به چه دلیل به هنگام سرفه، دچار سردرد می شوید؟

به گزارش وبلاگ مگنار، بسیاری از اوقات، به هنگام سرفه درد نسبتاً شدیدی در سر احساس می کنید. این مقاله دلیل این شرایط را شرح خواهد داد و بعلاوه فهرستی از گزینه های درمانی جهت تحت کنترل در آوردن آن معرفی خواهد کرد.

به چه دلیل به هنگام سرفه، دچار سردرد می شوید؟

مترجم: رزیتا ملکی زاده

منبع:راسخون

بسیاری از اوقات، به هنگام سرفه درد نسبتاً شدیدی در سر احساس می کنید. این مقاله علت این شرایط را شرح خواهد داد و بعلاوه فهرستی از گزینه های درمانی جهت تحت کنترل در آوردن آن معرفی خواهد نمود.

سردردهای ناشی از سرفه نوعی سردرد نسبتاً غیر معمول می باشند که با انواع مختلف فشارها مانند فین کردن، گریه کردن، خندیدن و یا حتی خم شدن تشدید می شوند، این نوع سردرد متشکل از دو نوع و به عبارتی سردرد سرفه ای اولیه و سردرد سرفه ای ثانویه است. سردردهای اولیه ناشی از سرفه خیلی فرد را اذیت ننموده و وقوع آنها محدود می باشد، سردرهای ثانویه ناشی از سرفه نسبتاً جدی تر و پیچیده تر می باشند، به این علت که بوسیله مسائل مرتبط با مغز ایجاد می شوند و ممکن است جهت درمان آنها به جراحی احتیاج باشد.

چه چیزی موجب بروز سردرد به هنگام سرفه می گردد؟

همانطور که در بالا اشاره شد، سردردهای ناشی از سرفه بر دو نوع یعنی اولیه و ثانویه هستند. در حالی که علت واقعی سردرد اولیه ناشی از سرفه هنوز پوشیده می باشد، بسیاری از افراد پرسابقه در امر پزشکی اسم می نمایند که این امر به علت بازداری و سرکوب افزایش یافته در سر می باشد که اغلب به اسم فشار داخل جمجمه اشاره دارد که، سردرد اولیه ناشی از سرفه راه خود را باز می نماید. فشارهای متداولی مانند ایستادن روی سر، خنده شدید، گریه بیش از حد و غیره چند علت سردرد اولیه در نتیجه فشار و استرس بیش از حد می باشند.

از سوی دیگر، اکنون تعیین شده است که سردرهای ثانویه ناشی از سرفه بسیار جدی و خطرناک تر می باشند؛ شکل از حالت طبیعی خارج شده جمجمه، یا مغز بیرون زده در امتداد قاعده جمجمه یکی از علل اصلی این سردرد مداوم می باشد. بسیاری از افرادی که از درد در پشت سر خود در حین سرفه رنج می برند، بایستی بدانند که ممکن است دچار نقص در شرایط مخچه خود شده باشند. این نقص تحت دسته ای از کیاری مالفورمیشن ها یا ناهنجاری های کیاری (فتق مخچه به کانال نخاعی گردنی) قرار می گیرد. در نهایت وجود یک تومور مغزی می تواند علت کلیدی واقعیت درد گرفتن سر به هنگام عطسه یا سرفه باشد.

اقدامات درمانی

توجه داشته باشید که سردردهای ناشی از سرفه نبایستی با سردردهای مرتبط با تهوع، سرگیجه، آبریزش بینی، و یا حتی اشک ریزی اشتباه گرفته شوند. سردردهای اولیه در افراد بالای 40 سال رخ می دهد. با این حال، سردردهای ثانویه می توانند افراد زیر 40 سال را مورد حمله قرار دهند.

چگونگی درمان سردرد اولیه ناشی از سرفه

اگر از سردرد اولیه ناشی از سرفه رنج می برید، پزشک شما حداکثر داروهایی را تجویز خواهد نمود که تنها جهت پیشگیری از صدمه و یا به منظور کاهش درد به طور روزانه مصرف نمایید. داروهای ضد التهابی مانند ایندومتاسین می تواند به درمان این سردرد ناشی از سرفه یاری کند. بعلاوه، داروی ادرار آوری مانند استازولامید در کاهش مایع درون نخاع یاری نموده، در نتیجه، فشار داخل جمجمه که به اسم علت کلیدی سردرد ناشی از سرفه تلقی می گردد، را کاهش می دهد.

چگونگی درمان سردرد ثانویه ناشی از سرفه

سردرد ثانویه ناشی از سرفه می تواند مورد پیچیده ای به حساب آید، به این علت که گزینه های درمانی خیلی زیادی برای آن وجود ندارد. خدای نانموده، اگر دچار سردرد ثانویه ناشی از سرفه شده باشید، ممکن است جهت درمان این مشکل به جراحی احتیاج داشته باشید. اقدامات پیشگیرانه، هر چند بسیار می باشند، به درمان سردرد ثانویه ناشی از سرفه یاری چندانی نمی نمایند. با این حال، می توانند تعداد و حمله روزانه سردردها را کمتر سازند. درمان عفونت های مرتبط با ریه ها می تواند به کاهش وقوع درد یاری کند. علاوه بر این، می توانید هر سال واکسن آنفولانزا را تزریق نموده و بلند کردن اشیاء سنگین را که هر دو موجب بدتر شدن درد می شوند، کمتر کنید. آزمایشات عکس برداری و اسکن هایی مانند عکس برداری رزونانس مغناطیسی (ام آر آی) (MRI) و توموگرافی کامپیوتری (سی تی) (CT) می توانند به تشخیص علت دقیق مشکل یاری نمایند.

همانطور به به نظر ضربه سختی می رسد، حتی یک سردرد معمولی می تواند منجر به تومور مغزی گردد. بنابراین اکنون هر زمان که سرتان به هنگام سرفه درد گرفت، مراجعه به پزشک را فراموش ننموده و داروی مناسب آن را دریافت نمایید. در حالی که سردرد می تواند تنها یک درد جزئی باشد، بعلاوه ممکن است در عین واحد خطر جانی به همراه داشته باشد. از اینرو، دریافت داروی مناسب جهت درمان سردردهای ناشی از سرفه یک ضرورت است.

سلب مسئولیت: اطلاعات ارائه شده در این مقاله صرفاً جنبه آموزشی داشته و نبایستی به منظور جایگزین توصیه های پزشک متخصص در نظر گرفته گردد.

منبع: راسخون

به "به چه دلیل به هنگام سرفه، دچار سردرد می شوید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "به چه دلیل به هنگام سرفه، دچار سردرد می شوید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید