خواص اسرارآمیز گریپ فروت برای سلامتی

به گزارش وبلاگ مگنار، گریپ فروت میوه ای است که ارزش غذایی و دارویی بسیار بالایی دارد. استفاده از آب گریپ فروت برای درمان بسیاری از بیماری ها مورد استفاده قرار می گیرد. با این حال استفاده از این ماده غذایی ممکن است در شرایطی، معایبی نیز داشته باشد. در این مطلب درباره خواص آب گریپ فروت برای انواع بیماری ها، استفاده از آن برای بچه ها، موارد منع مصرف آن و نیز طرز تهیه نوشیدنی آب گریپ فروت مطالبی عنوان شده است.

خواص اسرارآمیز گریپ فروت برای سلامتی

ارزش غذایی آب گریپ فروت

آب گریپ فروت حاوی ویتامین های فراوانی مانند ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6 و همچنین شامل مقادیری از کالری و پروتئین و نیز مواد معدنی مانند منیزیم، پتاسیم، آهن، کلسیم، فسفر روی و ... است؛ بنابراین برای سلامت بدن و درمان بسکمک از بیماری ها ماده ای مغذی و مفید به شمار می آید. همچنین این ماده غذایی باعث افزایش نشاط و شادابی و نیز کمک به هضم بهتر غذا خواهد شد.

زمان مناسب استفاده از آب گریپ فروتبرای برخورداری از خواص آب گریپ فروت به طور کامل بهتر است آن را به صورت ناشتا و یا 30 دقیقه قبل از هر وعده غذایی استفاده کنید. همچنین در صورت مصرف هرگونه دارو باید مصرف گریپ فروت با مشورت پزشک انجام شود.

مهمترین خواص مصرف آب گریپ فروتآب گریپ فروت به دلیل برخورداری از مواد معدنی و ویتامین های فراوان، برای تقویت ارگان های بدن و کمک به درمان و پیشگیری از بسکمک از بیماری ها بسیار مفید است. از مهم ترین این فواید می توان موارد زیر را مطرح نمود:

1. تقویت و سلامت کلیه هاوجود مقادیر بالای از اسید سیتریک در آب گریپ فروت باعث پیشگیری از ایجاد سنگ کلیه شده و به از بین رفتن شن های کلیه کمک زیادی خواهد کرد.

2. مبارزه با پوکی استخواناستفاده روزانه از آب گریپ فروت به دلیل برخورداری از املاحی خاص مانند منیزیم، باعث بالا رفتن استحکام استخوان ها و نیز جلوگیری از ابتلا به پوکی استخوان خواهد شد.

3. کمک به جوانسازی و زیبایی پوستآب گریپ فروت سرشار از ویتامین و آنتی اکسیدان است و برای کلاژن سازی پوست و در نتیجه حفظ زیبایی و جوانسازی پوست کمک کننده خواهد بود. همچنین این ماده پوست را در مقابل لکه های حاصل از اشعه های نور خورشید محافظت خواهد کرد.

4. کمک به کاهش وزن و لاغریآب گریپ فروت ماده ای چربی سوز و ضد چاقی به شمار می آید. مصرف مداوم این نوشیدنی باعث افزایش سوخت و ساز بدن و در نتیجه کاهش وزن خواهد شد.

5. کمک به پیشگیری و درمان سرماخوردگیگریپ فروت نیز مانند سایر مرکبات سرشار از ویتامین C است و در نتیجه، مصرف آن بهبود سرماخوردگی و آنفولانزا را در پی خواهد داشت

6. مبارزه با انواع سرطان هاوجود ترکیباتی مانند لیکوپن و لیمونویید در آب گریپ فروت باعث جلوگیری از انواع سرطان ها از جمله سرطان پروستات، سرطان معده و ... خواهد شد. همچنین آنتی اکسیدان های موجود در این نوشیدنی از به وجود آمدن رادیکال های آزاد در بدن جلوگیری به عمل خواهد آورد.

7. تقویت سیستم ایمنی بدنوجود انواع ویتامین ها به خصوص ویتامین C در آب گریپ فروت باعث تقویت سیستم ایمنی بدن و در نتیجه پیشگیری از ابتلا به انواع بیماری ها خواهد شد.

8. کمک به درمان بیماری های دهان و دندانمصرف مداوم گریپ فروت موجب پیشگیری از بیماری های دهان و دندان به خصوص خونریزی و عفونت لثه خواهد شد.

9. موثر برای درمان قند خونآب گریپ فروت دارای ترکیبات ضد قند خون است. مصرف منظم آب گریپ فروت به تنظیم میزان قند خون کمک بسکمک خواهد کرد.

10. کمک به تقویت قلبویتامین های موجود در آب گریپ فروت باعث سلامت قلب و نیز پیشگیری از ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی خواهد شد.

11. پیشگیری از ابتلاء بیماری های ریویتمامی میوه جات و سبزیجات حاوی مقادیر بالایی از ویتامین C مانند گریپ فروت برای پیشگیری از بیماری های ریوی از جمله آسم تاثیرگذارند.

12. پیشگیری از یبوستگریپ فروت حاوی مقادیر بسیار بالا از فیبر بوده و در نتیجه، باعث تنظیم حرکات روده و پیشگیری از یبوست خواهد شد.

13. کمک به سلامت کبد و کیسه صفراخواص سم زدایی آب گریپ فروت باعث سلامت و تقویت کبد و کیسه صفرا خواهد شد.

14. رفع عطش و گرمی بدنآب گریپ فروت دارای طبیعتی خنک بود و در خود خواص ضد التهابی دارد. نوشیدن آن به رفع گرمی و عطش بدن کمک زیادی می کند.

15. رفع آرتروز و التهاب مفاصلمصرف آب گریپ فروت باعث کاهش اختلالات مفصلی مانند آرتروز، روماتیسم مفصلی، آرتریت و ... خواهد شد.

16. مبارزه با چربی خونمصرف روزانه آب گریپ فروت باعث کاهش چربی های بد خون و در نتیجه پایین آمدن کلسترول و تری گلیسیرید در خون خواهد شد. این نوشیدنی چربی موجود در رگ ها را پاک کرده از ایجاد تصلب شرایین جلوگیری به عمل می آورد.

17. جلوگیری از ابتلا به فشار خون بالاوجود املاح مفیدی مانند پتاسیم در آب گریپ فروت باعث جلوگیری از انسداد رگ ها و در نتیجه فشار خون خواهد شد. البته توجه کنید که از مصرف آب گریپ فروت به همراه دارو های ضد فشار خون به دلیل تداخل دارویی باید اجتناب شود.

مصرف آب گریپ فروت به صورت ناشتامصرف آب گریپ فروت به صورت ناشتا باعث افزایش سوخت و ساز بدن، کاهش التهابات دستگاه گوارشی، تقویت قلب و عروق، افزایش ادرار و خارج شدن سموم از بدن می شود.

معایب و موارد منع و احتیاط مصرف آب گریپ فروتاگر چه گریپ فروت میوه ای مفید با خواص فوق العاده و شگفت انگیز است، اما در شرایطی استفاده از این میوه مضراتی را در پی خواهد داشت که در ادامه به مهمترین آن ها اشاره خواهد شد:

به دلیل طعم خاص و ترش مزه گریپ فروت، مصرف بیش از حد آن برای افرادی که دارای زخم معده هستند توصیه نمی شود.

استفاده از آب گریپ فروت به همراه برخی از قرص و دارو ها مانند دارو های فشار خون، دارو های ضد افسردگی، داروهای ضد تشنج و نیز دارو های اعصاب ممکن است باعث ایجاد تداخل دارویی و کاهش اثرات درمانی آن ها شود.

مصرف بیش از حد آب گریپ فروت و جایگزین کردن آن با وعده های غذایی باعث لاغری مفرط خواهد شد.

میزان مناسب مصرف آب گریپ فروت در دوران بارداری و شیردهی باید با نظر پزشک متخصص انجام شود.

آب گریپ فروت برای بچه هاوجود املاح معدنی مانند کلسیم، پتاسیم، روی، منیزیم، مس و آهن و همچنین ویتامین هایی نظیر ویتامین A، ویتامین C، ویتامین B6 در آب گریپ فروت آن را به ماده مغذی و پرخاصیت برای همه سنین به ویژه بچه ها تبدیل کرده است؛ بنابراین بعد از دوران 6 تا 8 ماهگی می توان مقداری آب گریپ فروت را به همراه عسل به رژیم غذایی بچه ها اضافه کرد.

تهیه نوشیدنی آب گریپ فروتدر ادامه طرز تهیه دو نوع نوشیدنی مفید با آب گریپ فروت و دیگر مواد طبیعی شرح داده شده است:

1. اسموتی آب گریپ فروت

مواد لازممیوه های پرتغال، انبه و گریپ فروت: از هر کدام یک عدد

اسفناج خرد شده: 2 فنجان

مقداری آب نارگیل در صورت دلخواه

روش تهیهمیوه ها را تمیز کرده و دانه های آن را خارج کنید

سپس آن ها را به همراه اسفناج و مقداری آب نارگیل در یک مخلوط کن بریزید

مخلوط کن را با دور تند روشن کرده و تا زمانی که همه این مواد به صورت یک دست دربیاید، آن ها را میکس کنید.

2. نوشیدنی آب گریپ فروت و لیمو

مواد لازمآب گریپ فروت: یک لیوان

آبلیمو: 2 قاشق غذا خوری یا نصف فنجان

روغن زیتون: یک قاشق غذاخوری

طرز تهیه نوشیدنی آب گریپ فروت و لیموتمامی مواد را با یکدیگر مخلوط کرده و مصرف کنید.

منبع: سایت ستاره

منبع: راسخون

به "خواص اسرارآمیز گریپ فروت برای سلامتی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خواص اسرارآمیز گریپ فروت برای سلامتی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید