مهدی المشاط: سازمان ملل مسئول مقابله با متجاوزان برای برطرف محاصره یمن است

به گزارش وبلاگ مگنار، رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید نمود که سازمان ملل متحد مسئول ملزم کردن متجاوزان برای برطرف کامل محاصره یمن است.

مهدی المشاط: سازمان ملل مسئول مقابله با متجاوزان برای برطرف محاصره یمن است

به گزارش گروه بین الملل وبلاگ مگنار، مهدی المشاط رئیس شورای عالی سیاسی یمن با ابراهیم الحملی دبیرکل شورای عالی اداری و هماهنگی امور بشردوستانه و همکاری بین المللی این کشور ملاقات کرد.

رئیس شورای عالی سیاسی یمن تاکید نمود که سازمان ملل متحد مسئول ملزم کردن کشورهای متجاوز به یمن به برطرف کامل محاصره از این کشور است.

دو طرف در این ملاقات آثار فاجعه آمیز محاصره تحمیلی آمریکا علیه ملت یمن را نیز آنالیز کردند و رئیس شورای عالی سیاسی یمن بر لزوم توجه به رساندن یاری های غذایی به نیازمندان تاکید نمود.

وی بعلاوه تاکید نمود که سازمان ملل متحد بر اساس قوانین بین المللی و توافقنامه صلح استکهلم مسئول است که کشورهای متجاوز را ملزم به برطرف کامل محاصره و جلوگیری از محدودیت های ناعادلانه علیه یمن و دزدی غیرقانونی آمریکا در واردات مواد غذایی، دارو و سوخت کند.

منابع خبری بعلاوه بامداد پنجشنبه اعلام کردند که جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی طی ساعات گذشته مناطقی در یمن را بمباران کردند به گونه ای که جنگنده بمب افکن های ائتلاف سعودی شهرستان های حرض و عبس واقع در استان حجه را 14 بار بمباران کردند.

طی روزهای گذشته نیز حملات هوایی ائتلاف سعودی به ویژه در استان حجه یمن ادامه داشته است.

عربستان سعودی از ششم فروردین 94 در قالب ائتلافی از چند کشور عربی و با یاری و چراغ سبز آمریکا، حملات گسترده ای را علیه یمن -فقیرترین کشور عربی- شروع کرد تا به بهانه بازگرداندن عبدربه منصور هادی رئیس جمهوری مستعفی و فراری این کشور به قدرت، به اهداف و زیاده خواهی های سیاسی خود جامه عمل بپوشاند.

نهادهای وابسته به سازمان ملل متحد از جمله بهداشت جهانی و یونیسف بارها هشدار داده اند که بر اثر ادامه حملات متجاوزان به یمن، مردم این کشور با قحطی و بروز یک فاجعه انسانی که در قرن گذشته بی سابقه است، روبه رو هستند.

بسیاری از کارشناسان تشدید حملات ائتلاف سعودی به یمن را ناشی از شکست این ائتلاف در تحقق اهداف خود در یمن می دانند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

به "مهدی المشاط: سازمان ملل مسئول مقابله با متجاوزان برای برطرف محاصره یمن است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مهدی المشاط: سازمان ملل مسئول مقابله با متجاوزان برای برطرف محاصره یمن است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید