فراوری پکیج کیت های تشخیص و استخراج 3 بیماری ویروسی در کشور

به گزارش وبلاگ مگنار، گروهی از محققان یکی از شرکت های دانش بنیان برای اولین بار در کشور پکیج کیت های شناسایی و استخراج 3 بیماری عفونی را به فراوری رساندند.

فراوری پکیج کیت های تشخیص و استخراج 3 بیماری ویروسی در کشور

دکتر محمدباقر محمودی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان در گفت وگو با وبلاگ مگنار، با بیان اینکه این شرکت اولین فراورینماینده پکیچ کیت های تشخیص بیماری های عفونی است، گفت: ما علاوه بر ویروس کرونا با ویروس های دیگر روبرو هستیم که از جمله آنها ویروس انواع هپاتیت ها و ویروس پاپیلوما که در حال تبدیل شدن به یک معضل است و ویروس ایذر و بیماری سل است.

وی ادامه داد: علاوه بر تشخیص بیماری ها، به ابزاری هایی احتیاج است که به پزشکان یاری کند تا جهت درمانی را به اشتباه طی ننمایند و برای این منظور باید پنل هایی طراحی گردد که قادر باشد به طور همزمان انواع پاتوژن ها اعم از باکتری، ویروس و میکروب ها را شناسایی کند و بر اساس نتایج آن، پزشک درمان را سریع تر شروع کند.

محمودی با بیان اینکه در این جهت 3 دسته بیماری های تنفسی، گوارشی و تناسلی وجود دارد، خاطر نشان کرد: با مطالعاتی که در این شرکت اجرایی کردیم تا یک سال آینده کلیه کیت های این بیماری ها قابل عرضه خواهند بود.

مدیر عامل این شرکت دانش بنیان با اشاره به محصولات فراوری شده در این شرکت، یادآور شد: ما در این راستا اقدام به فراوری پکیج کیت های بیماری های عفونی کردیم که این پکیج شامل کیت هایی برای بیماری های HPV یا ویروس پاپیلومای انسانی (عامل بروز سرطان سرویکس و زگیل های تناسلی)، HIV (ویروس عامل ایدز) و HBV (ویروس هپاتیت B) می گردد. این ویروس ها همگی، ویروس های رایج در کشور هستند.

وی با بیان اینکه فاز تحقیق و توسعه فراوری این کیت ها به سرانجام رسیده است، گفت: فراوری این پکیج ها در مرحله تایید و آزمایش های تاییدیه کیفی قرار گرفته است.

محمودی تاکید نمود: این پکیج ها برای شناسایی بیماری های تنفسی، تناسلی و گوارشی است.

به گفته وی تا به امروز کیت های این بیماری ها به صورت جامع در کشور نبوده است و در این شرکت پکیجی از کیت های این بیماری ها به فراوری رساندیم و این کیت ها برای فراوری انبوه مراحل اخذ مجوز از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی را طی می نمایند.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "فراوری پکیج کیت های تشخیص و استخراج 3 بیماری ویروسی در کشور" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "فراوری پکیج کیت های تشخیص و استخراج 3 بیماری ویروسی در کشور"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید