رای مجلس به کلیات طرح تسهیل صدور بعضی از مجوز های کسب و کار

به گزارش وبلاگ مگنار، وزیر امور مالی و دارایی در دفاع از کلیات طرح صدور بعضی از مجوزهای کسب و کار در صحن علنی مجلس از کاهش بسیاری از فسادها، رانت ها، انحصارطلبی و امضاهای طلایی با تصویب این طرح اطلاع داد.

رای مجلس به کلیات طرح تسهیل صدور بعضی از مجوز های کسب و کار

به گزارش گروه مالی وبلاگ مگنار، سید احسان خاندوزی وزیر امور مالی و دارایی در جلسه علنی صبح امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی و در دفاع از کلیات طرح تسهیل صدور بعضی از مجوز های کسب و کار گفت: در سال مانع زدایی از فراوری، تصویب طرح صدور مجوز های کسب و کار پیغام خوشی را از مجلس به فعالان مالی مخابره می نماید. بخش زیادی از فعالان مالی منتظر تصویب این طرح و باز شدن غل و زنجیر از پای خود هستند.

وی اضافه نمود: در رتبه بندی موانع کسب و کار یا به عبارت دیگر سهولت محیط کسب و کار مهم ترین شاخص، مجوز آغاز کسب و کار است و کشور ما از جهت دشواری آغاز فعالیت مالی رتبه 178 را در جهان دارد. کسب مجوز بسیار پیچیده است و دست و پای فعالان مالی را می بندد. بسیاری از فرآیند های ناسالم و فساد آلود در همین جهت ایجاد می شود. مجلس شورای اسلامی و دولت باید با همگرایی برای تسهیل صدور مجوز ها گام بردارند.

وزیر امور مالی و دارایی در ادامه توضیح داد: در سال های اخیر در پی این بودیم که برای فراوری مالی یک شاه کلید معرفی کنیم که قطعا ً افزایش سرمایه گذاری، رونق فراوری را در پی خواهد داشت. متأسفانه یک سرمایه گذار باید 6 ماه تا دو سال و گاهی بیشتر در فرآیند های کسب مجوز سرگردان باشد تا مجوز آغاز یک فعالیت مالی را اخذ کند.

وزیر اقتصاد اضافه نمود: در طول پنج سال گذشته رشد سرمایه گذاری در کشور حدود صفر بوده است. به عبارتی دیگر نه تنها سرمایه گذاری صورت نگرفته بلکه اشتغالی هم ایجاد نشده است و در پی آن فراوری هم رونقی نداشته است. علت این امر یکی به تحریم های ظالمانه خارجی باز می شود و یکی به تحریم های داخلی که دستگاه های اداری و اجرایی چوب لای چرخ فراوری کنندگان و سرمایه گذاران گذاشته اند. این تحریم داخلی بسیار آزاردهنده تر است.

خاندوزی در انتها توضیح داد: تصویب این طرح بسیاری از فسادها، رانت ها و انحصارطلبی را کنار زده و امضا های طلایی را کاهش می دهد. تبدیل نظارت پیشینی به نظارت پسینی و ایجاد شفافیت در اخذ مجوز ها و قرارداد های بانکی از رویکرد های مهم این طرح است.

لازم به ذکر است، در انتها و پس از دفاع وزیر اقتصاد از طرح و استماع نظرات نمایندگان موافق و مخالف، کلیات طرح تسهیل صدور بعضی از مجوز های کسب و کار با 203 رأی موافق به تصویب رسید.

منبع: شادا

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "رای مجلس به کلیات طرح تسهیل صدور بعضی از مجوز های کسب و کار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رای مجلس به کلیات طرح تسهیل صدور بعضی از مجوز های کسب و کار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید