمایشی اقتباسی از آن در تئاتر برادوی نیز به روی صحنه رفت.

کمپانی برادران وارنر در سال 2016 در فیلمی با بازی الکساندر اسکارشگورد و مارگو رابی کوشش کرد، یک مجموعه فیلم نو برای تارزان بسازد، اما این فیلم در جلب توجه مخاطبان مغلوب شد.

منبع: فرارو

به "بازگشت تارزان به سینما" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بازگشت تارزان به سینما"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید