لبنان بار دیگر صحنه اعتراضات شد

به گزارش وبلاگ مگنار، همزمان با عمیق تر شدن بحران لبنان در پی انصراف سعد حریری از ماموریت تشکیل کابینه، شهر های مختلف این کشور صحنه اعتراضات مردمی شده است.

لبنان بار دیگر صحنه اعتراضات شد

به گزارش وبلاگ مگنار، سعد حریری روز پنجشنبه پس از 9 ماه تلاش برای تشکیل دولت نو لبنان انصراف خود را اعلام کرد و گفت که روشن است نمی تواند با میشل عون، رئیس جمهوری، به توافق برسد.

در پی انصراف سعد حریری از سمت نخست وزیر مکلف، روز پنج شنبه و جمعه در بخش هایی از بیروت تظاهرات اعتراضی برگزار گشت و معترضان با آتش زدن لاستیک خیابا ن ها را مسدود کردند.

صلیب سرخ لبنان تایید کرده است که در اعتراضات روز جمعه در شهر بندی طرابلس، دست کم 19 تن زخمی شدند. طرابلس یکی از فقیرترین شهر های حال حاضر لبنان است و اغلب ساکنان این شهر زیر خط فقر هستند.

ارتش لبنان هم از درگیری خونین سربازان و معترضان خبر داد. بر این اساس، پنج سرباز در پی پرتاب نارنجک های دست ساز معترضان زخمی شدند و 10 نیروی دیگر هم در پی پرتاب سنگ از طریق معترضان آسیب دیدند.

انصراف حریری در شرایطی صورت می گیرد که اقتصاد لبنان در حال فروپاشی است، تا جایی که بانک جهانی آن را یکی از بدترین بحران های تاریخ مدرن خوانده است. واحد پول لبنان، پوند، ظرف دو سال اخیر بیش از 90 درصد ارزش خود را از دست داده که به تشدید فقر، کمبود مواد غذایی و سوخت و دارو در این کشور دامن زده است.

منبع: فرارو

به "لبنان بار دیگر صحنه اعتراضات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لبنان بار دیگر صحنه اعتراضات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید