ضرغامی طرح موسوم به اصلاح نظام یارانه ای را یک ضرورت دانست

به گزارش وبلاگ مگنار، ایسنا/ براساس آخرین خبرهای بدست آمده، ضرغامی طرح موسوم به اصلاح نظام یارانه ای را یک ضرورت دانست.

ضرغامی طرح موسوم به اصلاح نظام یارانه ای را یک ضرورت دانست

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی هم راستا با برنامه دولت با عنوان اصلاح نظام پرداخت یارانه در توئیتر نوشت: دولت در مردمی سازی و توزیع عادلانه یارانه ها جدی است.

این رویکرد یک انتخاب نیست، یک ضرورت است. همه باید یاری کنیم تا با رویه ها و روش های مناسب و حمایت رسانه ای، این اقدام بزرگ ملی را به نفع مردم و محرومین به نتیجه برسانیم.

نگرانی هایی درباره تغییر قیمت خدمات سفر بویژه در بخش پذیرایی و اقامت در تاسیسات بومی وجود دارد.

آنالیز های آماری مرکز پژوهش های مجلس نیز نشان می دهد در یک دهه اخیر از کیفیت سفر خانوار ایرانی کاسته شده و خانواده های بیشتری به فکر کاهش هزینه های سفر بوده اند. بر این اساس، داده های آماری موجود و در دسترس بین سالهای 1387 تا 1398 معین میکند هر چند کمیت گردشگری داخلی بیشتر شده اما از کیفیت آن کاسته شده است. توزیع سفر در بین خانوارها به صورت عادلانه ای رخ نداده و سه برابر شدن سرانه سفر خانوارها بواسطه افزایش سفرها برای خانوارهای سفر نموده اتفاق افتاده است.

این شکاف رفاهی موجب شد تا خانوارهای بیشتری به فکر کاهش هزینه های سفر باشند. بنابراین اقامت در خانه اقوام و دوستان، استفاده بیشتر از وسایل حمل و نقل شخصی، کاهش هزینه های مربوط به خرید سوغاتی و استفاده نکردن از تورهای گردشگری نتیجه این شرایط است که مانع از رخداد پیامدهای مطلوب و مورد انتظار در حوزه گردشگری داخلی شده است.

منبع: همگردی

به "ضرغامی طرح موسوم به اصلاح نظام یارانه ای را یک ضرورت دانست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ضرغامی طرح موسوم به اصلاح نظام یارانه ای را یک ضرورت دانست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید