خالق بازی تاج و تخت از اتمام زودهنگام سریال پشیمان است؛ کتاب خاتمه دیگری دارد

به گزارش وبلاگ مگنار، دو سال از انتها سریال محبوب بازی تاج و تخت (Game of Thrones) می گذرد و هنوز هم بحث و جدل های زیادی درباره انتها بندی آن وجود دارد و به باور بسیاری از منتقدان سرنوشت شخصیت ها به بدترین شکل ممکن رقم خورد. جرج آر. آر. مارتین نویسنده کتاب نغمه یخ و آتش (A Song of Ice and Fire) به اسم منبع اصلی اقتباس سریال، از مخالفان سرسخت انتها بندی فصل هشتم است.

خالق بازی تاج و تخت از اتمام زودهنگام سریال پشیمان است؛ کتاب خاتمه دیگری دارد

اگرچه نمایش بازی تاج و تخت به اسم یکی از پرطرفدارترین سریال های HBO برای همواره به سرانجام رسیده اما مارتین در حال نگارش ششمین کتاب مجموعه به نام بادهای زمستان (The Winds of Winter ) است که به زودی عرضه خواهد شد. بعلاوه نگارش جلد آخر این سری داستانی محبوب، با نام رویای بهار (A Dream of Spring) کمی پس از انتشار بین المللی بخش ششم آغاز می گردد و مارتین قول داده که سرانجام بندی مد نظرش را در این دو کتاب ارائه دهد.

او در آخرین مصاحبه خود با PBS که در شیکاگو انجام شد درباره احساسش نسبت به پیشی گرفتن سریال از مجموعه کتاب های نغمه یخ و آتش صحبت و حقایق جالبی را فاش کرد.

مارتین گفت: با نگاهی به گذشته، آرزو می کنم ای کاش از کتاب ها جلوتر بودم. عظیم ترین مسئله من این بود که وقتی سریال ساخته شد، من چهار کتاب از مجموعه نغمه یخ و آتش را نوشته بودم و کتاب پنجم در سال 2011 و هم زمان با پخش فصل اول روانه بازار شد. همان طور که می دانید کتاب های این مجموعه بسیار گسترده است و من هیچ وقت فکر نمی کردم سازندگان سریال به این زودی ها به من برسند. اما این رخ داد و سریال از من جلو زد.

البته مارتین در جمع نویسندگان سریال بازی تاج و تخت حضور موثری داشت اما تغییرات انجام شده در سرانجام بندی فصل هشتم به گونه ای بود که حتی او را هم متعجب کرد. مارتین می گوید کار روی دو کتاب سرانجامی مجموعه نغمه یخ و آتش به او این فرصت را می دهد تا سرانجام بندی دلخواهش را به مخاطبان نشان دهد.

این که فصول آخر سریال از داستان من جلوتر بود، کمی عجیب است و تفاوت هایی بین فیلم نامه و کتاب وجود داشت. در هر صورت من هنوز هم روی این مجموعه داستانی کار می کنم و وقتی نگارش کتاب تمام گردد، سرانجام مد نظر مرا خواهید دید.

مارتین حتی تاریخ تقریبی انتشار بادهای زمستان (The Winds of Winter ) را هم اعلام نکرده اما ژوئن گذشته در یکی از پست های وبلاگش اظهار داشت قرنطینه باعث پیشرفت او شده: هر روز ساعات طولانی را برای نگارش بادهای زمستان صرف می کنم؛ دیروز فصل نو را به سرانجام رساندم، فصل قبل سه روز پیش و فصل قبل تر هفته پیش به سرانجام رسید. البته به این معنی نیست که کتاب فردا یا هفته آینده منتشر می گردد. بادهای زمستان یک کتاب عظیم است و هنوز راه طولانی را پیش رو دارم. در طول نگارش این کتاب روزهای خوبی دارم که بهتر کار می کنم و روزهای بدی که عملکردم بدتر است اما در کل از فرایند کار راضی هستم.

هفتمین و آخرین کتابِ مجموعه نغمه یخ و آتش، رویای بهار (A Dream of Spring) نام دارد که مارتین هنوز آن را آغاز نکرده. بعلاوه اولین اسپین آف بازی تاج و تخت با نام خاندان اژدها (House of the Dragon) در سال 2022 از HBO پخش خواهد شد و او از خالقان اصلی سریال است.

منبع: indiewire

منبع: دیجیکالا مگ

به "خالق بازی تاج و تخت از اتمام زودهنگام سریال پشیمان است؛ کتاب خاتمه دیگری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خالق بازی تاج و تخت از اتمام زودهنگام سریال پشیمان است؛ کتاب خاتمه دیگری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید