چرا مسکو در برنامه سفر بالاتر از سنت پترزبورگ است

به گزارش وبلاگ مگنار، سفر به مرکز روسیه یکی از سرزنده ­ترین مرکز­ های اروپایی، مسکو ترکیبی قدرتمند از تاریخ و آشفتگی است و پراست از سایت­ ها و جاذبه­ های مشهور دنیا. مرکز روسیه 800 سال است که پابرجاست و برای اینکه ماه ­ها بازدیدکنندگان را مشغول کند، کافی است. مسکو در ساحل رودخانه مسکو در روسیه اروپایی نشسته و یکی از بزرگترین شهرهای اروپایی محسوب می گردد. شهری زیبا و رنگارنگ که دارای ساختمان­ های تاریخی مجذوب کننده با معماری­ های فوق­ العاده است. معماری قوی و غنی که جلوه­ آن را در گنبدهای رنگارنگ کلیسای سنت باسیل خواهید دید. حدود چهل در صد مساحت مرکز روسیه را پوشش گیاهی پرکرده است، به همین علت از این شهر به عنوان یکی از سرسبزترین شهرهای بزرگ اروپا یاد می گردد. مسکو و سنت پترزبورگ روسیه مانند نیویورک و لس آنجلس در آمریکا بیش از سه قرن است که در رقابت هستند. علی رغم معماری خیره کننده سنت پترزبورگ و مردم بسیار مؤدب آن، چیزهایی وجود دارد که در مسکو بهتر هستند که در اینجا به بعضی از آنها اشاره می ­کنیم. بلیط هواپیما را مقرون به صرفه بخرید.

چرا مسکو در برنامه سفر بالاتر از سنت پترزبورگ است

دسترسی

با وجود اینکه پالکوو یکی از زیباترین فرودگاهای دنیا در سنت پترزبورگ قرار گرفته است، اما پروازهای بین ­المللی از مسکو که دارای 5 فرودگاه بین­ المللی است به مراتب بیشتر است. به استثنای فنلاندی­ ها که با ترن به مرکز شمالی روسیه سفر می­نمایند، شما برای تماشا سنت ­پترزبورگ باید به مرکز روسیه بروید زیرا ممکن است پرواز مستقیم به آنجا وجود نداشته باشد و یا پرواز مستقیم بسیار گران باشد.

آب و هوا

مسکو دارای آب و هوای مرطوب قاره ­ای، با تابستان­ه ایی معتدل و زمستان­ هایی سرد و طولانی است. زمستان­ های این شهر معمولاً از اواسط ماه نوامبر آغاز می گردد و تا اواخر ماه مارس ادامه دارد. آمار نشان می­دهد که سنت پترزبورگ در سال 60 روز آفتابی دارد اما در واقع مردم مرکز شمالی روسیه می­توانند حدود 30 روز از در سال از آسمان بدون ابر لذت ببرند. سطح بالای رطوبت در سنت پترزبورگ می تواند آزار دهنده باشد، درحالی که زمستان­ های مسکو می­تواند بسیار مجذوب نماینده باشد. مسکو حداقل 90 روز بدون ابر و 170 روز نیمه ابری درسال دارد. خرید بلیط هواپیما تهران سنت پترزبورگ.

مترو بزگ

مترو بزگ مسکو ، یکی از بزرگترین و شلوغ ­ترین سیستم­ های متروی دنیا است که در میانه راه توسعه فوق­ العاده سریعش بین سال­های 2015 تا 2020 است، 12 ایستگاه به مترو اضافه خواهد شد. متروی مسکو با داشتن 12 خط فعال، 180 ایستگاه و راستای به طول 298 کیلومتر، یکی از قدیمی ترین خطوط متروی شهری در دنیا است. متروهای این شهر بسیار عمیق هستند و پله برقی هایی به طول بیش از 100متر مردم را حمل می نمایند. برای مورخان سیستم­ های حمل و نقل این مترو 83 ساله بسیار جالب است. در عین جاذبه­ های گردشگری زیادی که دارد، مسلما ارزان­ترین و قابل اعتمادترین راه برای رفتن به اطراف شهر است. با 206 ایستگاه مترو شما می ­توانید به هر کجا می­خواهید بروید. مترو سنت پترزبورگ 67 ایستگاه دارد و به میزان مترو مسکو تماشایی نیست. هر چند عمیق­ ترین ایستگاه مترو دنیا در سنت پترزبورگ قرار گرفته است. برای دریافت اطلاعات از وسایل حمل و نقل در روسیه با مجله گردشگری دورونزدیک همراه باشید.

تمیزی

مرکز روسیه به شدت روی ظاهر و آراستگی شهر سرمایه گذاری نموده است: خیابان های آن به شدت تمیز هستند و بسیار با شکوه تزیین شده ­اند. سنت پترزبورگ کوشش می­ کند تا مانند مسکو باشد، اما به غیر از مرکز شهر که هنوز بسیار رمانتیک است، از لحاظ بصری خبلی مجذوب نماینده نیست. خرید بلیط هواپیما تهران مسکو.

زیرساخت دوچرخه­ سواری

مرکز روسیه شدیدا روی تبدیل شهر به بزرگترین شهر دوستدار دوچرخه کار می­کند. 380 ایستگاه اجاره دوچرخه تحت حمایت دولت در مسکو وجود دارد، و در سال 2016 مرکز روسیه دارای 250 کیلومتر (155 مایل) راستا مخصوص دوچرخه است. زیر ساخت­ های دوچرخه­ سواری در سنت پترزبورگ در حال پیشرفت است، اما تنها 5 راستا دوچرخه­­ سواری در حومه و چند راستا در پارک ­های شهر وجود دارد. اگر دوست دارید شهر را با دوچرخه سیاحت کنید، مسکو مکان مناسبی برای این کار است.

رستوران­ ها

غذاهای روسی ممکن است که معروفیت زیادی نداشته باشند اما در سفر به مسکو غذاهای لذت بخشی خواهید یافت. در سال 2016، مسکو دارای 2،393 رستوران است، درحالی که سنت پترزبورگ 1450 رستوران دارد. غذاخوری­های نوی هر هفته ظاهر می­شوند، بنابراین مرکز روسیه با دستور پخت­ های نو زودتر منطبق می­گردد. اگر در پی یک تجربه جادویی هستید، مجله گردشگری وبلاگ مگنار

منبع: مجله دور و نزدیک

به "چرا مسکو در برنامه سفر بالاتر از سنت پترزبورگ است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا مسکو در برنامه سفر بالاتر از سنت پترزبورگ است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید