برنامه سفر 3 روزه به سنت پترزبورگ روسیه

به گزارش وبلاگ مگنار، برنامه سفر به سنت پترزبورگ

یکی از شهرهای توریستی و البته شناخته شده گردشگری در دنیا و روسیه شهر سنت پترزبورگ است. در تور روسیه، گردشگران را به دیدن این شهر با کانال آب و خطوط ساحلی اش می برند. جاذبه های بی نظیر آن را به گردشگران نشان می دهند و خلاصه برنامه سفر به سنت پترزبورگ را به بهترین نحو اجرا می نمایند. افرادی که با تور روسیه وارد سنت پترزبورگ می شوند، بهتر است که اطلاعات عمومی خود را راجع به این شهر بالا ببرند. همچنین اگر بدون تور وارد این شهر می شوید، می توانید از برنامه سفر به سنت پترزبورگ که برای 3 روز در مجله گردشگری خبرنگاران آماده نموده ایم، بهره ببرید.

برنامه سفر 3 روزه به سنت پترزبورگ روسیه

طبعا نمی توان دقیق با این برنامه پیش رفت و اتفاقات سفر به همراه بسیاری از عوامل دیگر هستند که برنامه سفر 3 روزه به سنت پترزبورگ شما را تحت تاثیر قرار می دهند. آنچه که در این مطلب می خوانید، تنها راهنما و آغاز برنامه ریزی برای سفر به روسیه و سنت پترزبورگ خواهد بود.

روز اول - رسیدن به شهر و آغاز بازدیدهای شهری

بیشتر گردشگرانی که به سنت پترزبورگ می آیند، یا با پرواز وارد این شهر می شوند و یا قطار تندرو بین دو شهر مسکو و سنت پترزبورگ را سوار می شوند. در هر صورت پس از رسیدن به این شهر و مستقر شدن در هتل خود را برای گشت و گذار از جاذبه های درون شهر آماده کنید. برای رزرو هتل هم که به راحتی می توانید به سراغ رزرو آنلاین از سایت های ایرانی مانند سایت وبلاگ مگنار بروید. پس از رسیدن به هتل (درون شهر سسیستم حمل و نقل عمومی یا تاکسی را پیشنهاد می دهیم)، کفش های راحتی را برای پیاده روی و گشت و گذار بر روی سنگ چین های خیابان بپوشید و بیرون بزنید.

  • نکته: در برنامه سفر به سنت پترزبورگ اگر فکر می کنید که محدودیت زمانی دارید و به تنهایی نمی توانید در 3 روز جاذبه های این شهر را ببینید، بلیط اتوبوس های گردشگری را خریداری کنید. عموما پذیرش هتل ها برای رزرو اتوبوس های هاپ آن هاپ آف روسیه به شما یاری خواهند کرد.

یادتان باشد که باید خود را به مرکز شهر سنت پترزبورگ برسانید. مکانی که از جاذبه های ثبت شده در فهرست میراث جهانی یونسکو بوده و البته هتل های بسیاری را هم در خود جای داده است. اگر هتل خود را در مرکز شهر گرفته باشید، با کمی پیاده روی، به راحتی خود را به جاذبه های سنت پترزبورگ خواهید رساند.

بازدید از موزه ملی هرمیتاژ در برنامه سفر به سنت پترزبورگ

قبل از رسیدن به شهر، بلیط آنلاین ورودی به موزه را حتما خریداری کنید. در این صورت اولین جاذبه و موزه ای که بایستی از آن دیدن کنید، موزه هرمیتاژ است. این موزه از ساعت 10 صبح برای بازدید گردشگران باز است و اگر بلیط آنلاین داشته باشید در صف طولانی آن معطل نخواهید شد. از آثار نقاشی پیکاسو، رامبراند و داوینچی در این موزه دیدن کنید. همچنین بازدید از باغ های زیبای موزه و البته کاخ زمستانی آن را از قلم نیندازید. برای بازدید از این موزه در برنامه سفر به سنت پترزبورگ بین 2 تا 3 ساعت را در نظر بگیرید.

میدان کاخ و خیابان نوفسکی

پس از آن به میدان کاخ بروید. قبل از اینکه به دیدن کلیسای نجات دهنده خون ریخته شده بروید، پیشنهاد می دهیم که در خیابان نوسفکی قدم بزنید. می توانید ناهار فست فودی در یکی از معروف ترین فست فودهای روسیه در این خیابان سفارش دهید. پس از آن جاذبه های دیگر مسکو را برای باقی روز، انتخاب کرده و از آن ها دیدن کنید. جاذبه هایی همانند کلیسای سنت نیکولاس ناوال، کلیسای کازان، کلیسای پیتر و پل و کاخ یوسوپوف از جاذبه های پربازدید گردشگران روسیه هستند. بسته به انرژی خود در روز اول سفر می توانید به دیدن هر یک از این جاذبه ها هم بروید.

روز دوم - قصر پوشکین و پترهوف

یکی از مهم ترین قصرهای سلطنتی که در شهر سنت پترزبورگ ساخته شده اند، دو قصر پوشکین و پترهوف است. بازدید از هر دوی این کاخ ها، می تواند یک روز کامل از برنامه سفر به سنت پترزبورگ را پوشش دهد. بنابراین پیشنهاد می دهیم که این روز را تنها برای دیدن این کاخ ها برنامه ریزی کنید. ابتدا به دیدن کاخ کاترین که بنایی مربوط به قرن هجدهم میلادی است بروید. این کاخ در قصر پوشکین واقع شده است و اگر با راهنمای انگلیسی زبان همراه باشید، داستان های جالبی را درباره کاترین اول خواهید شنید. این کاخ تابستانی با باغی زیبا و عناصر باغ سازی روسی همانند پاویلیون و فضاهای عبوری غار مانند یکی از بهترین مکان ها برای گشت و گذار در زیر آفتاب گرم تابستانی است.

در برنامه سفر به سنت پترزبورگ و عصر روز دوم به قصر پترهوف بروید.

این کاخ به دستور پیتر کبیر روسیه و در قرن هجدهم ساخته شده و معروف به کاخ ورسای روسی شده است. توری که برای بازدید از درون کاخ برگزار می گردد، گردشگران را به تماشای اتاق های زیبایی مانند اتاق سلطنتی، اتاق مراسم ها، اتاق تاجگذاری و در نهایت باغ و پارک زیبای قصر که روبروی دریا قرار گرفته اند، می برند. یکی از دیدنی ترین تصاویر و کارت پستال هایی که از این قصر دیده اید، حتما نمایی از فواره های نپتون و حوض های پله ای بیرون از قصر و با نمای طلایی آن است.

روز سوم - تجربه فرهنگ روسی

موزه هرمیتاژ تنها موزه قرار گرفته در روسیه و این شهر نیست. در برنامه سفر به سنت پترزبورگ اگر می خواهید بیشتر با فرهنگ و آداب و رسوم مردم روسیه آشنا شوید، به شما پیشنهاد می دهیم که به دیدن دیگر موزه های شهر بروید. موزه روسی (the Russian Museum) موزه ای برای آشنایی با هنر هنرمندان روسی است. در حالی که موزه فابرژه (the Fabergé Museum) می توانید انواع و اقسام تخم مرغ های فابرژه را ببینید.

این موزه در سال های قبل یعنی سال 2013 افتتاح شد. مشهورترین تخم مرغ هایی که در این موزه خواهید دید، آن هایی هستند که برای هدیه به الکساندر سوم، نیکولاس دوم و در کل تزارهای روسیه ساخته شده اند. گردشگرانی که به این شهر می فرایند، می توانند اشیای بسیار جالبی را در این موزه ببینند. در مجموع صبح روز سوم سفر خود را به دیدن موزه ها بگذرانید.

در هنگام بعد از ظهر هم به سمت واسیلی سنت پترزبورگ بروید. قبل از اینکه در کروز های اطراف این جزیره شرکت کنید، به دیدن جاذبه های دیدنی درون جزیره واسیلی بروید. در این جزیره موزه قوم نگاری پیتر شما را بیشتر با فرهنگ روسیه آشنا خواهد بود.

در نهایت پس از گشت و گذار و کروز اطراف کانال های آبی جزیره واسیلی پیشنهاد می دهیم که سفر روسیه خود را با گشت شبانه در بندر استرلکا به سرانجام برسانید. برنامه سفر به سنت پترزبورگ آن هم تنها برای 3 روز می تواند برنامه بسیار فشرده و خسته کننده ای باشد. چرا که دیدن این شهر تنها در 3 روز، به معنی گذشتن از بسیاری از جاذبه های سنت پترزبورگ است. برای بازدید از جاذبه های این شهر باید سریع باشید.

در نتیجه اگر می خواهید که بهتر در این شهر بگردید، پیشنهاد می دهیم که برنامه سفر 5 روزه به سنت پترزبورگ را بچینید. در این صورت زمان بیشتری برای بازدید از جاذبه ها خواهید داشت. حتی می توانید در کلاس های آشپزی غذاهای روسی که برای گردشگران برگزار می گردد، شرکت کنید.

منبع: viator.com

منبع: الی گشت

به "برنامه سفر 3 روزه به سنت پترزبورگ روسیه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه سفر 3 روزه به سنت پترزبورگ روسیه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید