عارضه لخته خون واکسن کرونا فقط برای زنان است؟

به گزارش وبلاگ مگنار، آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا و واکسن های مربوط به آن را اینجا بخوانید.

عارضه لخته خون واکسن کرونا فقط برای زنان است؟

به گزارش وبلاگ مگنار، آنچه در ادامه می آید مروری بر آخرین اخبار مربوط به ویروس کرونا در رسانه های سراسر دنیا است.

* روچل والنسکی ، مدیر مرکز کنترل و پیشگیری بیماری های در آمریکا آدینه گفت که واکسیناسیون با واکسن ویروس جانسون و جانسون ممکن است بلافاصله از سر گرفته گردد. پیش از این اداره غذا و داروی ایالات متحده استفاده از این واکسن را به دلیل عوارض خطرناکی همچون لخته خون لغو نموده بود اما گویا این مشکل برطرف شده است.

*سران کمپانی داروسازی جانسون و جانسون ادعا می نمایند این واکسن در برابر گونه های جهش یافته یعنی از آفریقایی گرفته تا برزیلی و سایر گونه کاملا موثر و کارآمد است.

*برزیل از شرایط فوق بحرانی کرونایی خارج می گردد. در ایالت سائوپائولو اعلام شده که موارد ابتلا در هفته اخیر 20 درصد کاهش داشته است.

*عارضه لخته خون در پی تزریق واکسن های کرونا در آمریکا گویا فقط در زنان اتفاق افتاده است. سی ان ان گزارش داد که 15 زن بعد از تزریق واکسن جانسون دچار یک عارضه نادر لخته خون به نام ترومبوز شده اند.

*به دنبال شدت دریافت ابتلا و مرگ و میر کرونایی در هند ، بوریس جانسون نخست وزیر بریتانیا بیان کرد این کشور برای یاری به کشور هند کاملا آماده است. در عین حال خبر می رسد به دنبال بحران کمبود کپسول اکسیژن در هند قرار است آلمان محموله هایی از کپسول اکسیژن به هند ارسال کند.

*در آمریکا حتی به زنان باردار نیز توصیه شده است که واکسن کرونا را بزنند.

*مطالعه جدیدی منتشر شده است نشان می دهد افرادی که دارای فرم خفیف یا بدون علامت کووید19 هستند می توانند مسائل پزشکی طولانی مدت داشته باشند که این مدت شش ماه تخمین زده شده است.

*نخست وزیر ژاپن روز آدینه در جلسه کابینه گفت چهار استان در ژاپن از روز یکشنبه در شرایط اضطراری قرار می گیرند.

*عمران خان ، نخست وزیر پاکستان آدینه در یک سخنرانی تلویزیونی به مردم کشورش گفت که پاکستان در حال فراخوانی ارتش برای یاری به پلیس در اجرای دستورالعمل های کووید19 در این کشور است.

*وزیر بهداشت آلمان نیز روز آدینه گفت قوانین جدید اضطراری در این کشور برای مقابله ویروس کرونا در مناطقی که میزان آلودگی آنها زیاد است اجرا می گردد. این قانون جدال برانگیز به دولت ملی این قدرت را می دهد که قرنطینه همه جانبه را به ایالت ها و شهرهای پرخطر اعمال کند.

*در کره جنوبی کوشش بر این است که به جای ساخت واکسن و یا داوری مخصوص به آن، یک نوع کیت به سرعت به بازار روانه گردد که توانایی تشخیص بیماری را در چند دقیقه دارد.

منبع: جام جم آنلاین

به "عارضه لخته خون واکسن کرونا فقط برای زنان است؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عارضه لخته خون واکسن کرونا فقط برای زنان است؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید